nekplooimeting

Nee wij doen ook geen combinatie test e.d omdat ik niet zou weten wat we met zon uitslag moeten. Krijg je bv uitslag 1/100 en dan? Ik vindt het te moeilijk om daarmee om te gaan en een keuze te 'moeten' maken. En ik ben een beetje bang voor eventuele gevolgen van het onderzoek. gaan wel voor een 20 weken echo, misschien een beetje krom maar dat is omdat ik gewoon heel graag even naar die frummel wil kijken :)

Maar het is goed dat het bestaat en iedereen die zich daar goed bij voelt moet daar ook zeker gebruik van maken, daar hebben ze het tenslotte voor ontwikkeld

Succes en laat het even weten

Wij doen ook de combi test niet, wel de 20 weken.

De kans dat er een reele kans uitkomt bij ons, vind ik te klein. Daarnaast kunnen ze bij de 20 weken echo dingen zien waar vervolgens actie op ondernomen kan worden. Vooral die twee reden zijn voor ons doorslaggevend.

Maar iedereen moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Als ik ouder was geweest had ik het wellicht ook gedaan.

Vanavond dus de echo... Ik vind het echt erg spannend inmiddels...

Wij hebben overigens bij de oudste twee de combitest niet gedaan om precies alle redenen die jullie noemen.
Wel de 20-weken-echo toen gedaan, omdat ze dan bij sommige aandoeningen meteen na de geboorte kunnen opereren en dan is het handig als dat al vantevoren bekend is en iedereen qua artsen stand-by staat.

Maar nu ben ik toch al 6 jaar ouder dan bij de eerste en de risico's nemen boven de 36 gewoon toe. Bovendien heeft het veel impact voor onze kinderen als er iets mis is, het gaat nu ook om hun leven en een eventuele levenslange zorgplicht die zij er dan bij krijgen als wij er niet meer zij.

Hoe dan ook, het blijft doodeng...
Wens me maar veel sterkte!!

Terug
Bovenaan