nemo-dory

Hey Dory,
Wat fijn dat ze vanmiddag even heeft geslapen. Het is inderdaad zo dat de kids soms even in een dipje zitten als er veel in het hoofdje gebeurt.

Effe antwoordend op je vragen: mijn oudste slaapt nu goed. Meestal valt ie zelf rond een uur of 9 in slaap en wordt ergens tussen 7 en 8 's ochtends wakker. Het is na zijn derde jaar wat beter gegaan, als ik het me goed herinner.... hij had als peuter ook nogal wat nachtmerries. Hij is nu 9 jaar.
Hij had het kiss/kidd syndroom, maar dat is (veel te) laat ontdekt. Daar baal ik nog wel eens van: wat had het misschien verlichting kunnen geven als ik eerder van het bestaan van een (goede!) osteopaat had geweten. Er is inderdaad 'meer' aan de hand, alleen zijn de 'geleerden' het er nog niet helemaal over eens welk etiket daarop past: sommigen denken dat het een vorm van 'hoogbegaafdheid' is: zijn geest is verder dan zijn lichaam, en anderen vinden dat er sprake is van een stoornis in het autistisch spectrum (pdd-nos, McDD of Asperger, alle etiketjes zijn al voorbij gekomen). Hoe dan ook, het is een kind met een gebruiksaanwijzing; het gaat nu behoorlijk goed met hem.
Ik heb inderdaad de tip ooit gegeven voor bioresonantie; heb er goede ervaringen mee met mijn dochtertje (de tweede huilbaby, zeg maar)... hoop dat het jullie wat gaat opleveren.....
Ik begrijp heel erg goed dat je zoekende wilt blijven naar de oorzaak, ook ik heb dat nodig. Je wilt zo graag je kind en de oorzaak van bepaald gedrag (nog) beter leren kennen...
Wij hebben inderdaad 4 kindjes: "nummer" 1 en 3 waren de huilbaby's en "nummer" 2 en ons laatste spruitje Leah zijn best makkelijk als baby... hoewel Leah dan weer veel last heeft gehad van veel allergieën....
Nou, een heel verhaal op de avond, hè?

Hoop dat je dochter morgen weer tussen de middag even lekker gaat slapen. Merk je dan gelijk aan haar gedrag de rest van de dag dat het haar goed heeft gedaan?

Groetjes!!

Om op je laatste vraag terug te komen: ja, ik merk meteen dat een slaapje overdag mijn dochter goed doet. Daarom weet ik ook dat ze het nodig heeft. Anders zou ik gewoon denken dat ze het niet nodig heeft, zoals iedereen in mijn omgeving beweert... Dat vind ik zo irritant, alsof ik niet weet hoe mijn dochter in elkaar steekt. Zelf heb ik bij haar soms ook het gevoel dat er meer aan de hand is. Veel mensen zeiden bij haar al van kleins af aan dat ze meer wil dan ze kan. En dat daar veel frustratie vandaan komt. Dat zou best kunnen, maar tegelijkertijd kan je er zo weinig mee. Eigenlijk niets. Iedereen vindt haar altijd zo wijs.
Aan de ene kant is het lastig dat de 'geleerden' er bij jouw oudste nog steeds niet uit zijn. Aan de andere kant is het wel goed dat een kind niet zomaar een labeltje krijgt. Het belangrijkste is dat jullie zijn gebruiksaanwijzing kennen, toch? Mijn dochter heeft ook echt een heel eigen gebruiksaanwijzing. Wel fijn dat het met je oudste nu behoorlijk goed gaat!
Vandaag heeft mijn dochter helaas weer niet overdag geslapen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze vandaag voor het eerst uit bed is geklommen en gevallen...En tijdens het verschonen later op de middag brulde ze zo hard dat ik goed in haar mond kon kijken. Boven komen de twee hoektanden door. Dat kan ook een hoop gepiep en niet slapen verklaren. Zo is er altijd wel wat... Tandjes, sprongen, verkouden, enz enz.
Wij wonen volgens mij totaal niet in de de buurt, maar heb jij de naam en plaats van degene waar jij toen voor bioresonantie bent geweest? En wanneer merkte jullie enigszins verbetering bij je derde?
Fijn dat je me begrijpt dat ik blijf zoeken naar de oorzaak. Veel mensen om mij heen zijn het al zat als ik moet antwoorden op hun vraag hoe het gaat, dat het nog steeds niet echt lekker loopt. Alsof ik dat leuk vind... En zij vinden ook dat ik er te veel mee bezig ben. Dat voelt echt als een trap na. Hoe reageerde jouw omgeving?
Wij zijn trouwens toen mijn dochter 10 weken was bij de osteopaat geweest en ik heb wel vertrouwen in hem (gehad). Ik heb niet het gevoel dat ik nog naar een andere moet gaan. Wel heb ik van iemand het adres van een manueel therapeut. Dat is toch net iets anders dacht ik. Dat kan ik ook nog gaan proberen... pffff.
Wat een gedoe hé, kinderen. Haha!
Bedankt voor je reactie, dat doet me goed!
Groetjes,
Dory

Tja, het houdt je van de straat, hè, die kids van ons....
Hoe is het met je dochter? Zijn de hoektanden al helemaal door? Is het met slapen nog zo'n beetje hetzelfde???
Oh, wat herkenbaar, wat je schrijft over je omgeving. Er teveel of te krampachtig mee bezig zijn, allemaal van die irritante termen waar je echt niets mee kunt en eigenlijk heel verdrietig van wordt. Dan hou je de problemen (of hoe je het ook noemt) steeds meer bij jezelf. Ik vind ook echt dat er teveel mensen te vaak en te snel een mening hebben. Tenslotte ben je zelf de expert m.b.t. het gedrag van je kind. Alleen zou je zo graag een oorzakelijk verband willen vinden.
Ik weet dat een manueel therapeut bij o.a. kiss-syndroom verlichting kan brengen; zeker het proberen waard! Ik heb een adres van een bioresonantie-mevrouw in een dorpje bij Eindhoven, is dat erg uit de buurt? Zij is nog niet zolang begonnen, en is dus ook nog niet zo duur.
Via de website www.bioresonantie.nl vind je ook een lijst met therapeuten, dacht ik. Als je meer info wilt, kan je me gerust mailen (tikoes34 apestaartje hotmail.com - weet niet of mailadressen hier mogen?). Anders staat hier alles ook maar met naam en toenaam.
Ik ben i.d.d. blij dat kinderen niet 'zomaar' een stempel krijgen. Er zijn zoveel factoren die meespelen. Ik wou dat je wat rust om te slapen bij je dochter kon bewerkstelligen, dat heeft ze zo nodig, je gunt het haar zo! Grtz!

Terug
Bovenaan