Nesteldrang?

Bwahahaha! Echt hilarisch dit! Zo herkenbaar. Vooral het graag thuis willen zijn.Een van m'n beste vriendinnen is naar Utrecht verhuist (ik woon in Leiden) en vroeg of ik haar nieuwe optrekje wilde komen bewonderen. Heel enthousiast ja geroepen maar toen het zover was wilde ik liever alleen maar thuis zijn. Ben wel gegaan en was erg leuk. Die kleertjes wassen was ook fantastisch. Heb alles gewassen en gestreken. Was giga-veel werk omdat we ietsje pietsje enthousiast zijn geweest met inkopen doen. Nu liggen de kleertjes alweer een maand in de kast en twijfel ik of ze inmiddels niet stoffig zijn geworden en ik ze overnieuw moet doen. Wel allemaal al drie keer uit de kast gehaald, kast weer schoongemaakt, opnieuw opgevouwen en weer teruggelegd. Nu heb ik alles met (veel) wasverzachter gewassen en las ik in het boekje van de kraamzorg dat het beter is om t zonder te wassen omdat een baby er misschien huidirritatie van kan krijgen. Weetr een goede reden om alles overnieuw te doen :)
Rimke, wat ongelooflijk knap dat jij het volhoudt met je man in het buitenland. Ik zou gek worden. Bij ons was er sprake van dat m'n vriend vorige week naar de VS had gemoeten. Hij heeft ze er echt van moeten overtuigen dat hij niet de geschikte persoon was, de vergadering ook telefonisch kon, het moment niet geschikt was, zijn engels niet goed genoeg etc etc. Gelukkig hoefde hij niet. Pfff... ik was gek geworden denk ik...

Marian

ach, ik ben er aan gewend dat ik elke week een paar dagen alleen ben. En ik vind het niet erg......echt niet!
Ik zou het natuurlijk enorm naar vinden als Fons er niet bij zou zijn, maar vervelender voor hem dan voor mij...........klinkt raar, maar ik moet het zometeen toch alleen doen......uiteindelijk.....klinkt wat nuchter maar ik voel het echt zo.........misschien dat het anders is als zometeen mijn vliezen breken en Fons zit in Azie............hahaha!

Wat jouw topic over het voorgevoel Marian, ik heb ook dat onze meid niet tot het einde blijft zitten (gelukkig heeft fons dus vanaf week 38 een grondfunctie.........) en komt ze eerder..........ook een hoop mensen in mijn omgeving zeggen dat...........
We gaan het zien.......

Ik heb niet zo'n erge last van nesteldrang. Had ik mijn vorige zwangerschap ook niet. Wat ik gedaan wilde hebben qua poetsen, opruimen e.d. is gebeurd en alles wat ik nu nog kan doen is mooi meegenomen.

Heb ook niet zo erg de behoefte om perse thuis te zitten. Maar ik moet wel makkelijk naar huis kunnen, als het nodig mocht zijn. Mijn man heeft geen rijbewijs en ik vind het niet meer fijn om auto te rijden. Baby zit aardig in de weg en met regelmaat krijg ik pijnlijke schoppen e.d. Daarom vind ik het ook niet meer verantwoord om langer dan 5 min. auto te rijden.

Mijn man vroeg of ik zaterdag mee ging met de trein (zou een enkel ritje zijn van 15 min.). In eerste instantie zei ik ja, maar toen ik er wat langer over nadacht kreeg ik het benauwd. Ze hadden onweer en flinke buien voorspeld. Zul je net zien dat deze losbarst boven ons traject en de treinen uitvallen.  Dus ik wilde niet meer mee. Natuurlijk is er niets gebeurd en had ik makkelijk mee kunnen gaan, maar ja, dat komt straks wel weer.

Groetjes,
Susan

ik heb het wel met vlaggen... vanochtend om half 6 wakker, half 7 opgestaan... en toen in ene alles in de was gedaan (lakentjes, luiers, spuugdoekjes enz) en na het ophangen, was ik ook wel weer klaar..

ga inderdaad nu alle mooiste kleertjes met de hand wassen, en de rest lekker in de machine! Ik heb zin om alles uit te zoeken.

