Net de stap gezet om af te vallen, blijk ik zwanger te zijn.

<p>Hi, </p><p>ik ben net zwanger. En ik was net van plan om goed af te vallen. </p><p>Hoe kan ik op een gezonde manier op mijn eten letten zonder te weinig te eten? </p><p>En wat voor sport kan ik het beste doen? Ik ben zelf fan van Pilates. Kan ik dit gewoon blijven doen? </p><p>Groet, </p><p>EB </p>

Ik ha hetzelfde. Vielnook goed af en zwom twee keerin de week. Toen werdik met 6 a 7 weken misselijk en was het klaar haha. Sindsdien niet meer kunnen sporten en een tijdje gegeten wat er in kon.. nu na 28 weken kan ik het dieet advies eindelijk weer een beetje oppakken, maar sporten kan. Nog steeds niet. Ikhoop dat het bij jou beter gaat.

Ik ben overigens bij een dietist geweest

Afvallen en zwanger zijn gaat niet samen. Daarmee breng je je kindje in gevaar. Bespreek dit met je huisarts of verloskundige over hoe je in ieder geval het aankomen kunt beperken zonder dat je kindje tekort komt. Daarna kun je de rest van je leven nog afvallen;)

Zeker kun je doorgaan met Pilates, luister alleen wel naar je lichaam. Een gezond eetpatroon is altijd goed, zwanger of niet ;)
Ik ben bijna 35 weken zwanger en sport nog steeds 2x per week. Ik voel me hier heel goed bij en heb mijn oefeningen telkens aangepast aan mijn kunnen. 

Pilates mag nu nog, maar niet lang meer. Althans, niet alle oefeningen. Omdat je je buikspieren veel traint en veel twists maakt die niet goed zijn als je zwanger bent. Wat ik vergelijkbaar vond, was Belly Balance, speciaal voor zwangeren. Er schijnt ook wel zwangerschapspilates te zijn, maar heb het bij mij in de buurt niet gevonden. Zelf doe ik Zwangerfit, is ook heel fijn! Heb je wel echt het gevoel dat je wat doet! 
Qua eten hoef je nu nog niet méer te eten, pas aan het eind van je zwangerschap 200 kcal meer dacht ik. Denk dat je best door kunt gaan met een gezond eetpatroon als je daarmee begonnen was. Minder snoepen en meer groente bedoel ik dan. Een echt dieet (koolhydraatarm of crashdieet) zou ik niet meer doen! Het ligt ook een beetje aan je overgewicht, bij veel overgewicht mag je volgens mij nog wel iets afvallen, zeker in het begin. Maar zou het gewoon bespreken met een professional! 

Ik zou je ook adviseren om een keer naar de diëtiste te gaan. Tot die tijd opletten met snoepen etc. 
Als je je goed voelt, kun je idd blijven sporten. Alleen zijn niet alle sporten even geschikt. Zelf zwem ik wekelijks en doe ik mom in balance (workout voor zwangeren). In het 1e trimester voelde ik me echter niet fit genoeg om te sporten, maar gelukkig heb ik dat in t 2e trimester kunnen oppakken. 

Gewoon gezond blijven eten. Veel groenten en fruit. Geloof me. Fruit is je redding tijdens het zwanger zijn tegen misselijkheid en obstipatie. 

Wat meer volle kwark en yoghurt. Noten voor tussendoor. 

Dan kom je echt niks aan. Ben zelf nu 15 weken en 1.8kg aangekomen. Ben eigenlijk te zwaar en wilde ook beginnen met afvallen. Maarja. Zwanger! Veel leuker. 

Ohja wilde daar aan toevoegen. Ik eet gewoon boterham smiddags. Met kaas of jam oid. En savonds ook normaal.vabdaag bijv. Pasta met aubergine en passata. 

Terug
Bovenaan