nekplooimeeting

ha meiden,
hebben jullie al bedacht of jullie een nekplooimeeting willen of niet??
wij willen het niet, we hebben zoiets van als er een grotere kans uit komt dat het kindje een bepaalde afwijking kan hebben dan zitten we alleen nog maar in onzekerheid voor de komende maanden..
en dan is het alleen nog maar een kans en geen zekerheid..
hoe denken jullie erover??

hoi

wij doen het wel. Dit vanwege het feit dat ik een broer gehad heb die maar een paar dagen geleefd heeft en een aantal afwijkingen had. Dus wij krijgen en deze nekplooimeting test en daarna een extra uitgebreide 20 weken echo in het ziekenhuis.

Voor mij werkt het juist geruststellend. Kan me voorstellen dat als er geen medische redenen voor zijn je het misschien niet doet.... Tja want het is natuurlijk een kans berekening en wat doe je dan.....

Wij doen het niet. Het is inderdaad een kans en dan zit je in de stress. Ook is zo'n onderzoek best duur volgens mij, de combinatietest bedoel ik dan, volgens mijn vk zo rond de 150-200 euro. Wij gaan er vanuit dat alles goed is en als dat niet zo is dan is ons kindje ook welkom.

Vind het ook een moeilijke beslissing ,bij mij wordt het ook wel gedaan omdat ik een kindje ben verloren met bijna 23 weken zwangerschap..
Ben wel zenuwachtig ook daarvoor maar het is zowiso wel welkom
xx

@miniwelp kan me iid wel voorstellen dat je het dan wel doet..
is idd ook vrij duur en krijgt deze ook niet vergoed, maar omdat er geen medische redenen voor zijn bij ons was dat de doorslag..
we willen wel de onderzoeken met de 20weken echo, wat ze dan onderzoeken is dan toch meer "zekerheid" ipv een kansberekening..
bij ons is het hoe dan ook meer als welkom, wat er ook mocht zijn...
@mamanice wanneer krijg je de nekplooimeeting??
lijkt me ook eng natuurlijk vooral na wat je hebt meegemaakt..
we duimen iig voor het beste!!

Wij doen het ook niet. Geen reden voor. Ik ga wel een 20 weken echo doen in het ziekenhuis en dan zien we ook een hoop. Ik ben bijna 33, dus er is ook geen verhoogde risico. Ik denk ook dat ik me heel erg druk ga maken als er wel een verhoogde risco is en dan ben ik heel de zwangerschap mij druk aan het maken voor niets.Succes voor de meiden die het wel doen.
X

hoi!
Ja lastig is dat, ik val in principe wel in de 'verhoogd risico groep' (ben 36) maar ik neig toch meer naar het niet doen. We laten wel de 20 weken echo doen, een heel ernstige afwijking is daar ook op te zien en dan kunnen we ons voorbereiden..garanties krijg je nooit, ook niet na onderzoeken. En het kindje is hoe dan ookwelkom, maar dat geldt denk ik voor ieder van jullie. Zou denk ik gewoon niet kunnen beslissen om het weg te laten halen..
Sterkte voor degenen die het gaan doen, laten jullie weten hoe het was?

Terug
Bovenaan