NEE NIE

Pfff zijn er meer zo lekker aan het peuterpuberen?

Hier is alles, maar dan ook alles NEE NIE!
Ze kan eindelijk in zinnetjes praten van 3 a 4 woorden, begint alles met nee nie.
Nee nie naar bed, hier liggen (en gaat middenin de woonkamer op de grond liggen)
Nee nie jas aan, nee nie mus (muts) op, nee nie buien (buiten)
Al met al duurt alles wel 10x langer. Zelfs als ze iets wel wilt, begint het met NEE.
De hoek is de laatste week ook vaak gebruikt, want anders blijft ze doorgaan met niet luisteren.
Hellup, wanneer is dit weer over??

Haha, nee hoor. Ik kan en probeer er maar zoveel mogelijk om te lachen, maar soms....

Liefs Irene

Hihi..... Hier is ook alles NEEHEE! Hoewel ze nog wel redelijk makkelijk af te leiden is, hoor. Maar jee, wat een katje af en toe.....!
Haar nieuwste woordje (en dat gebruikt ze regelmatig): 'Stommet!' (stommerd). Ahum, ja, er zitten 3 wijsneuzen boven haar, en madammeke pikt er direct uit wat ze kan gebruiken.....

Ook hier is het woordje nee wat vaker te horen.
Maar ik neem het niet echt serieus. Want ze zegt soms ook nee op dingen die ze wel leuk vindt.
Van de week was het ook hier echt een keer: neehee. Dat klonk brutaal....., dacht ik.
Maar ik wordt er (nog) niet echt gek van (even afkloppen haha)
Tja 2=nee. En de 2 is in zicht.

bij ons is ook alles maar ook echt alles NEE.
Quinten is vanavond ook met heel erg weinig eten naar bed gegaan omdat hij niet wilde eten en ik aan het eind van mijn latijn was.
ben daarbij ook 31+ week zwanger en kan ook niet alles meer verdragen.
ook gillen doet hij veel en zeker als meneer zijn zin niet krijgt.

HEEFT IEMAND TIPS?
een vermoeide mams

Haha, ik ken het. Bij ons gaat het ook zo, en wel in drievoud. Als ze bijv geen jas aan wil, is het: NEENEENEE!!!
Ik zeg dan maar gewoon JAJAJA!!! want daar gaan we dus niet over in discussie maar het peuterpuberen is hier dus ook echt begonnen:)

Groetjes,

Ik was al bang dat de mijne de enige was,,haha
Maar goed de andere twee hebben het ook gehad dus het gaat een keer over!
Als we streng zijn moet hij bv altijd ja mama zeggen, nu zei hij van de week, nee, ik zeg wat zei jij, zegt hij nee mama!!!
Moest zo lachen (ook niet goed natuurlijk maar soms brengen ze het zo leuk!
Hij zegt ook vaker nee, maar doet dan toch wat gevraagd wordt!

Gr MJ

O wat herkenbaar!,

Hier is alles 'jordy doen'....en hem helpen ho maar dat is dan NEH.

Zei van de week al, als we nu voor een tweede hadden moeten kiezen was die er niet gekomen...zucht...maar goed dat we ze al hebben en die wel nog heel lief is.

Ook so'ie ( Sorry ) Hoor ik nu regelmatig als ik meneer uit de gang haal. Och ja ze gaan toch ook ooit weer het huis uit toch, hahaha.

Daar is ie weer wakker gedaan met de rust dus...
Gr Wen

Pfff ja soms is het echt puberen he wat ze doen.
Ook gewoon weglopen als ze dr jas aan moet en dr armpje stijf tegen zich aan drukken.
Of expres als ze een luier om moet gaan liggen draaien en zitten en schoppen en noem maar op.
Was het van de week zo zat, heb ik haar met dr blote billen op de grond (laminaat) gezet. Echt wel dat ze daarna lief ging liggen haha.

@ Lellebel83.... Ik probeer er de lol van in te zien, en als ze echt niet luistert gaat Myrthe voor straf even in de hoek. Vaak helpt dat wel. En bepaal voor jezelf wat je belangrijk vind. Is de strijd om eten echt belangrijk, of heeft hij gewoon een keer geen honger?

Zo wilde Myrthe van de week persé haar pantoffels aan toen we brieven gingen posten. Nou ja, geen strijd, doe maar aan, ik zet dr wel op mn nek of in de kinderwagen. Ben ik veel sneller weer thuis ook haha.

Succes nog

Liefs Irene

Terug
Bovenaan