Net 2 jaar en al stoppen met z'n middagslaapje?

Hoi Allemaal,

Mijn zoontje van net 2 jaar is al bezig met het stoppen van zijn middagslaapje. Het is deze week al de 3e keer dat hij niet wil slapen en een keer dat hij maar 1 uurtje slaapt. Nu vroeg ik me af of dat niet erg vroeg is. Heeft iemand daar een idee van.
En wat zijn jullie ervaringen daarmee.

Groeten Marijke
 
Hoi

Ik wilde even reageren op dit berichtje
Mijn zoontje die nu bijna 7 jaar is slaapt overdag niet meer sinds hij anderhalf is
Ik kon hem wel naar bed doen maar dan sliep hij s'avonds niet voor tien uur dus het slaapje overdas maar afgebouwd

Mijn jongste zoon die nu net 4 is die heeft tot hij bijna 3 jaar was overdag geslapen

Zo zie je maar elk kind is anders en ik zou me er maar iet zo heel druk over maken je kind geeft zelf zijn slaap behoefte wel aan
gr renske
 
Hoi,

Het is wel vroeg, maar ieder kind is anders, mijn zoontje stopte met 2,5, maar nu is hij 3,5 en heeft hij wel weer 3-4x per week een middagslaapje, waarschijnlijk omdat hij nu 3halve en een hele dag naar school gaat!
Het kan een fase zijn, misschien heeft hij teveel energie en is hij toe aan wat extra activiteiten, bv peuterzwemmen of sóchtends een uurtje wandelen (in het park/bos) of even naar de speeltuin!
Als ze hun energie kwijt kunnen willen ze vaak wel slapen.
Maar het kan in ieder geval geen kwaad.

Gr MJ
 
hoi,

onze oudste sliep ook al niet meer met anderhalf. een a twee keer per week zette ik haar tussen de middag op de bank met een filmpje en dan sliep ze binnen 3 seconde.. dan tankte ze even bij.
ook ging ik wel eens fietsen.. lekker even in de wind slapen. maar 10 minuten maar wel even bijtanken.

Het is vooral af en toe zwaar voor jezelf omdat ze als ze net stoppen met slapen tussen de middag, ze vaak rond vijf uur inzakken.
ik geef onze kinderen rond die tijd vast wat rauwkost.. krijgen ze evne wat energie wat ze wakker houdt tot etenstijd en rond 7 uur liggen ze alle drie op een oor
 
Hoi ik zit hier met precies hetzelfde.....die van mij wordt morgen 2 jaar en vertikt het nu al zo'n 2 weken.Maar ik moet zeggen als ik inderdaad de ochtend actief met hem bezig bent geweest dat het middagslaapje dan meestal geen probleem is....vanmiddag viel die pas om 16.00 uur in de buggy in slaap......en wat ik ook probeerde om hem een uur later weer wakker te maken niets hielp.....een uur later nog maar is geprobeerd en toen werd die wel wakker.Met als resultaat dat ie pas om 21.45 uur sliep natuurlijk!Zonder middagslaapje slaapt ie al om 19.00!!Hij heeft gewoon heeeeeelll veel energie en ik heb maar besloten om me erbij neer te leggen.....kan hem toch moeilijk dwingen al mis ik de tijd voor mezelf wel hoor!!xx
 
zo zie je maar weer hoe verschillend onze kindjes zijn onze dochter sliep vanaf 17 mnd niet meer en de kleine van mn vriendin is ruim 4 die gaat halve dagdelen naar school die houdt het niet vol. kan me voorstellen dat je het wel mist dat had ik wel je kon mooi even de dingen doen waar je normaal niet aan toe komt
 
Hallo

Mijn zoontje is 19 september 2 jaar geworden en was al vroeg van zijn middag slaapje af hij was anderhalf jaar toen hij niet meer wou.
Maar sinds een maand of 2 geeft hij aan weer naar bed te willen hij slaapt dan maar een uurtje.
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken elk kind is anders en hij geeft het wel aan als hij er aan toe is.

Groetjes Iris
 
Hoi,

Wat ook wel eens wil werken is ze met een dunne deken even op de bank leggen met bijv een luister cd, tv kan ook maar daar willen ze vaak hun ogen voor open houden,
Of een verhaaltje zelf voorlezen.
Als ze tenminste lastig worden rond het eten s'avonds,,want dat is vaak geen pretje en dan doet een half uurtje s'middags wonderen!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan