nesteldrang en koud water vrees????

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik merk de laatste dagen dat ik echt het gevoel krijg dat ik langzamerhand wat in orde moet gaan maken.....alsof het niet lang meer duurt dat ik ga bevallen......

Echt absurd natuurlijk, want mijn eerst was zelfs 12 dagen te laat, dus in het meest slechte geval duurt het nu nog 12 weken........

En daarnaast bekruipt mij soms het gevoel van ....of jee waar beginnen we aan en kunnen we dat wel die verantwoordelijkheid voor nog zo'n kruimel........

Ik weet wel dat we het kunnen en het zullen de hormonen wel zijn, maar toch......

zou dat allemaal komen omdat de laatste 10 weken gaan beginnen?

gr mama van MD

Hi

ik heb er ook "last" van, heb dit weekend alles gewassen tot en met maat 68, het ligt nu allemaal gestreken en wel in de kast, met geurbuiltjes. Heb ik bij mijn zoontje niet gedaan, ben  daar  pas mee begonnen toen ik met verlof was. Heb het gevoel dat de baby eerder komt en dat alles af moet. Mijn zoontje was gewoon op tijd (1 week te vroeg), maar goed ik moet nog 3 weken werken en dat is 5 weken voor de uitgerekende datum, dus heb nog alle tijd.

Ik denk ook waar zijn we aan begonnen, alles is nu zo lekker makkelijk, mijn zoontje is al 3, is erg zelfstandig, zinderlijk, het op tijd eten enzo is niet meer zo belangrijk, kan de deur uit zonder poespas. Dat is straks weer allemaal voorbij.   Zie ook als een berg op tegen de bevalling. Maar aan de andere kant verlang ik ook wel weer naar zo'n klein mopje in mijn armen, erg dubbel.

groetjes,
lia

Tja misschien komt het daar wel door, mijn oudste is nu 4 geweest en doet al heel veel zelf....en dan straks weer zo'n hummeltje.........

Gelukkig ben ik dus niet de enigste die dit heeft. Maar van mijn eerste kan ik mij dat weer niet herinneren, toen had ik ook echt zoiets van ooooo die bevalling kan nog wel even duren en dat was ook zo.
En nu heb ik echt het idee dat het eerder gaat gebeuren (vast niet hoor, zit tussen mijn oren denk ik.....)

Hee meiden,
ik heb dit echt precies hetzelfde. De babykamer moet af, kleertjes liggen al klaar, wil al het wiegje opmaken. Was bij de eerste ook veel relaxter, toen bewaarde ik het allemaal tot mijn verlof.

En pfff, een klein taboe doorbroken: ik zie er soms ook een b-tje tegenop. Niet tegen de bevalling, maar wel tegen dat eerste jaar.... Dat slaaptekort, het huilen, het leven op de tijd. Ik verlang ook wel weer heel erg naar een kleintje, maar ik denk heel eerlijk dat ik het heel groot feest vind als de eerste verjaardag gevierd wordt. Ons zoontje wordt ook haast drie, dan is het leven weer zo gemakkelijk in verhouding met het begin. Wat me dan weer wel heel leuk lijkt is dat je wellicht wat minder onzeker bent, en daardoor wat meer echt kunt genieten dat eerste jaar. Je weet dat het heel tijdelijk is, en dat de tijd vliegt. Dat de huiluren echt wel weer over gaan, en de nachten heus weer wat rustiger worden.  
Liefs Soela  

Dat is inderdaad denk ik ons voordeel dat het de 2e is.
Je weet dat alles wat even minder lekker loopt weer over gaat. Het zijn allemaal fases. En kon ik bij de eerste niet wachten op de volgende stap....zitten, kruipen en lopen.

Nu weet ik dat ik liever heb dat het kind niet zo snel kruipt en loopt, want dan mag je er weer hard achteraan gaan lopen!

Ik zal denk ik wel meer genieten van het eerste begin dat het echt zo'n prulletje is dat lekker tegen je aan slaapt.......want ik weet nu dat dat echt zo voorbij is......

hier nog een moeder

mij zoontje is nu 16 maanden nog best jongen
maar ook mij bekruipt het gevoel soms alsof ik nu echt alles af moet hebben tot aan stresserig toe ik krijg dan echt een vlaag van energie over me heen       ''van dat kan ik nog doen en dat en dat   of en dat nog halen''
terwijl ik weet dat ik ook nog 10 weken moet vanaf vandaag   en aangezien ik bij me zoontje ook 12 dagen overtijd was kan het dus ook nog wel inderdaad 12 weken duren
maar waarom heb ik dan zo een gejaagd gevoel in me lijf

bij me zoontje was ook alles vrij snel af maar ik was wel heel relaxt daarin   had ook veel meer tijd daarvoor   nu is dat ook veel minder met een bengel thuis

ook kijk ik heel erg uit naar het moment dat je zo een kleintje weer kan vasthouden wat nog niks kan behalve je aankijken en door jou vastgehouden worden

daarintegen   kijk ik wel uit naar de bevalling klinkt raar     maar hoe voelde   de weeen ook al weer   en hoe zal het nu gaaan   waneer beginnen ze         en het moment supreme     als de kleine net 2 sec na de geboorte op je borst wordt gelegt
en als opa en oma komen kijken en je mag de naam gaan zeggen

daar kijk ik zo allemaal naar uit

groetjes soraya moeder van justin 16 maanden 30 weken zwanger van onze dochter

ik heb gister zelfs nog al het babyspeelgoed zitten te wassen, alles in een aparte kist gedaan, hmmmm straks heb ik niks meer te doen.

denk wel dat ik deze keer relaxeder ben met de baby, het is allemaal bekend, inderdaad het huiluurtje, gaat weer over, de driftige buien gaan ook over, de slapeloze nachten, eigenlijk als het eerste half jaar maar voorbij is. Maar het genieten zal ook meer zijn omdat ik weet dat dit de laatste baby word.

lia

Hoihoi,
Bij ons is het de eerste en moet zeggen dat ik niet teveel nadenk over hoe het zal gaan. Jullie weten al van de gebroken nachten enz. Ik wacht wel hoe het komt (dat zeg ik nu, misschien over paar weken of morgen  weer anders haha).
Wel begin ik nesteldrang te krijgen. Babykamer is al weken klaar, de box staat enz. Nu ben ik kasten aan het uitmesten, Zakken vol kleding weggedaan, een hele container vol.
Ben aan het schoonmaken en "moet" nog 1 week werken. Nog 7 weken en 3 dagen, het schiet echt op zeg.
Succes allemaal.
Groetjes

Terug
Bovenaan