Nekje

Ik loop met mijn zoon bij de fysio. zij adviseert om zelf op bed te gaan liggen en je kindje dan op je eigen buik te leggen. Is minder hard en zo kunnen ze er zelf aan wennen.  

Ja, dat doet Vera ook als ze bij mij op de buik ligt. Meestal begint ze dan te zoeken en te happen naar de borst en kan ze haar hoofd heel hoog krijgen ;)
Dat was de eerste tijd vooral. Als ze nu in bed ligt in buikligging komt ze in het begin vaak ook even omhoog en soms gaat ze dan van de ene wang op de andere liggen.
Schattig gezicht hoor

hoi saskia,

afgelopen vrijdag heb ik  bij babymassage toevallig hierover een tip gekregen:
leg de baby op de buik; rol een (bad)handdoek tot een rolletje en leg die zo onder de baby neer dat de armpjes over de rol steken, dan kost het de baby niet zo veel kracht om het koppie omhoog te houden en kan hij / zij het langer volhouden...

succes!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

goedemiddag,

hier nog zo ´n moeder van een heel sterk, maar -ik weiger mijn nekje op te tillen op het consultatiebureau-kindje.
Ik moet over 3 weken terugkomen bij de arts, maandag was de wijkverpleegkundige er, om te kijken hoe het dan gaat. Gaat het niet goed genoeg, dan moeten we met haar naar de fysio...
Ze is nu 16 weken en toen ze 11 weken was werd ons gezegd dat we moesten gaan oefenen. Na twee weken elke dag tweemaal oefenen tilde ze haar nekje op, op een manier van ´dit kan ik al weken ´. Helaas deed ze dit maandag niet.
Het maakt me zo onzeker. Ik had zo goed met haar geoefend en was zo trots dat ze het goed kon...
Ik ga dus maar door met oefenen en zal de bovenstaande tips gebruiken!!

Hoi,

wij hebben voor ons zoontje fysiotherapie, omdat hij een voorkeurshouding naar rechts had/heeft.
Zij heeft ons oefeningen gegeven voor de buikligging te stimuleren
1 daarvan is: je kindje met zijn armpjes op je benen leggen (je moet hierbij wel zitten), en de rest van het lijfje dan op de bank.
Als het te zwaar is, kun je de armpjes vasthouden en bij mekaar houden, dan moet hij of zijn wel.
Ze zullen het in het begin niet leuk vinden, maar je zult zien, hoe vaker dat je het doet, hoe leuker ze het gaan vinden.
Ons ventje vind het nu super om op zn buikje te liggen, (tot een bepaalde hoogte dan).
Succes!!

Groetjes Debby, Dylano, vandaag prs 20wkn!

met het voedingskussen ter ondersteuning heb ik zojuist uitgeprobeerd. Zo hield ze het heel lang vol!!!!
Ik heb zelfs een drietal foto's kunnen maken. Die zal ik ze op het CB volgende keer wel laten zien

Hey meiden!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben flink aan het oefenen, maar Rik vind het nog steeds verschrikkelijk. Ik probeer zijn armen onder zijn lichaampje te leggen, maar het is gewoonweg te zwaar voor hem denk ik, hij schiet zodra ik loslaat gelijk eronderuit....

Maar goed hij probeert wel meer zijn hoofdje op te tillen. Ik wl lleen dat met die handdek nog uitproberen...

We wachten maar af.....ik wil ook geen vervelend kindje (dat ik hem dus zelf vervelend maak) omdat moeders/of CB perse wil dat Rik zijn nekje optilt.

maar oefenen doen we genoeg!!

Nogmaals bdankt!

X saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan