nemo-dory

Hoi,
Ik kon het door jou gestarte topic even niet meer vinden, maar ik was gewoon benieuwd hoe het nu met jou en je kindje gaat ...
Trek je het nog een beetje?

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,
Wat lief dat je dit berichtje hebt geplaatst! Het gaat hier ietsje beter, maar nog niet veel helaas. Het gaat nu vooral om het niet slapen, vooral overdag. Dat breekt me echt zo erg op. Daardoor slaap ik nu weer zo weinig en ik word ook zo vaak 's nachts wakker. Als ik bij elkaar zo'n 6 uur slaap, is het heel veel. En daarom ben ik zooooo moe... pfff.
Vanochtend was ze ook alweer voor 6 uur wakker. Toen heb ik haar maar bij ons in bed gelegd. Rond 7:30 uur viel ze eindelijk weer even in slaap, want ze had in de tussentijd alleen maar liggen geeuwen, dus moe was ze wel. Toen heeft ze een uurtje geslapen, maar dan lukt het mij dus niet om ook even te slapen. Daar baal ik dan zo van. Want een extra uurtje heb ik zo nodig!!!
Ze slaapt nu ook alweer een tijdje helemaal niet meer overdag. Toch leg ik haar wel op bed, want ze is wel moe.
Wie weet heeft het allemaal met weer een sprong in de ontwikkeling te maken. Ze praat steeds meer woorden en het gaat ineens heel snel. Soms een paar dagen achter elkaar elke dag een nieuw woord. Dat is ook wel weer heel leuk om te zien. Trots dat ze er zelf op is!! En ik natuurlijk ook. Maar ik zou het niet vervelend vinden om weer een keer goed te slapen.
Ik hou je op de hoogte.
Hoe gaat het trouwens met jou? Ik zit alleen maar over mijzelf te typen.... Sorry hoor.
Groetjes,
Dory

Baal, baal. Net lang bericht geschreven, maar is 'verdwenen'. Was ook benieuwd hoe het met je ging, Dory! En met je dochter....
Het is alsof ik mijn eigen verhaal teruglees (onze oudste zoon, nu 9 jr) precies hetzelfde. Ook zo weinig slapen overdag. Om gek van te worden, je 'zweeft' soms van vermoeidheid dan.
Gaan jullie nog verder zoeken waar het weinige slapen vandaan komt, of laten jullie het zo eventjes?
Hou je haaks!!!

Hoi Dory,

Ik moest van de week ook al aan je denken, de jongste heeft weer kiezen gekregen en had daarvan zijn kontje open was aan de diaree en had koorts, heb dus een paar nachten niet geslapen of nauwelijks, 2uurtjes verdeeld en toen dacht ik wat is dat toch erg als je kindje niet kan slapen en jij dus ook niet en de dag er na staan ze alledrie weer om aandacht te springen,,, pfffff
Wat goed dat ze begint te praten, dat vind ik zo´n mooie fase..het klinkt ook zo bijzonder als een kind een woord uitspreekt!
Ik hoop dat het idd weer even een fase is en dat het snel beter gaat..

Liefs, MJ

Ik blijf het lastig vinden, dit nieuwe forum, gisteren wilde hij het bericht niet plaatsen, maar zie nu dat het re toch op staat ???

Hoi Dory, fijn te horen dat het ietsje beter gaat. Maar wel balen van het slapen, het hakt er inderdaad in die vermoeidheid.
Mijn oudste sliep ook veel minder overdag als Brenda nu doet. Die slaapt nu nog braaf 2x op een dag. By mijn oudste was het altijd een gok, en als ze sliep was het de ene keer een kwartier en de andere keer ineens 2 uur. En precies als ik dacht ik ga ook even liggen sliep ze kort en als ik dacht ze zal wel kort slapen ik probeer het zelf niet eens om te gaan liggen, dan sliep ze natuurlijk lang, grrr.
Brenda is aan het einde van onze vakantie vorige week ziek geworden, verkouden en koorts, maar je merkte behalve de snotneuzen en vermindere eetlust (tijdelijk) niks aan haar, vanmorgen was ze eindelijk koortsvrij.
Verder gaat het hier ook met ups en downs met de oudste. Het lijkt wel of ze nu pas moeite gaat krijgen met het feit dat ze een zusje heeft. Na de vakantie vroeg ze aan mij wanneer we nu eens zonder Brenda op vakantie gingen....vond het wel heel zielig klinken.
Volgende week zijn we ook nog vrij, maar dan gaan we niet weg, dan passen mijn ouders ook een dagje op Brenda zodat we een dagje met Denise kunnen doorbrengen. Maar ik blijf het zelf ook lastig vinden om mijn aandacht te verdelen, helemaal als Brenda altijd zo vrolijk is en Denise de hele dag chagerijnig rondloopt.
Denise is nu een paar daagjes bij mijn ouders aan het logeren....krijgt ze daar alle aandacht van mijn ouders, die ook leuke uitjes met haar gaan maken en ik kan heerlijk tuttelen met Brenda.

