nekplooimeting?


Hoi

Ik ben het helemaal met Keesje eens, ook ik heb met 12 weken een nekplooimeting gedaan terwijl ik nog maar 21 ben en dus zeker niet in de risicogroep val.
Ik heb wel negatieve reacties erop gehad vooral ivm mijn leeftijd, maar ik vind dat iedereen daar vrij in is.
Ik zou het kindje echt niet weggehaald hebben als het wel wat had gehad maar vond het voor mijzelf fijner als ik het dan van te voren zou weten dan kun je je er toch wel iets op voorbereiden en dat had mijn vriend ook.
Ik vind gewoon dat iedereen dat zelf moet weten en er niet negatief moet tegen over staan, ik heb ook veel onzekerheden gehad en natuurlijk is en blijft het maar een kansberekening, maar het geeft toch wel een geruststelling als het goed blijkt te zijn.!!

liefs sarah 24+2 zwanger van 1e kindje
 
hoi allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reacties!
Nou, we zijn er uit, we gaan wel een nekplooimeting laten doen en dan zien we wel weer. Aangezien wij altijd gezegd hebben dat we een zwangerschap af laten breken als er iets niet goed zou zijn. En als   je nix doet, kun je er ook nix mee. Straks weten we in elk geval hoe groot de kans is dat er iets niet goed zou zijn, anders zit ik er de hele zwangerschap mee in mijn maag en dat wil ik niet.

gr Kyra
 
Hoi Kyra

Ik heb wel geen nekplooimeting gedaan ,wij kwamen wel in aanmerking voor een prenetale sreening met 20 weken , de ouders van mijn vrien hebben een eerder kindje gehda met een neural buisdefect.
Wij hadden zoiets van ach elke echo is mooi meegenomen,maar helaas was het niet zo.
Bij ons kindje werd een congitale hernia diafrfagmatica geconstateerd,ofwel een open gat in het middenrif waardoor de organen op een verkeerde plaats groeien.

Met spoed gingen we de volgende dag naar het academische ziekenhuis in Maastricht om het door de juiste personen te laten onderzoeken..Ons werd daar een vruchtwaterpunctie aangeboden en ook een tripeltest om tekijken of er niet meer afwijkingen waren.En wat als dat wel was als de tripeltest niet goed zou zijn zouden we de zwangerschap laten beeindingen,waar ik nog helemaal niet aan moest denken..Gelukkig was deze goed en staan we voor verdere behandeling in het ziekenhuis in Leuven.
Ooit denk ik had ik die echo maar niet gekregen dan had ik nu nog kunnen genieten van de zwangerschap, maar de kans dat onzedochter overlijdt tijdens de geboorte  is enorm groot als we het niet zouden weten dus het blijft altijd dubbel

We hebben er voor gekozen om ook de zwangerschap niet te laten beeindigen voor 24 weken ,gevoelsmatig kon ik dat niet en mocht het kindje nu te komen te overlijden dan hebben we het wel een kans gegeven op leven en er zelf alles voor gedaan

succes ,
groetjes monique


 
hoi Monique,

Dank je voor je reactie. Jouw verhaal heeft me wel aangegrepen. Ik kan me voorstellen dat je geen onbezorgde zwangerschap meer hebt, maar wat je ook al schrijft is dat je nu weet waar je aan toe bent, zodat straks met de geboorte van jullie kindje iedereen klaar staat en weten wat ze moeten doen. Wat gaan ze dan eigenlijk doen?   Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik heb geen idee.
Ik vind het in elk geval heel lief dat je mij dit verteld hebt en ik wens je veel sterkte de komende tijd en daarna. Ik hoop dat je nog wel een beetje kan genieten van je zwangerschap, want het blijft natuurlijk wel een wondertje wat in je buik groeit.

liefs Kyra
 
Terug
Bovenaan