net begonnen aan poging 3e kindje

Wat fijn voor je dat je zwanger bent gefeliciteerd, ik moet vanavond nog 1 pil en dan gaan we ervoor.

Vind het trouwens wel eng en spannend om zwanger te worden van de derde.
Want onze oudste zoon werd pas 1 maand voor z'n tweede verjaardag ziek en overleed 2 maanden na z'n tweede verjaardag.
Het liefst zou ik willen wachten tot onze tweede zoon over die leeftijd heen is zodat ik weet dat het allemaal goed gaat, maar ja mijn leeftijd laat dat niet toe vind ik en ik moet maar vertrouwen hebben dat het niet nog een keer gebeurt omdat het niet erfelijk was.

Bobbian, ik kan me er natuurlijk niets bij voorstellen hoe het is om een kindje te verliezen, maar ik kan me je angst in denken dat je het liefst wilt wachten tot je andere kindje de leeftijd is gepasseerd, ik vind het een gevoelig onderwerp maar mag ik vragen waaraan hij   is overleden?
Een kind op de wereld zetten blijft een wonder en om het dan te verliezen is zo onnatuurlijk, ik hoop dat jullie een manier hebben gevonden er mee om te kunnen gaan.
Liefs

Hoi, voor mij is het geen gevoelig onderwerp hoor, ik kan er erg goed overpraten, dat helpt mij en daarom redden wij het.
Hij had een melanoom (kwaadaardige moedervlek) in z'n hoofd zitten en die heeft z'n hoofdje van binnen kapot gemaakt waardoor hij eerst 8 maanden na de geboorte een waterhoofd kreeg maar met een drain was hij weer de oude en zolang de drain goed werkt functioneer je goed, z'n ontwikkeling liep zelfs voor op leeftijdsgenootjes.
Maar 1 maanden voor z'n tweede verjaardag kreeg hij een herseninfarct en 1 maand na z'n verjaardag een hersenbloeding en dat is iets wat eigelijk niet kan, als je het al krijgt, krijg je of het 1 of het ander, omdat het zo zeldzaam is dat dat gebeurt hebben ze in medische boeken gekeken en dachten aan een zelfzame ziekte   waarvan over de hele wereld nog maar 30 kinderen het gehad hebben.
En helaas na een biopt uit z'n hoofdje bleek hij het te hebben en omdat ze het verloop niet wisten van de ziekte konden ze niet vertellen hoe lang het zou duren maar ze dachten nog wel maanden maar hij heeft nog maar 2,5 week na diagnose geleefd.
Alles wat hij gekregen heeft: waterhoofdje,infarct, bloeding komen allemaal door die pigmentcellen die z'n hoofdje van binnen kapot maakte.
Hij kon tot een kleine week voor z'n dood nog gewoon fietsen en van de 1 op andere dag kon hij niets meer.
Hij was pas de derde in Nederland sinds 1960 die dit heeft gehad, dus het is echt zo verschrikkelijk zeldzaam dat het niet nog een keer zal gebeuren.
Maar onbewust blijf je angstig en pas als je over de 2 jaar heen bent met onze tweede zoon kan ik opgelucht ademhalen, terwijl ik weetdat er tenslotte nog veel meer dingen kan fout gaan.
We gaan er gewoon voor en komen er wel!

Hallo dames,
hoe staat het ervoor? nog iemand springende eitjes....?
Ik ben vandaag 6 weken! En ik voel nog bar weinig  (gek he, ben je misselijk zit je te klagen over dat,voel je niets is het ookniet goed!!!) Ik heb op 11maart pas mijn eerste echo,  nog twee en halve week wachten. Hopelijk zien we dan een mooi  kloppend hartje, ikkan niet wachten!

@ Bobbian, jeetje... wat een verhaal,  knap hoor hoe je/jullie er mee om kunnen gaan.

Terug
Bovenaan