nekplooimeting gehad.

Hoi,
Ik ben het helemaal met   Nens eens. Ik ben nu 10 weken en zou er nu al niet aan moeten denken om het kindje weg te laten halen. Geen denken aan. Daarom hebben wij er ook voor gekozen om geen nekplooimeting uit te laten voeren, maakt alleen maar onzeker. Ik ben zelf ook nog erg jong, 23 jaar dus ik heb een hele kleine kans op een kindje met het down syndroom.

Groetjes marie

Hoi Bianca,
Dat klopt echt niet hoor! Ivm mijn leeftijd kregen we alle testen aangeboden, maar wij hebben geen nekplooimeting in combinatie met een bloedtest laten doen. Wél hebben we een 20 weken laten doen en iedereen krijgt die aangeboden! Het was dus onbelangrijk of we nou wel of geen nekplooimeting zouden laten doen.
Of de 20 weken echo ook vergoed wordt, dat is een ander verhaal. In principe zit het in het basispakket per 1 januari jl. maar doen sommige verzekeraars moeilijk over de vergoeding, omdat men er niet uit is wat het prijskaartje is van zo'n echo.
Maar IEDEREEN mag hem laten doen!!!
Groetjes, Patricia

Die 20 weken echo wordt nog steeds niet door iedereen vergoedt en aangeboden. Je mag hem meestal wel laten doen mits je hem bij sommige verzekeringsmaatschappijen zelf betaald. In veel gevallen gaat hij van je no-claim af.

Voor wie er meer over wil weten raad ik aan een paar blz terug te lezen. Hier zijn al vele discussies over geweest!!!

Wij hebben hem uiteindelijk niet hoeven betalen omdat hij bij OZ wel in het pakket zat, maar ik heb wel de rekening gekregen. 287 euro!!!! Dus als je hem straks zelf moet betalen kies ik liever voor 1 of 2 pretecho's! Deze prijs is ook weer afhankelijk van welk ziekenhuis of verloskundige praktijk. Maar ik zou het zeker even navragen voor je er aan begint!

Groetjes Nova

Mijn 20 weken echo kostte € 90,- en dit heb ik zelf vooruit betaald. Nu moet ik hem nog indienen bij de verzekering (Ohra). Fijn als het vergoed wordt en anders hebben we pech. Ik wilde het toch graag laten doen! Vorige week hebben we trouwens nog een simpele 2D pretecho laten doen; € 70,-. Wilde toch het geslacht nog weten.........Zonde van het geld, maar het is niet anders. Deze was voor de fun!
Groetjes.

Terug
Bovenaan