Naar buiten gaan heb ik nu even niet zo'n behoefte aan, komt meer door mijn pijntjes en het weer. Ik heb wel zin om lekker de laatste dingetjes te kopen. Ik moet ook nog zoveel hebben... enveloppen voor de geboortekaartjes, adresetiketten die daarbij passen. Ik krijg het een beetje op mijn heupen omdat mijn gyn vandaag tijdens de controle zei: nou vanaf donderdag kan het gewoon geboren worden, hé...   dan is ie niet te vroeg!
Donderdag... das snel... al ga ik er natuurlijk dat ie wel pas rond 14 augustus komt.

jaaaa, herkenbaar!
Alleen ben ik "pas" 34 weken zwanger en ik maak mezelf al helemaal gek. Wordt gewoon moe van mezelf. En 't is m'n 2e kindje, dus 't is niet zo dat ik niet weet wat ik kan verwachten...
Maar i.d.d. moet een en ander opgeruimd en gepoetst blijven, klusjes in huis die nog niet gedaan zijn moeten nu af (alleen heeft m'n man die drang niet, dus heb ik ook de neiging om het zelf te doen...). Vorige week wilde ik perse alle babykleertjes van zolder halen, zodat ik ze kon uitzoeken en wassen enzo. Op 't moment dat ik ze van zolder had gehaald had ik even rust, maar de dag erna moest het toch echt uitgezocht worden, zodat het kleinste maatje in de wasmachine kon.
En nu ben ik de spanning bij mezelf weer aan 't opbouwen, want ik wil eigenlijk nu de wieg van zolder halen en opbouwen.
We wilden ook vorige week al de bedverhogers ophalen bij de meditheek (we waren toch in de stad); zegt die mevrouw dat ze ze pas vanaf 36 weken mag uitgeven!!! Die had lef, om zoiets tegen een hormoonbom als ik nu ben te zeggen.... Grrrr, kan me er nu nog boos om maken! Ik wil m'n bed omhoog; dan kan ik alle spullen voor de bevalling er netjes onderzetten. Nu kan ik niet verder daarmee!
Afijn, ik probeer mezelf nog een beetje in te houden, ook om m'n man niet gek te maken, maar af en toe barst de nesteldrang er toch doorheen en kruip ik zelf de zolder weer op (letterlijk; 't is maar een laag bergzoldertje)... Zucht...

Sterkte ermee!

Jacoline.

Gelukkig Leeuwtje, dat er toch nog iemand als ik is.  Dacht al dat ik de enige was die geen nesteldrang heeft (helaas, zegt mijn vriend ) Volgens mij   zijn mijn hormonen gewoon niet zo sterk of zo .......

Ik bedoel dat ik gewoon net zoveel schoonmaak als anders, dus wel redelijk netjes, maar er ligt nog best wel wat stof ergens en wat was. Heb niet een grote schoonmaak gehouden en ook de tuin kan nog wat aandacht gebruiken, net als altijd. Nu had ik de tuin normaal gesproken zelfs wel wat eerder gedaan, maar heb na 10 min al last van mijn bekken, dus dan maar niet.

Nog meer mensen die hier ook niet echt in veranderd zijn?

hoi hoi
ook ik heb daar niet echt last van eigenlijk.
heb vorige week de schilder hier nog thuis gehad, en natuurlijk heb je daar binnen ook troep van dus moest de ramen nog even extra wassen en heb de gordijnen toen ook maar gelijk gedaan.
maar verder doe ik gewoon nog alles hoor boodschappen morgen met ons dochtertje van   5 naar het pretpark, ja het kan zo beginnen maar ook nog wel even duren.
we zien wel
groetjes mascha 38+1

Over nesteldrang gesproken.
Ik heb gisteren een hele lijst gemaakt voor wat te regelen na de bevalling.
Bij m ´n zoontje kwam ik erachter dat je dan nog een week lang van alles aan het regelen ben. Gelukkig is het in die tussentijd een stuk makkelijker geworden.

Ik heb een lijst gemaakt met de dingen die we moeten doen, inclusief de telefoonnummers. Zoals:

aangeven
gezag
hoe met sofinummer
kinderbijslag
kinderopvangtoeslag
aangifte ziekenzorgverzekeraar
aangifte uitvaartverzekering

Helemaal in orde! Heb gistermiddag met alle instanties aan de telefoon gehangen.
Heb zelfs de paspoorten bij de map gedaan en alvast kopietjes gemaakt van onze paspoorten en erkenning. Zodat m ´n vriend na de aangifte meteen door kan rijden naar de rechtbank voor het indienen van gezag (na natuurlijk nog wat uitreksels erbij te hebben gekregen)

Pfoe, wta een opluchting zeg. Raar he?!
Ook hebben we gisteren het geboortepakje geregeld en de klossen voor onder het bed.

Groetjes Sientje

Terug
Bovenaan