NEEEEEEEE

hoi hoi,

Hier nog geen: ik-zeg-graag-nee-fase.
Ze zegt bijna helemaal niets, Maar ze is heel goed in Nee schudden en Ja knikken.
haha
Wel heel duidelijk een eigen willetje.

gr Diana

ps
ze zegt niet veel meer dan: Papa.....Tata (tara).....en in het verleden Anja (dhanya, dat was de hond) Ze kan mama zeggen maar dat heb ik volgens mij 3 keer gehoord.
Waarvan 2 keer snachts toen ze over haar toeren wakker werd.....nou dan mag ze ook best papa roepen..haha
Ach heeft ze van haar vader en oom. Beiden begonnen met 2 jr pas te praten.
Met lopen hetzelfde.....ze kan het wel...maar doet het gewoon niet. Ook van haar vader geerfd.

gr diana

Nou over het NEEj, NEEj, NEEj zeggen kan ik een boek vol schrijven. Het is op dit moment Tess haar favoriete woord. Kom Tess jas aan (niet vragend, maar dwingende toon). Neej Neej, NEEJ en dan het liefst hard weg lopen of zo friemelen dat je hem amper aan krijgt. Wil je dit? Neej, Wil je dat? Neej, Wil je een snoepje JA!
Ze weet het dus donders goed.

Gister heb ik haar de keuze gegeven, Jas aan of je blijft alleen thuis... ze moest even denken maar kwam toen toch haar jas aantrekken. Hoezo bijdehand?!

Het is een fase, al zeiden ze bij het CB dat je ook van nature Nee zeggers hebt, mijn neus, het kind is gewoon aan het proberen waar haar grens ligt. Prima, dat moet nu eenmaal gedaan worden.

Succes dames!

Groetjes Nee(nda)

Ohoh dat is een mindere fase ja(of eeh nee :p), maar gaat gelukkig over hihi
Wat leuk van dat haai visjes, nou hopen dat er geen echte haaien in de kom zitten hihi

Ja hoor, hier ook een neeroeper! Als hij iets doet wat niet mag dan corrigeert hij zichzelf soms al door NEEJ, NEEJ, NEEJ te roepen. En ook als hij bijvoorbeeld een puzzeltje maakt (zo'n houtenknopding) en hij heeft een stukje dat niet op de juiste plek zit dan is het NEEJ, NEEJ, maar dan wat korter dan in het eerste voorbeeld.

En als hij iets echt niet wil (alsof hij een keus heeft, duh), dan is het niet meer NEE zeggen, maar gewoon dreinen, op de grond liggen, trekken aan dat wat hij wil hebben en janken, enzovoort. Hahaha, de grapjas!

Julian zijn eerste "zinnetje" zei hij vorige week toen ik hem ophield van het kdv. Ik vroeg ga je mee? En hij zei: Da, uis (=ja, naar huis).

Groetjes,
Ellen mv Julian

Leuk zeg! Sinds vorige week ka Nynke ook Ja zeggen. Nu zegt ze dus of Ja of Nee als je iets vraagt. Ze kan het echt goed, ze weet echt het verschil tussen ja en nee.
Zo grappig!!

groetjes,
Patty mv Nynke

Hier worden ze ook allebei gebruiken. Met JA kan hij een hele zin vormen en dan ook heel overtuigend ja zeggen als ik vraag " echt waar?" Nee zegt ie vooral als ik vraag om een kusje....arme ik....

Haha leuk he, nu ze een eigen karakter gaanm vormen...

Liefs Annet

Over NEE gesproken....ik hoor net toch een duidelijke NEE door de babyfoon....terwijl ze in diepe slaap is....HAHA.
Waar je overdag druk mee bent, kom je 's nachts toch tegen hihi.

Groetjes,
Patty en Nynke

Dat nee-zeggen heeft Thom ook erg gehad en hij ging ook erg onderhandelen als iets niet mocht. Dan  begon hij een heel brabbel-verhaal dat niet te volgen was met een duidelijk vragend  JA? op het einde en als je dan niet nog een keer duidelijk NEE zei vond hij dat het toch wel mocht *zucht*   Inmiddels zijn we die fase weer voorbij. Hier is nu de hele dag "mijnemijnemijne" te horen.. ik kan er wel om lachen..
Groetjes Laura mv Thom

Terug
Bovenaan