Negatieve slaapassociatie

Niks is een negatieve slaapassociatie wanneer het werkt voor jullie.
Ik zou echt blijven aankloppen bij de huisarts, pushen voor meer hulp. De basis met slapen begint bij een goede gezondheid, wij als volwassenen slapen ook niet lekker als we ons niet goed voelen, dus dat kunnen we ook niet verwachten van zo een kleintje.
Die heeft je nu zoveel nodig omdat er zoveel ongemak is. Dus het belangrijkste is om eerst dat ongemak weg te proberen te nemen en dan komt het slapen.
Een babytje kan zelf dat ongemak niet wegnemen, daar zijn ze simpel weg te klein voor.
Het slapen kun je ook niet aanleren, je kan geen negatieve associaties aanleren. Mijn zoon heb ik altijd in slaap gewiegd, fles gegeven wanneer hij dat wilde. De nachten waren pittig, op elk huiltje gereageerd. En ineens was het over, hij wilde niet meer gewiegd worden en werd boos als ik het wel deed, hij valt ineens zelfstandig in slaap en slaapt ook nachten door. En ik heb ook echt momenten gehad dat ik het niet meer trok en een slaapcoach wilde, maar het belangrijkste vond ik dat mijn kindje weet dat ik er ben wanneer hij mij nodig heeft, dus zwiepte ik (en ook heel veel mijn man) mijn benen weer uit bed snachts om voor de 10e keer een knuffel te geven.
Wanneer hij ziek is, merk ik meteen dat hij meer hulp nodig heeft, weer gewiegd willen worden, vaker wakker snachts omdat hij oncomfortabel is, soms ook ineens een flesje.
Hij is nu net 13 maanden en ging vanaf een maand of 11.5 ineens doorslapen.
Ik snap echt hoe zwaar het is, maar je merkt dat er iets niet goed is met je kleine dus blijven aandringen bij de huisarts!!
 
Dag Galileo,

We zijn inmiddels meer dan een jaar verder. Ik herken de situatie met onze dochter in jouw verhaal. En daarom ben ik benieuwd: hoe is het verder gegaan?
 
Terug
Bovenaan