Negatieve reacties 4de kindje

Hallo Allemaal,

De laatste tijd krijg ik veel negatieve reactie's op mijn zwangerschap. Mensen zijn schijnbaar erg geneigd om te melden dat zij 4 kinderen niet zouden zien zitten.
Deze zwangerschap was niet gepland maar zeker wel gewenst. Na een periode van even moeten wennen verheug ik mij nu ontzettend op de kleine meid.
Maar ik hoor dagelijks wel een aantal keer: "jeetje je zal het wel druk krijgen, weg eigen tijd"
"Nou, jij liever dan ik hoor, ik moet er niet aan denken"
Mensen...Denk even na. Het is geen straf om 4 kinderen te mogen krijgen!!!
Ik weet dat het druk wordt maar dat is het nu met 3 ook al maar het is ook zeker genieten.
Mensen zouden iets positiever in het leven kunnen staan dat zou veel schelen denk ik.

Zijn er meer meiden die meer kinderen hebben/krijgen die negatieve reacties krijgen?

Nou, ik moest mijn verhaal even kwijt. Sorry hoor.
Groetjes!!!
 
Hoi,

Ik heb vier zusjes onder me. Ook een hele drukke boel in huis. Maar wat was het vaak gezellig:). Mijn moeder was idd druk met ons, maar ik weet dat wij kinderen onderling ook altijd veel elkaar hebben geholpen. Mijn ouders kregen ook vaak te horen dat men niet snapte dat ze zo veel kinderen namen, want het is druk, kost veel geld, etc etc.
Natuurlijk is het druk, maar naar mijn mening ook heel mooi om een groot gezin te hebben:)
 
Hoi,
wat vervelend dat je telkens zulke reacties krijgt zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Ik denk dat het niet veel uit maakt qua drukte 3 of 4 kinderen, volgens mij ben je dan zowiezo altijd druk haha. Ik snap ook niet zo goed waar mensen zich mee bemoeien, want zij hebben er toch geen last van?
Probeer het van je af te laten glijden, jullie zijn er blij mee en dat is het enige wat telt!
Succes! Liefs,
Mar
 
weet precies wat je bedoelt.
Wij hebben er nu 2 en de oudste is een moeilijke tante en als ze dan weer een bui heeft dan hoor je gelijk straks heb je er 3.
Mensen lijken dan niet meer te zien dat ze ook heel lief kan zijn.
En je moet idd of het nou gepland is of niet blij zijn dat je 3,4,5 of meer kids kunt krijgen.
Dit mannetje is ook niet gepland maar we zijn super blij met zijn komst.

 
Mij lijkt het ook weinig verschil maken 3 of 4 kids, is toch gewoon leuk? Ik snap zowiezo tegenwoordig weinig van bepaalde mensen en hun reacties op bv zwangerschap etc.. Het lijkt wel of ze niet meer blij kunnen zijn voor een ander.

Dit wordt onze eerste kindje, hiervoor 1 keer miskraam gehad. Vriendinnen van mij zitten in een heel andere fase van hun leven bv relaties beeindigd na 8 jaar terwijl wij,ik en mijn vriend, na 8 jaar bewust hebben gekozen voor ons kinderwens. Ik merk dat die vriendinnen totaal niet geinteresseerd zijn in mij en mijn zwangerschap, doet toch veel zeer en ik heb dan hoe hard het ook is het contact laten verwateren want ik heb liever maar een paar goede vrienden om me heen die me wel gunnen en blij voor me zijn dan die andere 'vrienden' om me heen waar ik niet mezelf bij kan zijn.

Probeer je niet teveel aan te trekken van de opmerkingen en geniet van je zwangerschap, is toch superleuk dat je straks 4 kinderen hebt!!
 
Nou ik denk dat ik er ook heel goed over mee kan praten.
Ben namelijk zwanger van de 6e. Ook ik krijg regelmatig commentaar. Maar dat kreeg ik de vorige zwangerschap ook al toen het er twee waren. Toen zeiden ze een tweeling jij liever dan ik. Ja moet ik ze dan weg laten halen ofzo?? Die opmerking kregen ze dan van mij of is het mij leven of die van jouw?
Nu bij de 6e krijg ook nog wel regelmatig commentaar maar het doet me niet zo veel. Ze kunnen een opmerking terug krijgen en dan draai ik me om. We hebben zo instelling vind je ons raar omdat we zoveel kinderen hebben loop dan lekker onze deur voorbij, en houd je commentaar voor je. Je hoeft geen deel uit te maken van ons leven.

Probeer er lekker van te genieten van je zwangerschap en laat de mensen maar lekker praten.

Liefs
 
Vervelend dat je van dit soort reacties krijgt. Het is zo makkelijk om heel snel je mening klaar te hebben. Mensen mogen natuurlijk van alles denken, maar sommigen spreken het ook nog eens hardop uit en daar kan ik zelf helemaal niet tegen. Wij zijn zelf zwanger van de derde en wij hebben nog geen negatieve reacties gehad, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die niet begrijpen waar wij aan beginnen. Ik ben vorig jaar psychisch heel ziek geweest en heb daardoor een heel moeilijk jaar gehad. Inmiddels gaat het al stukken beter, alhoewel ik nog steeds momenten heb dat ik niet zo goed in mijn vel zit. Ondanks alles heb ik het volste vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen. Deze zwangerschap heeft ons ook overvallen en dat zal een reden hebben Dit kindje wil gewoon heel graag bij ons zijn.Probeer je niks aan te trekken van je omgeving en wat ik zeker niet zou zijn, is jezelf gaan verantwoorden.
 
Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties en ervaringen. Ik ben dus niet de enige.
Ik ga er gewoon lekker van genieten en die opmerking van mamavan5 vind ik echt goed:
Als je het raar vind dat wij zoveel kinderen hebben loop je lekker onze voordeur voorbij!!! Heerlijk zo'n gedachte. Ha ha ha

Groetjes!!!
 
Terug
Bovenaan