Negatieve reacties 4de kindje

reageer even bij jullie club, ben zelf een november mamma en ook (ongepland) zwanger van de vierde. Ik herken de reacties heel goed. Wel is het zo dat het dan om vreemde mensen gaat. Ik laat ze maar kletsen maar soms is het echt ronduit belachelijk wat mensen denken te kunnen zeggen.
Ach mensen hebben toch altijd wel wat te kletsen en te vinden, ik laat ze maar begaan.
Veel succes ermee, probeer het van je af te gooien en vooral niet druk om maken.
groetjes
 
Hay meid,

Ze hebben veel respect voor jouw keuze, zij zouden het niet kunnen denken ze....

dit kan je ook als compliment zien denk ik!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
He
ik ben een maartmama en zwanger van ons 3de kindje,gelukkig hier wel veel leuke reacties.maar soms ook wel van:wat zal je het druk krijgen,en hoe ga je het aanpakken finacieel.net of een 3de kind zoveel duurder is.oke misschien wel als ze groter worden,maar daar sparen wij dan ook vanaf het begin al voor.oke is natuurlijk altijd wel wat duurder.maar in het begin zijn dat vooral de luiers of een zalfje.(wil ook weer bv geven)
ik kom zelf uit een gezin van 9 en krijg dan ook vaak verbaasde reaciets enzo
maar mn moeder en oma zeiden altijd:je kan er beter 1 bij krijgen dan dat je 1 moet verliezen.en als je dat zegt is het vaak stil.
liefs jootje
 
Heel herkenbaar hoor, ik ben (ongepland) zwanger van de 3e. Ik krijg dan ook vaak te horen 'wacht maar tot de 3e er is dan ben je pas moe of druk'. Maar meestal bedoelen ze het wel goed (of beeld ik me dat in Haha!)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook wel een beetje gelijk hebben. Twee is nog best overzichtelijk (werken-moeder-huishouden-tijd met je man- tijd voor jezelf). Ik zie best op tegen de laatste weken zwangerschap en de eerste maanden met de nieuwe baby. Het lijkt me overweldigend druk. Mijn 2e is net een jaar oud. Ik snap dan ook heel goed dat de meeste mensen het bij twee houden. Dat was namelijk ook mijn planning. Net als de kinderen vlak achter elkaar krijgen... was ook niet mijn planning.
Een medemoeder in mijn omgeving trooste mij door te vertellen dat ze er 7 heeft en dat alles thuis op rolletjes loopt en dat ze ook beiden werken.

Geef die mensen die vervelden dingen zeggen maar gewoon meteen lik op stuk door bijvoorbeeld te zeggen dat je anders erg blij bent met de zwangerschap en dat jij je echt geen zorgen maakt om de drukte.

geniet van je zwangerschap!
 
Wat vervelend dat je zulke reacties krijgt! Wat hebben andere mensen nou te zeggen over het aantal kinderen dat je krijgt? Al wil je er 10!

Het is toch juist een voorrecht om zoveel kinderen te mogen krijgen. Geniet maar lekker van dat mooie wondertje in je buik!
 
Terug
Bovenaan