Groetjes en veel sterkte !!!
Bianca

Vergeet weer de helft, pfff, vraag me af of dat vergeetachtige oooit nog eens over gaat, ik betwijfel het, hahaha.
Brenda leert ook veel nieuwe woordjes de laatste tijd. Ze probeer je het en lijkt het of ze niks wil zeggen en een dag later ofzo zegt ze ineens van alles ! Ze zegt best veel woordjes maar best veel ook onduidelijk.
Zo werd ze laatst namelijk nogal boos omdat ze "oellie" wou, tja, we hadden allemaal geen idee, uiteindelijk bleek het een lepel te zijn ?!?!?!?
Maar sommige dingen klinken ook wel weer schattig, zo zegt ze bv "armie" tegen haar armen en "foeffie" tegen haar voeten...

Bianca

Vanmiddag heeft ze even geslapen!!!!!!!!!!!! Hoera!!! Hopelijk houdt ze dit nu vast. Ze kan wel ineens nog meer kletsen, dus wie weet toch weer een sprongetje ofzo. Ik heb ook speelgoed geruild met een vriendin en daar is ze vanmiddag ook even zoet mee geweest. Terwijl ze anders nauwelijks alleen kan spelen. Dus vandaag was best een goede dag!! Dat geeft weer moed, niet waar?!

@ Hannah, zijn jullie er ooit achter gekomen waardoor je oudste zo slecht sliep? Als ik me goed herinner vertelde je dat er met je oudste ook iets meer aan de hand was (hopelijk verwar ik je nu niet met iemand anders... dat is in ieder geval niet mijn bedoeling). Wanneer kwam je daar achter? Als je het niet op het forum wil zeggen, snap ik dat ook. Maar ik vroeg me af of je zoiets al vroeg weet, of dat dat pas op latere leeftijd ontdekt wordt/een naam krijgt. Ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat een kind 'mankeert'.
Wij willen het er toch niet bij laten zitten en we willen gewoon weten waarom dochterlief niet overdag wil slapen. Nu hoorde ik laatst van iemand goede verhalen over bioresonantie. Volgens mij had jij ook al die tip gegeven. Misschien dat we dat nog eens gaan proberen. Ik merk ook wel dat ik het nodig heb om 'ergens' mee bezig te zijn. Dan hou ik steeds hoop dat het beter zal gaan.
Dat zweven van vermoeidheid vind ik heel mooi gezegd, want zo voelt het ook echt! Ik noemde het altijd of je omringd bent door watten. Alsof je de werkelijkheid niet goed meekrijgt.
Je vertelde dat jij twee huilbaby's hebt gehad. Ik vind het echt knap dat je dat hebt volgehouden!Slapen jouw andere kids beter dan je oudste ?(heb je er nu 3 of 4, weet het ff niet meer, sorry). En hoe slaapt de oudste nu? Daar ben ik heel benieuwd naar.

@ MJ, wat vervelend dat je jongste 's nachts zo aan het spoken is. Het enige fijne lijkt mij dat je wee waardoor het komt en dat je daardoor ook weet dat het niet eindeloos zal duren. Maar vervelend is het wel! Zeker omdat jij drie kinderen hebt voor wie je moet zorgen. Dan 'bof' ik nog met maar eentje! Naar is het he, hoe die vermoeidheid er in hakt? Ik merk ook dat ruim 1,5 jaar nauwelijks slapen echt zijn tol begint te eisen. Geestelijk heb ik het idee dat mijn IQ gehalveerd is ofzo (komt ook door de zwangerschap) en lichamelijk gezien ben ik echt een oud vrouwtje aan het worden. Los van de grijze haren (bah) en rimpels (beh) heb ik steeds meer last van mijn gewrichten. En nog meer van die 'ouderdomskwaaltjes'. Dat baart me wel wat zorgen, want ik wil nog zo lang mee gaan!! Dus als antwoord op je vraag hoe ik het doe met zo weing slaap: eerlijk gezegd niet zo goed...:-(
Hopelijk voor jou kan je alweer goed slapen en hopelijk voor je jongste zijn alle kiezen nu doorgekomen!

@ Bianca, heel herkenbaar wat jij schrijft over het slapen overdag. Omdat je zo gewend bent dat ze toch niet gaat slapen, ga ik ook niet snel op bed liggen. Maar dan zal je inderdaad zien dat ze dan wel slaapt, in ons geval zo'n 40 á 45 minuten. Maar als ik echt helemaal kapot ben door weer een gebroken nacht en dan ook echt moet gaan liggen, begint ze na 5 of 10 minuten al te piepen en te huilen... Terwijl zij haar slaap ook zo hard nodig heeft na weer een nachtje spoken. Grrrrr.
Het contrast tussen jouw twee dochters kan soms niet groter zijn, lees ik. Ook wel heel bijzonder hoe je daar mee om moet gaan, lijkt mij. Wel fijn dat je hulp krijgt van je ouders. Op die manier kan je inderdaad ook eens 1 op 1 contact hebben. Sneu wel dat je oudste na de vakantie vraagt wanneer jullie zonder de jongste gaan... Lijkt me ook moeilijk voor jou, of niet? Is Brenda nu weer helemaal opgeknapt? Jammer dat ze precies in de vakantie ziek moet worden, maar toch nog een geluk dat ze er zo weinig last van had.

Groetjes,
Dory

Terug
Bovenaan