net bevallen en een kinderwens???

Hallo allemaal,

Ook ik ben in september bevallen van een wolk van een dochter. We hebben ook een zoontje van 3.5 jaar. Onze zoon is een pittig ventje en onze dochter is lekker rustig ( voor zover).
Het vreemde is echter dat ik het gevoel heb dat ons gezinnetje nog niet compleet is. Ik heb altijd het idee gehad dat ik twee kinderen zou willen maar sinds ik bevallen ben heb ik het idee nog graag een derde te willen, dit terwijl in mijns inziens een derde veel met zich meebrengt, we hebben dan een slaapkamer te weinig, de auto is te klein,,en straks moeten dan drie kinderen naar school, gekleed enzzzz,,,,dus toen ik uit het ziekenhuis kwam na mijn bavalling had ik het gevoel van dit is niet te laatste keer,,,,terwijl mijn verstand zegt twee, nu zijn we klaar,,,
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of zijn dit nog puur mijn hormonen die spreken?

hmmm... ik heb nog steeds 'nawerkingen' van de zwangerschap, dus ik heb er echt nog geen zin in. Maar ik moet wel zeggen dat ik me niet voor kan stellen dat het bij 1 kindje blijft (als het aan ons ligt). Maar ik dacht vroeger altijd een groot gezin te willen en nu denk ik dat ik 2 een mooi aantal vind, gek he? Nou ja, we zien wel! Ze komen meestal niet per 2 tegelijk ;-)

Ik ken het gevoel.
Onze dochter is 7 weken en ik zit soms al te kletsen tegen Jeslynn over een broertje of zusje.. Kan echt niet wachten tot mijn lichaam volledig hersteld.. wil heel graag een broertje of zusje voor Jeslynn.
Misschien idd de hormonen.. ben tenslotte ook pas net bevallen maar herken je gevoel..
We zullen wel zien hea..:p

zodra ik bevallen was wist ik, dit gaan we nog een keer doen. Maar ook bij ons is het de eerste, en ook ik heb nu zoietsvan twee is genoeg.

het is dat ik mijn lichaam de kans wil geven zich te herstellen, en dat ik nog borstvoeding geef. Maar anders :p nog een maand of 6 en dan??

xx

hahahahahah ik heb de eerste weken na de bevalling geroepen dat dit echt de laatste keer was .... NOOIT MEER....
maar nu heb ik soms wel zoiets van.... een 4de? hmmmm misschien?
hahahhahahaa
maar goed ik denk niet dat er een 4de komt hier hoor

En toen Julia geboren was kon ik me niet voorstellen dat ik een bevalling ooit weer zou willen doen.
maar inmiddels zie ik een tweede ook best zitten.
Ik had een makkelijke zwangerschap en ook de bevalling viel best mee als ik er op terug kijk. 9hoewel ik dat dus ECHT NIET dacht toen ik net bevallen was).

Maar ik geniet nog zo van mijn kleine meisje, dat een tweede ook niet heel snel hoeft.
Ach wie weet als Julia 1 jaar is wagen we weer een poging.

Ik herken het ook! Na mijn eerste (nu ook 3,5) had ik dat niet echt, ik riep ook dat het voorlopig even goed was zo.. Zelfs toen hij ouder werd, dacht ik (die altijd zei dat ze een groot gezin wilde): ach, eentje is ook goed, lekker makkelijk, hij is gezond.. Maar toch begon het te kriebelen en na de beslissing voor een 2e, was ik gelijk weer zwanger! En dit keer van een tweeling! Dus we zijn afgelopen augustus van 1 naar 3 kinderen gegaan, geweldig! En toch heb ik ook serieus het gevoel nog niet compleet te zijn.. En een 4e kind lijkt me fantastisch! Maar ik ben blij dat er tussen de oudste en de tweeling 3 jaar zit, dat maakt het wel wat makkelijker.. Dus als we voor een 4e zouden gaan, dan duurt het nog wel even hoor. Wil eerst genieten van deze baby's ;-D

@Blossom: meestal niet, maar het kan zomaar gebeuren! Bij mij zit het niet in de familie (2-eiig is de erfelijke vorm, 1-eiig is helemaal toeval) en we hadden er nooit 1 seconde bij stil gestaan dat we een 2-ling zouden krijgen...

Nog voordat onze dochter was geboren hadden we( mijn man en ik) het er over dat 2 kindjes wel heel leuk is. Aangezien mijn lichaam het toch wel zwaar heeft gehad wachten we zeker nog wel ff maar hoe lang...?????

Ben nu al benieuwd wie van dit forum als eerste met het nieuws komt want als ik sommige zo lees...hihihihihi

Terug
Bovenaan