nekplooimeting ja of nee

Wij doen het ook niet. Het is een kansberekening en we willen bi jeen verhoogde kans geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, dus het heeft voor ons geen nut. En als je weet dat het Down heeft, weet je nog neit hoe erg het is, dus voor ons geen reden om de zwangerschap, waar we zo lang op gewacht hebben, af te breken.

Maar de ene mening over dit onderwerp is niet beter dan de andere!
Het is en blijft een persoonlijke keuze en ieder heeft zijn eigen goede argumenen daarvoor!

Groet,
Janne
 
Wij doen het ook niet. Het is een kansberekening en we willen bi jeen verhoogde kans geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, dus het heeft voor ons geen nut. En als je weet dat het Down heeft, weet je nog neit hoe erg het is, dus voor ons geen reden om de zwangerschap, waar we zo lang op gewacht hebben, af te breken.

Maar de ene mening over dit onderwerp is niet beter dan de andere!
Het is en blijft een persoonlijke keuze en ieder heeft zijn eigen goede argumenen daarvoor!

Groet,
Janne
 
Ook wij hebben bij beide niet gedaan.
Want er zijn zoveel ziektes die niet getest worden en als kindje wel syndroom van down heeft, dan weet je nog niks.
Je weet niet hoe hoog IQ alsnog is en ook zo'n kindje geeft zoveel vreugde in je leven.
Daarbij komt dat ze verder onderzoeken bij kans van 1 op 200 of minder. Ik vroeg wat als eruit komt dat de kans 1 op 201 is? Dan testen ze dus al niet. Nou dan zit je hele zwangerschap in stress, misschien om niks. Dus vandaar onze keuze het niet te doen.
Ik snap zeker wel waarom anderen het wel doen en keuze is dus helemaal aan jullie zelf.
Succes met besluiten.

Liefs
 
altijd een lastig onderwerp. Als je weet dat je kindje een eventuele afwijking heeft ben je er op voorbereid. Maar de nekplooimeting is een kansberekening. Wil je het zeker weten, volgen er nog meer onderzoeken!

wij hebben het de vorige keer en nu ook weer niet gedaan. Een kindje met een handicap is bij ons net zo welkom als een kindje zonder. Bij een 20 weken echo zien ze haast wel afwijkingen waardoor een kindje niet levensvatbaar zal zijn!

 
Dank jullie allemaal voor jullie reacties,

Ja wij zijn beide er overuit dat als ons kindje down heeft we het dan niet willen hoe lullig en hard dit ook klinkt voor sommige mensen.

Denk dat ik eerst maar even gesprek met de gyn af wacht.

 
Wij hebben wel voor een combinatietest gekozen, ik ben ook nog maar 24 dus de kans is sowieso al heel klein. We hebben er ook heeel lang over nagedacht en getwijfeld. Vooral ook omdat de betrouwbaarheid niet zo hoog is als je nog jong bent.
Onze verloskundige zij dat het vooral belangrijk is dat je datgene kiest waar je allebei het meest achterstaat. Nu was mijn vriend meer voor het wel doen, dan ik, maar op zich kon ik me er ook wel in vinden, maar van mij hoefde het niet perse.
Uiteindelijk hebben we het dus wel gedaan. De nekplooimeting was prima en het was ook erg leuk omdat we de baby heel lang konden zien (hij moet op een bepaalde manier liggen om goed te kunnen meten en dat wilde hij/zij niet).

Wij hebben wel besloten dat mocht de nekplooi meting niet goed zijn, dat we dan wel verder onderzoek willen. Als je dat niet wilt zou ik ook niet voor de combinatietest gaan.

Succes met deze hele moeilijke keuze!
 
Terug
Bovenaan