nesteldrang

Een vriendin van mij vertelde dat ze op een nacht de hele familie had gemobiliseert omdat ze zeker wist dat ze de volgende dag moest bevallen. Die hebben dus midden in de nacht met z'n allen lopen dweilen, poetsen en boenen! Inclusief haar vader (en als ik deze man goed inschat dan denk ik dat het een van de heel weinige keren is geweest dat ie een stofzuiger in zijn handen had)

Moest vreselijk lachen om haar verhaal.

Ik heb ook enorme nesteldrang en ons huis is nog nooit zo op orde geweest als momenteel, de was doe ik iedere dag bijna, het zijn zelfs kleine wasjes, omdat ik niet teveel op wil sparen, de badkamer staat er altijd netjes bij, alles continue gestofzuigd en ik heb zelfs mijn lieverd al een beetje besmet, want die begint er ook al last van te krijgen..............Maar ik zie het maar als een voordeel, want straks als de kindjes geboren zijn, wij verwachten een tweeling, zal het wel allemaal iets drukker worden en zal er minder tijd overblijven op alles spik en span te hebben en waarschijnlijk heb je er dan ook minder last van. Nu zit ik gewoon een beetje te wachten op de bevalling, ik mag en kan niet zo heel veel meer met zo'n enorme buik en irriteer je je ook overal aan als ik in mijn luie stoel zit te lezen.

Groetjes, Pleun

Opeens jeukt het idd heel erg! Maar ik kan er zelf zo weinig mee...
Bijna alles wat ik zou willen is veel te vermoeiend en te belastend voor rug/bekken.
Heb dus eigenlijk hulptroepen nodig, maar ja, die zijn alleen in het weekend beschikbaar... Erg frustrerend!
Maar zelf doen zit er gewoon echt niet in, zeker niet met de 2-jarige dreumes die ook rondloopt...

Ja ik ben de laatste weken al flink aan het opruimen,wassen en schoonmaken geweest. En ... het houdt niet op. De gekste plekken in huis worden schoongemaakt en daarnaast blijf ik maar spullen kopen. Voor het huis, voor na de bevalling, voor mezelf,voor mijn zoontje en voor de baby etcetcetc. .. Manlief wordt helemaal gek van mij.  
PPpff heb er tig keer meer last van dan bij de eerste zwangerschap..

Nou hier begint de nesteldrang ook te verergeren. Ik heb inmiddels ook al  het nodige  geld uitgegeven aan dingetjes (nieuwe planten/badmat/dweil/dekbedovertrekken enz.enz.) die mijns inziens echt vervangen c.q. aangeschaft moesten worden voor de bevalling. Manlief is er niet zo heel blij mee, maar weet inmiddels uit ervaring (ik ben zwanger van onze 3e) dat 't niet zoveel zin heeft hiertegenin te gaan hahaha. Vandaag de kast in de keuken gedaan. Helaas niet zo'n snugger idee van me aangezien onze jongste dochter van 2 mij erg graag mee wilde helpen. Alles wat ik weer netjes ingepakt had, haalde zij er weer uit. Maar 't is toch nog goed gekomen en de kast ziet er weer supernetjes uit. Dat is ook wel weer een voordeel van die nesteldrang, je hebt wel je hele huis een keer weer compleet op orde, want inderdaad je kunt de gekste dingen bedenken om op te ruimen als je bezig bent met de laatste loodjes.

over 3 kwartier staat mijn moeder op de stoep...
iedere week komt ze een ochtendje helpen poetsen!

kunnen oma's ook last hebben van nesteldrang? hahaha

het aanschaffen van plantjes en andere gezellige dingetjes hoort dus ook een beetje bij nesteldrang. ok! dat verklaart ook een hoop...

groetjes!

Terwijl ik helemaal geen poetser ben, begin ik er echt lol in te krijgen en een kick als ik weer iets af heb. Mijn man vroeg al of ie echt in ons eigen keukenkastje keek, nette stapels, nette rijtjes, superschone kastjes. Haha, maar goed, zal niet te lang hier blijven hangen, ben aan de woonkamer toe.
groetjes Baukje (bijna 35 weken)

hoi het kopen van dingen herken ik ook wel,zo heb ik nog een nieuwe strijkhoes gekocht.nieuwe pyjamas,nieuwe theedoeken enz.het is leuk om te lezen dat ik niet de enige ben hierin.Het schoonmaken blijft voor mij een drang alles moet picobello zijn,maar inderdaad met al een kind erbij kan het wel eens lastig zijn.goed poets ze allemaal groetjes patries

Terug
Bovenaan