Nesteldrang?

Ben ik weer hihi de laatste dagen wil ik eigenlijk helemaal niet meer naar buiten, liefst niet eens voor boodschappen... hebben jullie dit ook? Volgens vriendinnen is het normaal, alsof je op en ei zit te broeden. Wil gewoon thuis zitten en opruimen een kleertjes wassen huhahauhaa Wie had dat ooit gedacht! Herkenbaar?

Ik heb wel steeds meer onrust in mijn hoofd als dingen niet meteen gebeuren als ik er aan denk. Net liep ik het babykamertje in, de lamp is nog niet opgehangen, dus dat moest meteen gebeuren. Mijn lief was net bezig met eigen dingen, en had even geen zin om dat meteen te doen. Dus ik zelf klooien...
Het is me wel gelukt, maar nu overal weer erg veel pijn. Stom van me! Maar ja, nu wel fijn dat de lamp hangt. En voor de rest schuifel en rommel ik wat door het huis... maxi cosi schoonmaken, luiers naar de ene la, luiers na de andere la...
Het liefst zou ik nu alle kleertjes op een hoop gooien, uitzoeken en wassen, strijken en opvouwen... en dan nog een keer...

En inderdaad het liefst allemaal thuis...

Hahaha, herkenbaar........
Heb ook onrust in mijn lijf.........kan ook niets verzinnen om te doen, alles is al schoon........tenminste, wat ik zelf kan.......er zijn nog wel dingen die moeten gebeuren maar die zijn voor mijn mannetje..........en die is net vanmorgen weer naar het buitenland vertrokken.
Dus: ben ik het 600ste wasje van vandaag aan het draaien, maak ik het aanrecht maar weer eens schoon (had dat vanmorgen nl voor het laatst gedaan.......), de plee is weeeeer geboend en ben lijstjes aan het maken.
Ben tegenwoordig dol op lijstjes........telefoonlijstjes, wat-moeten-we-nog-hebben-lijstjes, boodschappenlijstjes en zojuist zelfs een samenvatting van een bevalling voor mijn mannetje............een soort beslisboom:  

breken de vliezen voor 37 weken dan........
                       breken de vliezen na 37 en is het vruchtwater bruin dan.............
                       Breken de vliezen na 37 en is kindje nog niet ingedaald dan..........

En dat gaat zo door tot aan het geboren worden van de placenta..........
En mochten we dan naar het ziekenhuis moeten, wat mijn mannetje dan mee moet nemen..........

Whahahaha, wordt ook gek van mezelf hoor, ben een controlfreak..........

ja, de lijstjes!! mijn to-do blokje staat vol en begint steeds voller te worden! Heerlijk, en dan heb ik ze zelfs kleur gecoördineerd.

Ik ga ook snel beginnen met wassen. Mijn lief is al helemaal blij morgen weer aan het werk te kunnen, zodat ik gewoon kan rommelen zonder hem daarbij continu te betrekken. Wassen jullie alle nieuwe kleertjes? We hebben namelijk een super leuk pakje laten maken (met zijn naam erop) en deze mag niet verpest worden, want het is zijn geboortepakje!!

@ rimke - jouw man zit dus in buitenland.. dat zou ik nu echt niet trekken... hij mag zelfs de stad bijna niet uit

ehm, heb ik geen last van, wil het liefst naar buiten. Ben net nog lekker uit eten geweest. Thuis is wel alles verder klaar, maar iets meer schoonmaken kan wel. Heb ook geen zin om te strijken, wat moest, dat is gedaan. Waarom heb ik  die nesteldrang  niet?
(Ben 37 weken zwanger)

O, meiden, wat heerlijk herkenbaar!
Heb er ook vreselijkje last van. Alles moet NU op orde, nee, niet morgen, niet vanmiddag, maar NU! Schoonmaken, wassen, strijken, alle dekentjes in orde, kinderwagenbak gereedmaken, adressenlijst compleet, ziekenhuistas in orde maken... noem maar op!

Ook heel herkenbaar van die lijstjes! Ik had twee lijstjes (nogsteeds) een met wat ik nog moet halen, de tweede wat ik nog moet doen. Er staat zelf op wat ik moet doen zoals de urenlijkst van de kraamzorg bij het boekje doen en klaarleggen.

Oja, ik moet niet vergeten straks op het to do lijstje m ´n ponskaartje van het ziekenhuis opzoeken... O,... en zo gaat het de hele tijd door...

Hopelijk gaan we vandaag nog op pad (ons zoontje was gisteren nl niet zo lekker) en klossen halen, geboortepakje, en verlengen van telefoon abonnement.

En zo gaan we door!

Hi Saskia!

Nou ik was echt alles, want er kunnen toch stofjes ofzo in textiel zitten die dat lieve tere baby-huidje kunnen irriteren, dus ik zou juist het pakje dat je als eerste wil gebruiken wassen, was het desnoods met de hand in koud water?

xx Mara

Whahahaha!
Op kleur gesorteerd! Geweldig.........wat een raar spul, die hormonen van ons!

tja, ik kan mijn vriendje niet in nederland houden, hij is steward bij de KLM........is dus ongeveer 3 a 4 dagen per week in het buitenland.............deze keer een korte trip, 3 dagen Atlanta!
Vanaf 38 weken gaat hij op de grond werken, dus zou hij redelijk dichtbij zijn als de bevalling begint, we wonen in Velp/Arnhem, dus dat zou dan zo'n 1,5-2 uur duren.........nou, dat is acceptabel. Onze uk moet gewoon nog even blijven zitten, en zo niet, wordt Fons op het eerste de beste vliegtuig terug naar Nederland gezet............

Terug
Bovenaan