Nee, nee..nee..nee

Ohw..hahahha..ik weet niet hoe vaak ik dit per dag op het moment zeg!
Ik wordt er echt gek van..ze heeft de raarste dingen in haar hoofd die ze n uithaalt.
Zo noem ik er een paar, op de salon tafel klimmen en blijven zitten (nee, Renske op de stoel doen we zitten n op de tafel eten en drinken) Dan hebben we een schifpeu waar een ijzeren balk voor ligt..ze gaat gerust met de ijzeren paal de kamer door of nog erger daar ramd ze mee tegen het glas...
Aan de koortjes van de gordijnen trekken is ook favo!!
Het is echt iets van de laatste tijd.
We zijn dan heel kordaad en waarschuwen haar 3x en dan moet de op de mat (op de gang kan niet want we hebben een open draaiende trap) maar dat boeit haar echt niet hoor want vaak loopt ze zelf al naar de mat, gaat net huilen komt voor de vorm terg zegt sorrie en geeft een kus en 2 minuten later begint het weer van voor af aan....

Iemand herkenning?
Tips?

Ik ben nu 33 weken zwanger en vind het mega vermoeiend als we een hele dag met zijn 2en thuis zijn en ik allee maar als politie agentje kan gaan spelen...
Zo ben ik dan extra blij dat als papa thuis komt en hij de laatste 2 uur voor zijn rekening kan nemen.
Het is niet dat ze weet dat ik het niet meer goed kan want bij papa doet ze het ook.....

hier vandaag ook een nieuw record gebroken, voor 07.00 uur zat ze al in de hoek:)
Hier is het dus niet veel beter, ze is ontzettend ondeugend en verzint elke keer weer iets anders wat niet mag.
Dus voor tips moet je niet bij mij zijn:)

Hoe gaat het verder met de zwangerschap?

Heel herkanbaar. Af en toe lijk ik wel een soort politieagentje en lijkt niks te mogen van mij. Spullen weggooien, aan het tafelkleed trekken en met deuren spelen is favoriet.
Hij weet ook heel goed wat hij wel en niet mag. Als hij iets heeft gedaan, kijkt hij ons aan en begint zelf al nee te schudden, haha.. Ik denk een fase (peuterpubertijd)..

Erg herkenbaar! Ik heb hier de box gelukkig nog staan. Daar gaat Alex in als hij stout is geweest (voor de 3e keer de messen uit de vaatwasser proberen te halen etc.) En daar komt hij niet zomaar uit!

Ik laat hem wel op de salontafel zitten, maar goed, da's ook een hele stevige van 30 jaar oud die we van oma hebben over mogen nemen toen ze een nieuw meubilair kreeg....

Ja, heel bekend :). Ze zegt dan ook zelf: "Nee, mag niet!!" met zo'n ontdeugend koppie dat je moet uitkijken niet te gaan lachen.
We zijn gelukkig allebei heel duidelijk in wat Julia wel en niet mag, en dat scheelt de helft.
Nog geen "naughty chair" nodig gehad, maar dat komt nog wel, vrees ik.

Liefs

Ow, ik dacht als enige zo'n boef te hebben!

Hier ook een ontzettend aapje bij vlagen, en vooral het je lachend aankijken terwijl hij dingen doet waarvan hij dondersgowd weet dat het niet mag... Grrrrrrrr....

Ook hier (daarom!) de box nog op de laagste stand, voor Warren! Ook hier 3x duidelijk uitleggen dat het niet mag en bij de 4de keer gaat hij de box in.

Ik heb helaas ook geen tips, het hoort er gewoon bij: iedere dag opnieuw grenzen aftasten.
Nu is het nog met cd's smijten en in de boekenkast klimmen, pfff, wil niet weten wat je ze moet verbieden als ze 15/16 zijn, hahahahaaa..

X
Evje

Gelukkig hebben wij ook de box nog staan. En inderdaad hier gaat hij ook in als hij stout is..
Ach ja weer een fase (en zal vast wel weer overgaan, hoort erbij).. En af en toe is het best moeilijk om niet te lachen ;)..

Ook hier herkenbaar hoor! Soms zijn er dagen bij... ik merk bij Diederik een groot verschil wanneer hij lekker uitgerust is of wanneer hij moe/chagrijnig/onrustig is, bijvoorbeeld na 2 dagen opvang. Dan moet hij echt even afreageren lijkt het wel en zit hij overal aan waar hij niet aan mag zitten. Ik probeer zelf niet op alle slakken zout te leggen maar we zijn wel heel consequent wat een aantal dingen betreft: hij mag niet aan de afstandsbediening, laptop, tv komen. Hij mag ons niet slaan, niet hard met bijv. blokken op de tafel rammen, de vaatwasser aanzetten of mijn portemonnee uit mijn tas vissen en leegtrekken. Ik sta wel oogluikend toe dat hij af en toe alle DVD's uit de kast trekt en met zijn babyfoon 'belt of de deur 10 keer open en dicht doet'. Als hij iets doet wat ECHT niet mag dan zet ik hem na een waarschuwing met zijn bips op de grond. Vaak is het dan echt even krijsen, maar daarna is hij superlief. Ik merk aan Diederik goed dat hij het nodig heeft om af en toe te merken waar de grens is.

En ach, op dagen als vandaag gaat spelen als vanzelf, krijg ik 100 kusjes en vindt hij alles leuk en interessant. Heerlijk! Ik vind dit wel een hele leuke fase hoor, hij brabbelt en kletst wat af! Je begint nu echt contact te krijgen en daar geniet ik enorm van!

Ik herken wel dat ik soms heel bewust moet nadenken over wat voor hem leuk is om te doen. Dat ik soms toch meer met mijn eigen dingen bezig ben. Ik val meestal terug op de basis: toren bouwen en omgooien, dingen in bakjes stoppen en er weer uithalen, nu is alles met auto's helemaal het einde, tellen, liedjes zingen, muziek maken en hij vindt de Teletubbies prachtig. Dus ik laat hem dat meestal kijken als ik aan het koken ben en hij het zelf spelen even zat is.

Terug
Bovenaan