nekplooimeting

Hoi, de nekplooimeting doen ze tussen 11 en 13 weken. Het klopt inderdaad dat het totaal geen risico's oplevert voor de baby. Het wordt namelijk gemeten op de echo en samen met jouw bloedtest en leeftijd wordt er dan een berekening gemaakt voor de kans op een kindje met down. Als het 1 op 200 of hoger is, krijg je de gelegenheid op een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Dit brengt wel risico's met zich mee.

Ik ben voor de 2e keer zwanger, bijna 14 weken en heb het vorige week laten doen. Ook de eerste keer hebben we het gedaan.
Bij goed nieuws beleef ikzelf de zwangerschap een stuk rustiger. Straks gaan we ook zeker weer de 20-weken-echo laten doen.
Veel succes met je keuze!
 
Hoi
Ik kan persoonlijk niks met kansberekeningen. en wat als de kans 1:1000 of 1:35 is. De kans op een gezond kindje blijft altijd groter. Maar een kans van 1:1000 is ook een kans! die ene kan ook net jouw kindje zijn....... en datvergeten mensen wel eens.
In die overweging wilde ik het niet.
Echter... bij mijn 12 weken echo bleek toch een dikke nekplooi (3,3) en ik werd doorgestuurd naar de gyn.

Uiteindelijk een vlokkentest gehad (doodeng, maar wilde nu toch zekerheid). tijdens deze echo bleek de nekplooi al veeeeel kleiner. uitslag vlokkentest is ok!

Gelukkig!
 
Hoi mamalien...

Wat fijn dat de uitslag van de vlokkentest goed was!! Zal wel even spannend geweest zijn..

Ik heb bij mijn vorige zs een vruchtwaterpunctie gehad. Dit kan pas vanaf 16 weken dus heb een aantal weken behoorlijk in spanning gezeten...
Wat was ik blij toen ik te horen kreeg dat alles goed was.. Echt een pak van mijn hart. Voor deze keer ook geen combinatietest meer voor mij....

Geniet van je zwangerschap!!

Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan