Nerveus voor de bevalling

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Nu we zo aan het aftellen zijn en de uitgerekende datum steeds dichterbij komt,  wordt voor mij ook de spanning steeds heftiger. Ik ben momenteel  zwanger van de 2e, maar de eerste is geborden door middel van een keizersnede.  

Nu lees ik veel over dames die een (geplande) keizersnede zullen krijgen, en daarover, in eerste instantie erg verdrietig om zijn. Nu is onze zoon geboren d.m.v. een spoedkeizersnede, aangezien mijn ontsluiting niet vlot genoeg vorderde, en de baby zijn hartslag bij iedere wee daalde.
Maar die keizersnede is mij verder prima bevallen. (blijft een leuke woordspeling). Ik was snel hersteld. Maar vooral op het moment dat ik weeen had en dacht het op eigen kracht te moeten doen, de pijn en de wanhoop ondraagelijk begon te worden, ik het als  hemels ervaarde dat ik plotseling 15 min. later met een prachtig kindje  in mijn armen lag. Zoals ik al zei, het was een spoedoperatie, het ging ook ineens allemaal erg snel, maar nogmaals  ik heb het ervaren als een geweldige, pijnloze  en snelle manier van bevallen. Ik zou bijna zeggen; een luxe manier van bevallen. Het zou van mij een Koningsnede mogen heten.

Maar nu.... nu ben ik dus zwanger van mijn 2e en het ziet er voorlopig nog uit dat deze kleine wereldburger volgends  de natuurlijke weg  geboren zal gaan worden. Nou, geloof me, ik maak me er enorm zenuwachtig over. Ik denk ook dat dat  te maken heeft met het feit dat ik  vorige keer al wel begonnen was, maar het niet heb kunnen afmaken. Dus, wel de  pijn van de weeen ervaren, maar niet het moment  waarop (zoals iedereen altijd zegt) "je alles vergeten bent, wanneer het kindje op  je buik ligt"  . Ik heb dus alleen het negatieve ervan meegekregen. En maak me enorm nerveus, bang voor de  pijn en  bang dat ik in paniek zal raken,  wanneer ik het niet meer trek.  
Nu woon ik in Noorwegen, dus ik beval zowiezo in het ziekenhuis, wat voor mij al een hele geruststelling is, maar toch.... Hoe dichterbij het komt, hoe nerveuzer ik word. En ik jaloers ben op die dames die nu al een geplande keizersnede te wachten staan....

Nou, een heel verhaal van mij kant, iets waar ik al weken mee loopt, en alleen maar erger word.  En ik hoop dat jullie me misschien kunnen geruststellen, of in ieder geval mijn gevoel begrijpen en mij in jullie positieve ervaringen te  laten meedelen.

Groetjes, Annette

Hoi hoi,

Voor jou heb ik hier een hele positiever ervaring!!
Ik zag er echt enorm tegenop, was er als het ware echt bang voor, voornamelijk voor de pijn.
Maar toen het eenmaal begonnen was, heb ik me eraan overgegeven. Heb hier in huis mijn eigen gangetje kunnen gaan. Lopen, zitten, computeren, even onder de douche. Vooral dat laatste was heerlijk ontspannend. Ik weet dat ik heb moeten zuchten en steunen, maar lang niet zo erg als dat ik bedacht had.
En bij de persweeen komt er best wel een wazig gevoel over je heen, en als je dan de kleine ziet dan vergeet je niet de pijn, je bent er gewoon absoluut niet mee bezig. Eerst je kleintje vasthouden, fellicitaties in ontvangst nemen, slokje water drinken. De rest gaat als vanzelf, heb ik niet echt bewust meegemaakt.
Gelijk daarna heb ik gezegd, met zo'n bevalling wil ik nog wel tien kindjes!!!!
Ik vond het een geweldige ervaring!
Ik zou eens informeren hoe vrij je bent in het ziekenhuis ivm lopen, douchen ed.

Overigens ben ik nu weer nerveus hoor. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik naar het ziekenhuis moet, en dat ik een geheel nieuwe bevalling ga meemaken (tweeling). Maar ik laat het net zo over me heen komen als de eerste.

En.....laat je vertroetelen!!!!!!!!

Liefs Bertine

Op zich gingen mijn bevallingen heel goed. De eerste twee hebben zo'n 12 uur geduurd, en eindigden in het ziekenhuis, maar alle twee zijn ze zonder "kleerscheuren" geboren en ook bij mij viel het reuze mee. De andere twee bevallingen gingen heel erg snel, allebei minder dan anderhalf uur. Helemaal geen complicaties, niet ingescheurd of wat dan ook.Wel heel erg snel om alles te verwerken en veel last van naweeën, maar dat was ook niet zo heel erg.
En toch zie ik als een berg tegen de komende bevalling op. Het lijkt net of ik na iedere bevalling nog meer tegen de volgende opzie!!! Terwijl het dus nergens nodig voor is!!!! Ik weet ook niet wat het is....misschien dat ik de controle kwijt ben of zo. Ik weet het niet.

