Nekje

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Ik vind persoonlijk Rik erg sterk in zijn nekje al. We zetten weleens onze benen omhoog en dan Rik ertegenaan en dan trek ie zichzelf helemaal op tot zitstand (doet ie op eigen kracht), ook als we hem gewoon over de schouder vasthebben zeg maar dan kijtk ie al goed rond en houdt ie zijn hoofdje zelf omhoog. Alleen als ie op zijn buik ligt vertikt ie het om omhoog te komen met rug en nek......ppfff daar waren ze op het bureau niet blij mee. Maar alles wat ik doe niets intreseert hem om zijn hoofdje omhoog te doen als ie op zijn buikkie ligt. En op zijn buik liggen vind ie al niet leuk, dus ja...

Heeft iemand tips voor mij zodat ik toch op een of andere manier dat nekje via buikstand kan trainen??

X Saskia
mv Rik 04-07-07 (10 weekjes)

Hoi Saskia,

als ik Stijn zo op zijn buik leg is hij ook net een gestrande walvis, maar als ik dan zijn armen onder hem neerleg kijkt hij wel omhoog. Als ik hem op de commode op zijn buik leg kijkt hij lekker naar buiten. Dan wint zijn nieuwschierigheid het .

groetjes van Marloes

Hoi,

Ik heb niet echt een typ voor je omdat iedere baby anders is maar probeer als hij op zijn buikje ligt zijn billetjes omlaag te drukken. Als het goed is tilt hij vanzelf zijn hoofd op.
Of op de commode en dan met een rammelaartje heen en weer /  op en neer gaan zodat hij het goed kan volgen met zijn ogen/hoofd misschien dat het dan lukt.

Kayran is nu 5,5 week en hij kon zijn hoofdje zelf omhoog houden toen hij amper 4 weken oud was. Foto Kayran 4 weekjes oud (03-08-2007).

Ik heb zo'n voedingskussen die schuin liep. heb haar erop gelegd en toen zag ze meer van de wereld en deed ze haar koppie ineens wel goed omhoog.

Elk kind is anders en het cb is ene oor in en het andere weer uit bij mij. JE doet het toch nooit goed volgens hun en ze hebben altijd wel wat te mekkeren :S

xxx Nienke

Hoi Saskia,

er schoot me daarnet nog wat te binnen. Wat ik ook vaak doe is op mijn rug gaan liggen op bed en dan leg ik Stijn bovenop me. OP die manier kan hij heel lang zijn hoofd omhoog houden.

Groetjes van Marloes

Hey Marloes!

~Bedankt voor de tip idd!! Die ga ik eens proberen! Misschien vind ie het zo wel leuker!

X Saskia

graag gedaan hoor. ik hoop dat je er wat aan hebt en anders heb je in elk geval heerlijk met Rik geknuffeld.

Groetjes van Marloes

Met Lotte precies hetzelfde. Bij de fysio en cb zijn ze ook niet zo blij dat ze haar hoofdje op haar buik nog niet zo goed kan optillen. Is heel zwaar zeiden ze me, dus vandaar dat ze dat vaak nog niet kunnen.

Als tip hebben wij gekregen om:
1 inderdaad het voedingskussen te gebruiken als ondersteuning
2 je kleintje half op je been te leggen (dus met de beetjes op de grond, bank) en met het bovenlijfje op je been.

En als je toch op het buikje wil kun je het beste,  zoals al gezegd,  de handjes onder het lichaampje houden (dat ze op de ellebogen kunnen steunen) met je ene hand en een andere hand op de billetjes.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan