net begonnen...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst. We zijn deze maand begonnen om te proberen zwanger te worden...

Ik zie hier heel veel onderwerpen voor mensen die er al een tijd zijn. Mij lijkt het leuk om met anderen die net zijn begonnen een onderwerp op te richten. Zie hier ook allemaal afkortingen die ik niet ken...  NOD, rd's?? Misschien kunnen we met een nieuw groepje alle nieuwe dingen samen ontdekken?

Hopelijk veel reacties!

Ben trouwens zelf 6 november voor het laatst ongesteld geweest. Heb niet echt een regelmatige cyclus. Ben wel al 4 maanden gestopt met de pil, wilde eerst alles helemaal uit mijn systeem hebben vandaar. Mijn cyclus zit tussen de 31 en  35 dagen tot nu toe. Dus als het goed is moet ik over ongeveer 2 weken ongesteld worden. Hopelijk niet dus, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het in 1x raak zou zijn.

Hoe doen jullie het eigenlijk met de 'leefregels'? Zoals geen alcohol, geen rauw vlees e.d. Doen jullie dat gelijk al niet meer nadat je de beslissing hebt genomen? Ik vind het moeilijk, heb  net na  ongesteldheid nog wel rauw vlees gegeten in het begin en van het weekend nog 1 glas wijn. Je weet nooit wanneer het lukt, misschien kun je het dan wel een jaar niet eten en drinken... Nu eet en drink ik niets meer waarvan ik denk dat het niet mag.

Groetjes..

ps: ik wil liever niet dat bekenden weten dat we bezig zijn,dus vandaar de rare naam...

Wat spannend allemaal he?!?!
Een maandje geleden was het voor mij ook nog abracadabra wat ze hier allemaal schreven, maar je went snel genoeg aan alle afkortingen. Bij deze een kleine update voor jou met wat me zo te binnen schiet:
NOD = niet ongesteldheids dag (dus de dag dat je hoopt niet ongesteld te worden)
RD = rode duivels, oftewel ongesteldheid (ook wel ongi genoemd, maar dat krijg ik mijn strot niet uit!)
Klussen = is sex hebben met je partner (om hopelijk zwanger te worden)
MK = miskraam

Wij hebben het ook aan niemand verteld dat we 'bezig zijn' dus dan is het hier wel een uitlaatklep om je verhaal kwijt te kunnen. Mijn vriend die leeft wel heel erg mee, maar snapt toch niet waar ik het over heb als ik het bijvoorbeeld over ongesteldheidspijnen heb, dat kan je hier dus allemaal kwijt!

Ik probeer me al wel een beetje aan de leefregels te houden, maar ik heb er wel moeite mee. Ik kan zo genieten van een wijntje en een lekker rood biefstukje! Maar ik ben me er wel veel meer van bewust. In de periode rond en na de eisprong ben ik wel streng geweest, maar helaas wacht ik al een hele tijd op mijn ongesteldheid. Heb de hoop opgeggeven dat ik deze ronde zwanger ben, dus smokkel nu wel een beetje met rood vlees en een wijntje. Maar alles met mate! Als ik hopelijk binnenkort weer mijn meest vruchtbare periode heb dan ga ik weer streng zijn voor mezelf.
Denk dat iedereen moet doen waar tie zich goed bij voelt zonder je kop in het zand te steken voor de mogelijke gevolgen. Denk dat we oud genoeg zijn om bewuste keuzes hierin te maken?!

Probeer veel te genieten van de spannende tijd en veel plezier met klussen !

Groetjes, Irene

Ha Irene,

Bedankt voor de uitleg van de afkortingen!!

Ja, is zeker spannend allemaal.

Mijn vriend leeft eigenlijk helemaal niet mee... denk omdat het de eerste maand is en hij nog een beetje moet wennen. Denk dat het voor hem pas gaat spelen als ik zwanger ben of als het langer gaat duren. Nu is er natuurlijk nog niks, behalve dat we begonnen zijn met klussen. Hij wil ook niet echt heel erg extra vrijen, heeft nu nog meer zoiets van we gaan nu onbeschermd vrijen en dan komt het vanzelf, we zien wel.

Groetjes

Hallo!!

Ook ik ben nieuw hier!! En ook ik (en mijn vriend) proberen zwanger te worden.
Ik heb een zoontje van 9.5 maanden en zal het erg leuk vinden wanneer hij een broertje of een zusje krijgt.

Mijn vorige zwangerschap heb ik geen gebruik gemaakt van een forum, maar ik vind het toch een leuke manier om dingen te delen met lotgenoten!

Vorige maand hebben we het besloten alleen ik ben vorige week helaas ongesteld geworden. Dus ik ga op voor de volgende ronde!!

Nu voor mijn vruchtbare periode geniet ik nog van mijn wijntje maar na de 14e dag probeer ik dit toch niet te doen je weet maar nooit of het raak is.

Grt Rebecca

Hallo,
Ook wij zijn deze maand begonnen. dan wel voor ons tweede kindje, dus is niet echt nieuw allemaal, maar toch wel weer erg spannend. Ik hou nu nog niet echt rekening met eten. Ik drink zowiezo bijna niet dus dat is niet bijzonder om nu gewoon te laten en eet nog ff lekker alles. Kan me niet voorstellen dat het al veel schade aanricht als je nog niet weet dat je zwanger bent. Vroeger hielden ze daar ook allemaal geen rekening mee. Er zijn nu zoveel regels. Toen ik zwanger was van ons eerste zoontje ( nu 15 maanden) heb ik er wel rekening mee gehouden en dat ga ik nu ook doen vanaf moment dat ik het weet. Kan nog wel maanden duren voor je zwanger bent....
Leuk met allemaal beginnende klussers! Succes met wachten tot de NOD. Die van mij is denk ik 3 december.

Groetjes Jojo

hoi jojo, ik ben ook vrij nieuw, sinds vorige week. wij zijn sinds eind oktober gestopt, ben net ongesteld geweest en gaan er deze maand dus voor het echie voor zeg maar.
spannend he. ik probeer ook op te letten met mn leefpatroon. mn vriend was er niet zo mee bezig maar ik merk dus nu dat het steeds meer wordt ook het klussen (zoals ze t hier noemen) is meer aanwezig. in het begin vond hij het raar dat ik geen borrel nam, 1e keer ook beetje boze reactie, maar nu begrijpt hij het wel.

ik heb het wel verteld aan mn beste vriendinnen (2x) en mn moeder heeft ook een vermoede. ik vindt het mondje dicht houden erg lastig. het speelt te erg op dit moment, maar dat moet gewoon een plek krijgen.
ik denk dat iedereen dat wel heeft die de knoop doorgehakt hebben, je ziet overal de kinderwagens enzo.
ik moet nu vlak voor kerst weer ongi worden, ik hoop van niet maar ja zullen zien.
groetjes

Vind 't ook wel moeilijk om mijn mond dicht te houden! Er zijn bij mij ook wel mensen die een vermoeden hebben en ik maak er tegen diegenen ook wel eens een opmerking over, maar ik denk dat ze denken dat het niet zo lang meer zal duren voor we gaan beginnen en niet dat we al begonnen zijn...

Vind het wel jammer dat m'n vriend er niet zo mee bezig is, daardoor durf ik er niet zo goed over te praten en wordt 't nog moeilijker om tegen de rest m'n mond te houden... Heb vooral dat ik wel 2x per dag zou willen klussen... maar dat durf ik dan niet te zeggen, hij vind 't nu al zo vaak (om de dag ongeveer)

Hoi Hoi,

Ik ben september gestopt met de pil,en ben  precies 3 weken later daarna "gewoon"ongesteld geworden
Mijn man en ik willen het allebei heel graag, zwanger worden.
Hij denkt ook wel mee in alles wat ik hem vertel.
Ik ben nu 26, maar hij wilde wel eerder dat ik stopte met de pil.
Maar we zouden gaan vliegen in september, dus durfde ik niet eerder te stoppen met de pil.
Nu we al effies proberen wordt het wel spannend of ik wel of niet ongesteld wordt.
.
Hebben jullie ook dat de ongesteldheid nu veel korter is?
Ik had een paar dagen terug   dat ik te vroeg was met mijn ongesteldheid, het was meer bruin en nauwelijks bloed,   en in principe maar 2,5 dag.
doordat mijn man zoiets had van "zou het dan toch?" heb ik maar een test gedaan,
jammer niet zwanger, maar kan het geen innesteling zijn dan ?

groetjes holly  

Terug
Bovenaan