Negatieve test en nu????

Ik ben nu 2 dagen overtijd en heb vanmorgen getest en het was helaas negatief. Ik wordt hier echt onzeker van. Ik heb wel gevoelige borsten en af en toe steken in mijn onderbuik. Ik ga vrijdagochtend weer testen, maar ik vind het zoooo vervelend dat ik in onzekerheid zit. We zijn als best lang bezig en zou het gewoon zo fijn vinden als het echt zo is.
Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe lang duurde het bij jullie voordat je een positieve test had???

Liefs Vic

Hallo Victory,
Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren of niet. Ik begrijp dat je onzeker bent en je bent echt niet de enige. In antwoord op je vraag: ik heb 30 (!) maanden moeten wachten op een positieve test en daar kwam dan ook nog 's een IVF behandeling aan te pas, om nog maar te zwijgen over allerlei vervelende onderzoeken en een hele rits IUI's.
8 maanden is een hele normale tijd, ook al is wachten moeilijk. Mijn advies: zet het een beetje van je af. Hoe meer je er op zit te kijken hoe moeilijker het allemaal is. Als het uiteindelijk echt niet wil lukken, dan zou ik na een jaartje de huisarts 's opzoeken. Voor die tijd is het toch maar gewoon proberen en het beste ervan hopen. De een is na een maand zwanger, de ander doet er wat langer over.
Mijn ervaring is trouwens dat als je een negatieve test hebt, die test ook negatief blijft, hoe rottig ook.
Esk

Hallo Victory,
Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren of niet. Ik begrijp dat je onzeker bent en je bent echt niet de enige. In antwoord op je vraag: ik heb 30 (!) maanden moeten wachten op een positieve test en daar kwam dan ook nog 's een IVF behandeling aan te pas, om nog maar te zwijgen over allerlei vervelende onderzoeken en een hele rits IUI's.
8 maanden is een hele normale tijd, ook al is wachten moeilijk. Mijn advies: zet het een beetje van je af. Hoe meer je er op zit te kijken hoe moeilijker het allemaal is. Als het uiteindelijk echt niet wil lukken, dan zou ik na een jaartje de huisarts 's opzoeken. Voor die tijd is het toch maar gewoon proberen en het beste ervan hopen. De een is na een maand zwanger, de ander doet er wat langer over.
Mijn ervaring is trouwens dat als je een negatieve test hebt, die test ook negatief blijft, hoe rottig ook.
Esk

ik weet niet precies hoe lang je al bezig bent
maar als je er weinig vertrouwen in hbt of onzeker wordt is misschien een stap naar de huisarts een beetje hoop.

ik wens je veel succes en duim voor je van de week

ik weet niet precies hoe lang je al bezig bent
maar als je er weinig vertrouwen in hbt of onzeker wordt is misschien een stap naar de huisarts een beetje hoop.

ik wens je veel succes en duim voor je van de week

Er zijn een aantal opties.
-Je bent niet zwanger, maar gewoon een paar dagen te laat. Zelfs als je heel regelmatig bent kan dat zomaar een keer.
-Je was zwanger, maar al heeel vroeg een miskraam, dan test je negatief en wordt je alsnog 'ongesteld'. Dit komt vaak voor.
-Je bent zwanger, maar de test is nog negatief omdat je nog niet genoeg hormoon aanmaakt. Over een aantal dagen zou de test dan wel positief moeten zijn.
Nog even afwachten. Veel succes.

Terug
Bovenaan