Net 2 jaar en al stoppen met z'n middagslaapje?

hoi,

ik denk dat het per kind/periode verschillend is.
Mijn zoon had ook al heel vroeg van ik wil niet meer.
Maar na een half jaar ging hij opeens weer aangeven weer te willen slapen.

Ik zou het gewoon per dag bekijken.
leg je kindje gewoon op bed wil hij/zij (weet niet meer sorry)niet slapen haal je het er weer uit en als hij/zij wel weer laat je het lekker slapen.

groetjes....
 
hoi
je kan dat toch niet dwingen hoor,mijn dochter was net voor dr tweede verjaardag al bezig met stoppen met slapen,onze zoon is 4 dec 2007 geboren en sindsdien slaapt zij ook niet meer smiddags.wat wel gebeurde was dat ze eind van de middag dan weleens in de bank in slaap viel.De een slaapt met 3,5 nog overdag en de ander is 1,5.En wat ik zeg je kan je kind niet dwingen.succes ermee gr wendy
 
wij hebben een probleem met lonneke. Zij slaapt in de nacht juist heel erg slecht. We gaan met haar experimenten door het weglaten van haar middag slaapje. gisteren is dit super gegaan en heeft ze voor het eerst sinds lange tijd doorgeslapen ipv 2 of 3 x wakker worden in de nacht.

Vandaag ging het ook heel erg goed door haar niet te laten slapen, ze heeft het gered op de dag, dus nu maar kijken of ze doorslaapt...............

Soms geven ze het dus ook zelf aan of ze al zonder kunnen.

 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels is hij er zo goed als mee gestopt. Heel af en toe wil hij smiddags slapen en dan breng ik hem gewoon naar bed alleen niet te lang anders wil hij savonds niet slapen.

Groeten Marijke
 
Terug
Bovenaan