nerveus

Zo stom, over een week gaan we naar Euro Disney
Ik heb er verschrikkelijk veel zin in, maar.....voor het eerst met mijn schoonfamilie op pad....waar wij toch wel heel veel van verschillen in doen en laten.

De laatste dagen ben ik helemaal nerveus, zo erg dat ik bij de dokter ben beland met hyperventilatie ....en het enige dat we kunnen bedenken ...dat het door dit uitje komt

Ik voel me zenuwachtig en ben moe, zodra ik er aan denk voel ik mij nerveus
Terwijl ik er dus wel zin in heb!
Snap je toch niks van

Ben ik wel een type die altijd heimwee heeft  en nog nooit zover weg ben geweest met mijn kinderen..dus ook die dingen spelen mee...

maar ik voel me zo'n muts!
dit zwakke plekje in mij....dat vind ik niet zo prettig eerlijk gezegd.
Ik ben wat je noemt hoog sensitive (net als mijn oudste zoon) en dit soort dingen...brrrr....daar wordt ik nerveus van.

hoop dat ik daar wel genieten kan en dat het daar zakt dus...

moest effe iemand vertellen hoe ik mij voel...want het is niet fijn

een mutserige Pascal

Wat ontzettend naar dat je je zo voelt terwijl het waarschijnlijk gewoon een hele mooie vakantie is. Kan me wel iets bij je gevoelens voorstellen. Wij gaan namelijk ook volgende week naar Disneyland en ook voor ons de 1e keer met de kids zo ver weg in de auto. Merk ook dat mij dat onrustig maakt. Maar het word vast heel leuk en na de tijd zeg je tegen jezelf dat je een muts bent en een volgende keer zal het vast een stuk makkelijker zijn....
Wanneer zijn jullie eigenlijk in Disney. Wij zijn er van 5 mrt tot 8 mrt. Straks loop ik je zo voorbij.....

Groetjes Jolanda

Hey Pascal,

Wat leuk dat jullie naar Euro Disney gaan. Ik zie dat hier nog niet gaan gebeuren met mijn schoonouders.
Hoelang gaan jullie, een weekend? Een week? Vast niet langer, dus dan ben je over twee weken weer thuis en gaat het normale leventje weer gewoon door zoals het nu ook gaat.

Heimwee is niks om je voor te schamen hoor. Heel veel mensen hebben er last van, en ik begreep dat het eigenlijk een soort van ziekte is waar je zelf niet zo veel aan kunt doen. Gelukkig heb je je kids en man bij je, ik hoop dat dat helpt in het gemis van thuis.

Waar ben je precies zenuwachtig voor/door? Ben je ergens bang voor? Zet dat voor je zelf eens op papier en schrijf er achter wat het ergste is wat er kan gebeuren. Vaak zie je dan dat het eigenlijk allemaal wel meevalt waar je je zo druk om maakt en misschien zelfs dat sommige gedachten helemaal niet zo reeel zijn.  

En misschien is het goed om van te voren afspraken te maken met je schoonfamilie, zodat jullie niet met heel erg verschillende verwachtingen heen gaan.
Vind jij het belangrijk dat de kids bijtijds op bed liggen? Vertel ze dat dan, dan is de kans zij met een overwacht surprisediner om 8 uur  op de proppen komen een stuk kleiner. Bespreek je ideeen ook met je man. De kans dat hij je wil helpen is groter als hij weet wat er in je hoofd afspeelt!

Succes, maar vooral ook veel plezier in EuroDisney!

Ellen mv Julian

ik ben niet bang dat ze dingen doen die niet overeenkomen met ons gezin.
we hebben alles doorgesproken en goede afspraken gemaakt.
Ik ben wel een heel open type, die het zegt als ik iets niet goed voor de kinderen vindt. Daar laat ik nooit mee sollen.

Het is gewoon de basis behoefte aan veiligheid zeg maar
Ik ben heel gevoelig. Voel alles heel snel aan. Mensen, gevoelens, stemmingen.
Daarom gaat mij het werk in de psychiatrie zo goed af.
Ik snap kinderen /  jongeren snel. Ik voel gewoon aan wat ze voelen. kan ze dus heel snel helpen. Sta open voor gevoelens en kan daar goed mee om gaan.
Ben ook zo;n iemand waar mensen altijd hun levensverhaal tegen gaan vertellen en mijn hulp inroepen. Ook mijn manager vraagt mij geregeld om raad, omdat ze weet dat ik mensen gewoon goed en snel aanvoel.
Op zich vind ik het heel prettig dat ik zo ben! Het geeft heel veel meerwaarde  
Ik zou niet anders willen, maar...

Hier gaat het gewoon om het niet weten wat je te wachten staat, niet bij mensen zijn waarbij je je gevoelens kunt laten zien, niet kan zeggen dat je iets lastig vindt...gewoon vertrouwdheid.
Dat vind ik lastig. Mijn schoonfamilie is echt niet slecht, maar op gevoelsvlak...helemaal niks! Dat staat lijnrecht tegenover mij zeg maar.

Ik heb bv reuma, weet ik sinds een jaar, heb ik wel verteld, maar nooit is er meer naar gevraagd. Ze zijn meer met zich zelf bezig.
Dit gaat natuurlijk ook opspelen in zo'n park. Ik zal het niet de hele dag volhouden rechtop zonder aan het einde van de dag stijf te gaan strompelen. Lastig...maar pech...ze gaan het wel merken, maar dat maakt niet dat je er rustig door wordt zeg maar. Die vertrouwens relatie is er gewoon niet.

Mijn man houdt altijd super rekening met mij, gelukkig is dat een schat van een vent!

he, wat een gezeur, dat vind ik zelf dus echt he!
Dan denk ik ...meid je hebt je eigen 4 mannen mee, je vindt het geweldig om met ze naar euro disney te gaan, wat zeur je toch.....

dus...ach.....leuk, leuk, eng, eng, leuk, zeg maar....

zo een lekker warrig verhaal, maar hoop dat je de essentie snapt

Haha, ik zit met kippevel op mijn armen. Spannend hoor, zal ik je herkennen in het Hotel... Wij gaan ook naar het Explorer. GAAF ... Stuur me nog maar even snel je foto toe... of als je hyves hebt kan ik je even toevoegen....

Leuk leuk leuk. Heb er nu al zin in. Zie je wel, als je het even te kwaad hebt dan gaan we samen wel een borreltje aan de bar drinken....

Jolanda

haha, nou   hier ben ik dan

haha, stuur jij ook effe een foto of inderdaad je hyves

groetjes Pascal

en die borrel..haha...zal ik misschien wel nodig hebben!

Terug
Bovenaan