Nekplooimeting wel of niet?

sparkle zo makkelijk gaan wij er niet mee om hoor en ik denk niemand hier het gaat toch om een kindje wij hebben daar heel goed over nagedacht zo'n beslissing maak je niet makkelijk en is ook niet makkelijk maar iedereen heeft zijn eigen keuze

Die testen tegenwoordig zijn heel erg betrouwbaar, als eruit komt dat je kindje down heeft dan kan je daar ook vanuit gaan, dus geen onnodige zorgen lijkt mij!?!?!
Ieder zijn/haar keuze en die keuze kan je gelukkig maken, daar zijn de technieken nu ook naar!
Makkelijk?
Je hebt op dat moment het leven van je kindje in handen en dat moet je dan afbreken, nou wat makkelijk zeg!
Je doet net alsof wij zo'n keuze maken zonder erover na te denken....
Maar goed, toen ik reageerde op deze topic wist ik dat er minimaal 1 iemand niet eens zou zijn met onze keuze!

Het is en blijft nu eenmaal een hele lastige situatie als je eenmaal voor de keuze staat van wél of niet afbreken van een zwangerschap. Ik denk dat niemand hier bedoelt dat het een makkelijke beslissing zal zijn, maar het is wél een beslissing die iedereen voor zichzelf kán nemen. Misschien staat het er bij sommmigen zo, maar het zijn maar woorden Hoe mensen zich erbij voelen staat er niet bij. Laten we hopen dat niemand hier in die situatie belandt Mijn nichtje heeft Down en ik maak van dichtbij mee welke zorgen er bij komen kijken.

gr Roos..

ik sta ook voor het zelfde dilemma . maar wij hebben tot nu toe ( kan altijd nog van gedachten veranderen ) gekozen om het niet te toen we zijn allebij nog jong en er is bij geen van bijde kante down of iets anders.

ow ik het zou laten weg halen weet ik echt niet . ik vind wel dat mensen zelf het beste hun situatie kennen en dus die keuze goed afwegen en als er dan weg halen uit komt is dat hun keus en denk ik echt wel dat ze daar niet te licht over denken .

Ik heb het net besproken met mijn vriend.. De nekplooimeting geeft geen risico's (zoals bijvoorbeeld een vruchtwater punctie of zo).. Dus wij laten het gewoon doen, meer om ons te kunnen voorbereiden op een kindje met syndroom van Down. Als het zo zou zijn natuurlijk, wij vallen niet in de risicogroep!

Ieder heeft hierin een keus en gelukkig maar! Niemand kan voor een ander de keus maken om een zwangerschap af te breken. En welke keus je ook maakt, dit is niet makkelijk...

Succes iedereen, laten we hopen dat niemand voor deze keuze komt te staan.

Wij hebben het er afgelopen weekend nog eens over gehad en kwamen er met zekerheid op uit dat we het niet laten screenen. Vorige keer is het bij ons spontaan mis gegaan met 16 week. Mede hierdoor kunnen we ons niet voorstellen dat we dit moedwillig nog een keer aankunnen. Ik heb overigens wel respect voor iedereen die de keuze maakt om het kindje dan weg te laten halen. Ik denk dat dit bijna net zo'n grote invloed heeft op je verdere leven.
Iedereen veel succes gewenst met de keuze!

Ben waarschijnlijk een juni-mama, maar wil toch nog even mijn mening kwijt. Ik ken namelijk ook een meisje waarbij bij de 20-weken echo niks goed was en het uiteindelijk een gezonde dochter is geworden. dus ook met alle onderzoeken die ze kunnen doen, kunnen ze er nog naast zitten. Of je risico's wil lopen met een vruchtwaterpunctie en vlokkentest moet je zelf weten. Ik heb er bewust voor gekozen niet te doen. Elk kindje is hier welkom. Down of niet. Gehandicapt of niet. Elk kindje is een wonder dat je gegeven wordt.

Terug
Bovenaan