nee he, niet weeer!

Hoi,

waarom gooi je niet alle schema's in de kliko en kijk je op het moment van de dag wat uitkomt? Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit aan schema's gehouden en altijd gekeken wanneer mijn kinderen trek hadden. Met bv was dat natuurlijk makkelijk maar ook met fv en groente en fruit deed ik dat. Zolang ze maar ergens in de ochtend wat fruit kregen en aan het eind van de middag hun groente aten. Maar tijden, daar hield ik me niet aan. Het kwam wel eens voor dat ze een fles meer kregen in een etmaal maar onze huisarts zei al dat, als ze het niet uitspuugden, waarschijnlijk gewoon een keer nodig hadden.

Groetjes van Marloes

Hoi Marjolein,

Idd lastig hoor. Onze dochter (5mnd) zit nu op het volgende schema (al ± 1mnd) en het werkt goed bij haar:
± 6.30 / 7.00 fles 225cc
± 10.00 / 10.30 half fruithapje
± 12.00 / 12.30 fles 225 cc
± 15.00 / 15.30 half fruithapje evt.aangevuld met flesje 100cc
± 18.00 fles 225cc of groentehapje + fles 160cc
± 22.00 laatste fles 225cc
Je ziet het, overal staat ± voor en wij houden wel de regel aan "volgens verzoek" ze geeft idd rond deze tijden ook aan dat ze zin in iets heeft, dus dan loopt het mooi "op schema". Zo niet, houden wij ons niet aan het schema en is het op verzoek, erin gieten lukt niet echt hè! Zou idd echt eens half fruithapje 's ochtends proberen ipv al het fruit 's middags.

groetjes en succes,
xx Roos xx

bedankt weer lieve meiden!

ik heb me waarschijlijk druk gemaakt om niks want nu is ze weer het zonnetje in huis

maar haar zelf een schema laten bepalen is geen optie. De 1e 3 maand hebben we dat namelijk gedaan. Ik was supermakkelijk,als ze honger heeft krijgt ze wat,klaar! gevolg: mevrouw kwam om de 2 uur om een fles...gezeur,hele dag met flessen bezig enz...werkte dus niet.
Ook is ze erg gebaat bij de 3'rén en daarom wil ik toch wel een beetje een schema hebben,omdat ze dan houvast heeft. Er mag natuurlijk best wat van afgeweken worden.
Maar goed.vanmorgen heeft ze om half 9 fles gehad en toen om half 12,maar toen liet ze om half 12 nog wat over van de fles,dus echt honger had ze niet eens. Dus ik denk dat ik toch de fruit maar smiddgags laat staan en dan om half 3 ipv 3 uur.

bedankt! liefs marjolein

Terug
Bovenaan