Je bent dus echt niet de enige die er tegen op ziet, alhoewel jou "verhaal" en kijk op de bevalling weer heel anders is. Misschien hoort het gewoon wel bij sommige vrouwen.....

Ik wens je alvast heel veel sterkte voor jouw bevalling, hoop dat alles goed gaat, en dat jij, maar ook ik, na die tijd zullen denken; "heb ik me daar nou zo druk over gemaakt!"    

Veel liefs Hilma

Hoi Annette,

Ik heb precies hetzelfde als jij! Mijn eerste is ook dmv een spoedkeizersnee geboren. Daar gingen 15 uur van weëen (opgewekt, dus meteen heel heftig en bijna zonder pauze) aan vooraf. Ik kreeg nog een ruggenprik maar die werkte maar 2 uur.
Ik zie ook enorm op tegen de bevalling. Tegen het persen, omdat ik dat nog niet heb meegemaakt. En tegen de pijn. Al houdt iedereen me voor dat de pijn van een "spontane" bevalling veel beter te doen is dan de pijn bij een inleiding.
Als ik zou kunnen kiezen, zou ik voor een geplande keizersnee gaan. Maar daar is helemaal geen reden voor, dus ik ga vast "normaal" bevallen. Ik heb volgende week een dubbel consult bij mijn gynaecoloog aangevraagd om dit allemaal door te spreken. Ik wil in ieder geval een herhaling van de vorige keer vermijden! Dus geen inleiding, geen bijstimulatie, garantie op een ruggenprik als ik erom vraag en een gesprek met de anaesthesist om te kijken waarom de ruggenprik de vorige keer niet goed werkte.
Zo kan ik in ieder geval een beetje de touwtjes in handen houden en voorbereid zijn. Kun jij dit ook niet gewoon bespreken met je gyn?

Sterkte met alles!
Groetjes,
RV

Hoi Annette ,
Ik dacht zomaar even aan je , en dacht ga je eens opzoeken
gaat het goed met je ???
Met Stéphanie gat het goed, ze is alweer 4 maanden !
Ze heeft veel gehuild en nog snel van slag , maar ook heel vrolijk gelukkig
ik ben niets aangekomen in de zwangerschap, nu zit ik nog 6 kilo onder mijn gewicht van vorig jaar
maar nog ben ik 14 kilo te zwaar
Ik ben er ook achter dat ik echt (fr)eetbuien heb , daar kom ik moeilijk vanaf

hé , het allerbeste en ik volg je nog wel eens op het forum !!!

groetjes Lucretia

Hoi hoi,

Ik heb nog geen ervaring met bevallen, dus kan je niet aan goede danwel slechte ervaringen helpen....

Moet zeggen dat ik er (nog) niet zo heel erg tegenop zie, en dat alle theorie die we nu op de cursus krijgen in elk geval wel wat rust geeft. De vraag is natuurlijk altijd nog of ik het straks ook allemaal nog weet maar goed, voorlopig is het hier nog te dragen qua spanning!

Groetjes van Saskia

Vroeger toen ik een jaar of 15 tot 20 was zei ik altijd dat ik een kindje wilde adopteren omdat ik zo tegen bevallen opzag.
Sinds ik zwanger  ben zag ik eigenlijk helemaal niet tegen de bevalling op. Ik had meer zoiets van ik laat het wel op me afkomen, het moet er nu toch ook een keer uit.
De laatste dagen ga ik er eigenlijk toch wel weer wat meer tegen opzien. Vooral omdat ik graag alles plan en zelf in de hand wil hebben. Een bevalling houdt hier alleen helaas geen rekening mee... Ik ben niet bang voor pijn ofzo, ik vind alleen het idee vervelend dat je het niet zelf helemaal in de hand hebt. Je weet niet wanneer het gaat gebeuren, hoe lang het dan duurt en of alles goed gaat. De bevalling hoeft van mij niet speciaal erg kort of lang te duren, ik zou het alleen graag willen weten, dan kan ik me er op voorbereiden. Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben en wordt niet zo graag verrast...

Herkent iemand dit ook??

Ik ben ook ontzettend nerveus, het word ook mijn tweede bevalling (geen keizersnede maar natuurlijk). Heb er al slapeloze nachten van. Mijn zoontje lag verkeerd waardoor hij vast zat en er met pomp uitgehaald is en meteen weggehaald en naar kinderafdeling gebracht, ik had  gelukkig geen hechtingen etc. maar het was niet erg fijn. Ik hoop dat het deze keer wel beter gaat en het kind een beetje meewerkt. Ik ben eigenlijk nerveuzer voor het feit dat het kind weer verkeerd ligt en weer een slechte start heeft dan de   bevalling zelf  hoewel ik daar ook tegen op zie. Ga wel weer in het ziekenhuis bevallen, deze keer op indicatie, vorige keer omdat we dat zo wie zo wilde en gelukkig maar ook.

sterkte!
Lia

Terug
Bovenaan