nekplooimeeting

Ja wij gaan ook zeker een combinatietest doen. Ik wil graag weten of mijn kindje een verhoogde kans heeft. Ik ben nog jong ( 25), maar toch.

Ik ga het ook niet laten om het geld, 150 euro, om een paar zorgen weg te nemen is niet duur.
Als het kindje wel een afwijking heeft, kan ik me daar op voorbereiden. Ik laat zeker weten hoe het was.

@bibi waneer krijg je de test??

het is natuurlijk het ene afwegen aan het andere..
doe je de test en er blijkt een verhoogd risico te zijn, dan kun je je daar idd op voorbereiden,maar ik zou me ook flink zorgen gaan maken, en stel dan dat er achteraf toch niks is (dat is dan helemaal geweldig natuurlijk) maar dan is het zorgen gemaakt hebben om niks..
en ook nog dat er een risico vast zit aan zo'n test, heb de vk me laten vertellen dat er ook een kans bestaat dat je een gezonde vrucht beschadigd, kans is klein, maar je zult maar net die ene kans zijn.. het is zo dubbel allemaal zeg..
maar omdat ik niet in een risicoleeftijd zit en er geen medische redenen voor zijn doen we het niet..

maar als ik 1 van de 2 redenen had gehad had ik het ook zeker gedaan..

Ook wij wachten gewoon eerst op het intakegesprek (overmorgen) en dan pas maken we een keuze. Wil me eerst door de verloskundige echt laten informeren en adviseren en dan zien we wel verder..

Vind het wel bijzonder dat de kosten nu voor de ouders komen... vroeger was dat niet

onze arts vertelde dat het inderdaad komt omdat het een kansberekening is, de daaropvolgende testen worden wel vergoed....

het risico onder de 36 is te klein in tegenstelling tot de schade die je kan aanrichten als je andere testen doet

Bij 36 ligt dat risico percentage anders en daarom krijgen zij het wel...

heel lastig allemaal...
Doe wat goed voelt.... de 20 weken echo zegt ook al heel wat..

Hoi,

Dit is het eerste berichtje dat ik hier plaats (net lid geworden!). Ook ik ben in september uitgerekend en heb deze vraag vandaag gekregen toen ik een afspraak maakte voor de eerste echo. En ook wij weten het even niet... Op www.prenatalescreening.nl hebben we een keuzetest gedaan, maar echt geholpen heeft het me (nog) niet. Maar wie weet helpt het jou een beetje bij je keuze? Ik laat nog wel even weten wat we hebben besloten en waarom! Ben ook erg benieuwd naar jouw uiteindelijke keuze 'justmi'!

Terug
Bovenaan