Vanmiddag heeft ze even geslapen!!!!!!!!!!!! Hoera!!! Hopelijk houdt ze dit nu vast. Ze kan wel ineens nog meer kletsen, dus wie weet toch weer een sprongetje ofzo. Ik heb ook speelgoed geruild met een vriendin en daar is ze vanmiddag ook even zoet mee geweest. Terwijl ze anders nauwelijks alleen kan spelen. Dus vandaag was best een goede dag!! Dat geeft weer moed, niet waar?!
@ Hannah, zijn jullie er ooit achter gekomen waardoor je oudste zo slecht sliep? Als ik me goed herinner vertelde je dat er met je oudste ook iets meer aan de hand was (hopelijk verwar ik je nu niet met iemand anders... dat is in ieder geval niet mijn bedoeling). Wanneer kwam je daar achter? Als je het niet op het forum wil zeggen, snap ik dat ook. Maar ik vroeg me af of je zoiets al vroeg weet, of dat dat pas op latere leeftijd ontdekt wordt/een naam krijgt. Ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat een kind 'mankeert'.
Wij willen het er toch niet bij laten zitten en we willen gewoon weten waarom dochterlief niet overdag wil slapen. Nu hoorde ik laatst van iemand goede verhalen over bioresonantie. Volgens mij had jij ook al die tip gegeven. Misschien dat we dat nog eens gaan proberen. Ik merk ook wel dat ik het nodig heb om 'ergens' mee bezig te zijn. Dan hou ik steeds hoop dat het beter zal gaan.
Dat zweven van vermoeidheid vind ik heel mooi gezegd, want zo voelt het ook echt! Ik noemde het altijd of je omringd bent door watten. Alsof je de werkelijkheid niet goed meekrijgt.
Je vertelde dat jij twee huilbaby's hebt gehad. Ik vind het echt knap dat je dat hebt volgehouden!Slapen jouw andere kids beter dan je oudste ?(heb je er nu 3 of 4, weet het ff niet meer, sorry). En hoe slaapt de oudste nu? Daar ben ik heel benieuwd naar.
@ MJ, wat vervelend dat je jongste 's nachts zo aan het spoken is. Het enige fijne lijkt mij dat je wee waardoor het komt en dat je daardoor ook weet dat het niet eindeloos zal duren. Maar vervelend is het wel! Zeker omdat jij drie kinderen hebt voor wie je moet zorgen. Dan 'bof' ik nog met maar eentje! Naar is het he, hoe die vermoeidheid er in hakt? Ik merk ook dat ruim 1,5 jaar nauwelijks slapen echt zijn tol begint te eisen. Geestelijk heb ik het idee dat mijn IQ gehalveerd is ofzo (komt ook door de zwangerschap) en lichamelijk gezien ben ik echt een oud vrouwtje aan het worden. Los van de grijze haren (bah) en rimpels (beh) heb ik steeds meer last van mijn gewrichten. En nog meer van die 'ouderdomskwaaltjes'. Dat baart me wel wat zorgen, want ik wil nog zo lang mee gaan!! Dus als antwoord op je vraag hoe ik het doe met zo weing slaap: eerlijk gezegd niet zo goed...:-(
Hopelijk voor jou kan je alweer goed slapen en hopelijk voor je jongste zijn alle kiezen nu doorgekomen!
@ Bianca, heel herkenbaar wat jij schrijft over het slapen overdag. Omdat je zo gewend bent dat ze toch niet gaat slapen, ga ik ook niet snel op bed liggen. Maar dan zal je inderdaad zien dat ze dan wel slaapt, in ons geval zo'n 40 á 45 minuten. Maar als ik echt helemaal kapot ben door weer een gebroken nacht en dan ook echt moet gaan liggen, begint ze na 5 of 10 minuten al te piepen en te huilen... Terwijl zij haar slaap ook zo hard nodig heeft na weer een nachtje spoken. Grrrrr.
Het contrast tussen jouw twee dochters kan soms niet groter zijn, lees ik. Ook wel heel bijzonder hoe je daar mee om moet gaan, lijkt mij. Wel fijn dat je hulp krijgt van je ouders. Op die manier kan je inderdaad ook eens 1 op 1 contact hebben. Sneu wel dat je oudste na de vakantie vraagt wanneer jullie zonder de jongste gaan... Lijkt me ook moeilijk voor jou, of niet? Is Brenda nu weer helemaal opgeknapt? Jammer dat ze precies in de vakantie ziek moet worden, maar toch nog een geluk dat ze er zo weinig last van had.
Groetjes,
Dory