Net een relatie en wij willen al zwanger worden

Hi allemaal,

Ik heb jullie advies nodig.
Ik heb sinds ongeveer een maand een relatie met een hele lieve man. Hij is zelf 32 en ik 22. Nou praten wij al over bij elkaar wonen en een gezin starten.
Ik heb de Mirena en eenmaal ik die laat verwijderen, betekent het dat ik echt zwanger wil gaan worden en daar ben ik beetje bang voor. Hij zegt dat ik zelf mag beslissen maar wat denken jullie zelf, is dat wel verstandig?

Voor hem is het geen probleem omdat hij vindt dat hij de leeftijd heeft om papa te worden en hij wilt met mij zijn leven delen maar voor mij is dit wel een hele grote stap omdat ik net begonnen ben met mijn carrière.
 
ik vind een maand wel erg kort hoor! ik zou eerst de tijd nemen om elkaar beter te leren kennen en de tijd nemen om samen een leven op te bouwen.
want je relatie verandert echt als je gaat samen wonen en ook met de tijd! wij zijn nu 8 jaar samen en wonen nu 5 jaar samen en we zijn er nu pas aan toe! al is dat natuurlijk voor iedereen anders.
maar in mijn omgeving is een vriend ook vader geworden na een relatie van zo'n 13 maand (incl. zwangerschap) en helaas is dit niet goed verlopen omdat toen ze gingen samen wonen bleek dat ze toch niet zo goed bij elkaar pasten etc.
zou me hier zeker niet overhaast in storten! je bent nog jong en nog tijd zat!
 
Hi meid
ik zou nog even wachten hoor, een maandje samen is nog zo kort. Leer elkaar eerst goed kennen, zorg dat je een poosje samenwoont en dan pas kindjes hoor. Het is namelijk een grote stap in je relatie en er zal veel veranderen dus zorg dat je alles op zijn tijd doet je bent nog jong genoeg! 
Ik ben ruim 8 jaar samen waarvan 5 samenwonend en 3 getrouwd en zelfs voor ons is het wennen het nieuwe leven met een baby, je partner komt echt even op de 2e plek en daar moet je relatie wel tegen kunnen! 
 
Ik weet niet wanneer iets te vroeg of te snel is. Het is niet aan mij om daar over te oordelen. Wat ik wel denk is dat stellen die langer bij elkaar zijn maar misschien nog wel belangrijker, samen door hoge pieke en lage dalen zijn geweest, wel een grotere kans hebben om samen de zwangerschap en natuurlijk een kind op te voeden.
 
Tijdens je zwangerschap ben je 1 grote hormonen bom en het is prettig als jij je partner door en door kent en andersom ook. Zodat jullie alle (on)prettige momenten ook op een volwassen manier zullen doorstaan.
 
Na de geboorte zul je al helemaal een relatie test krijgen. Naast de hormonen bom hebben jullie nu ook te maken met chronisch slaaptekort en kraamtranen. Dit is voor iedere stel met een goede verstandhouding al een hele opgave, laat staan een stel wat elkaar nog niet 100% kan aanvoelen.
 
Dus mijn tip is. Zorg dat je eerst elkaar goed leert kennen, ken elkaars zwaktes, leer samen omgaan met teleurstelling en tegenslag. Zorg dat je er samen klaar voor bent. Een kind is zoveel meer dan alleen het praktische.
 
Hi ladies,
Dank jullie wel voor jullie raad. Ik ben zo mee bezig dat ik me niet eens kan concentreren op werk. 
Als mijn vriend over praat, zie ik allemaal mooie dingen maar als ik weer terug ben in de realiteit, zie ik inderdaad wat jullie allemaal hebben gemeld. 
Ik zal hierover met hem ook denk ik moeten praten en hopelijk zal hij zich niet gekwetst voelen. 
 
Als ik dit zo hoor, dan zou ik ook zeggen dat het te snel is. Maar niemand kan in jullie leven kijken natuurlijk. 
Ik begrijp jullie ook heel goed! Je bent nog heerlijk verliefd en dan lijk je samen alles aan te kunnen en hopelijk is dat ook zo! Ik ben ook niet zo geduldig.
Toevallig is mijn vriend ook 10 jaar ouder dan ik ben. Hij heeft al een dochter van 4 van zijn ex. Het klikt gelukkig allemaal heel goed. Ik ben toen ook na een paar maanden al bij hem ingetrokken. Dat vond iedereen ook veel te snel. Nu wonen we ondertussen alweer 2 jaar samen zijn we heel gelukkig en zwanger! In die twee jaar hebben we een hoop nare dingen meegemaakt en wij hebben zoveel steun aan elkaar gehad, dus die kleine gaan we zeker overleven haha
Maar ik weet ook wel dat we geluk hebben gehad. Je neemt een risico om zo snel te gaan samen wonen. Ik ken ook genoeg mensen die hetzelfde hebben gedaan en waar het niet goed bij gegaan is. Wanneer er dan al kinderen in beeld zijn is dit helemaal vervelend. Als ik jou was zou ik daar nog mee wachten. Eerst lekker gaan samen wonen en van elkaar genieten! Doordat mijn vriend al een dochter heeft, hebben wij niet het vrije leven kunnen lijden wat je hebt als je nog geen kinderen hebt. Ze is niet de hele week bij ons, maar toch moet je met zoveel dingen rekening houden. Ook zijn we nooit samen op vakantie geweest en een vakantie met kinderen is toch echt wat intensiever. Nu wist ik dit natuurlijk allemaal toen ik ging samen wonen met mijn vriend en ik heb het er ook helemaal voor over! Maar als ik de keus had gehad, had ik lekker nog eventjes van elkaar genoten.
Hierboven is het door andere al gezegd, maar een zwangerschap en kindje veranderd een hoop aan je relatie. Je moet dat samen wel kunnen doorstaan. Nu heb je ook geen garantie dat het goed zal gaan als je nog een paar jaar wacht, maar dan ken je elkaar toch beter.
Ik krijg ook het idee dat je zelf er niet volledig achter staat en je vriend het vooral wilt. Zeker bij twijfel zou ik echt nog wachten. Een kindje is heel erg leuk, maar verbind je wel voor de rest van je leven en over een paar jaar is het krijgen van een kind nog net zo leuk!
 
Hi Lisa,
Dankjewel voor je reactie. Mijn vriend wil het inderdaad heel graag hij zegt omdat hij mij ziet als een hele goede moeder voor zijn kinderen en ik wek het op bij (kinderwens). Zelf had hij een relatie van bijna 8jaar en ze zijn uitelkaar gegaan omdat hij zag zichzelf geen kinderen hebben. Ze zijn nu al een jaar uit elkaar.
Ik denk dat ik zo twijfel omdat ik het zo lief vind dat hij dit wel met mij wilt hebben maar zelf ben ik ook zo jong en ik weet zelf niet hoe een kind in mijn leven zou passen.
Andere issue die ik heb, is dat ik heel slecht tegen lichamelijke verandering kan en met een zwangerschap zal dat zeker gebeuren en dat maak me bang (dit weet ik omdat ik modellenwerk heb gedaan en ik werd gek als mijn gewicht schommelde)
Dus er zijn veel dingen waar ik serieus over moet nadenken voordat wij die stap gaan ondernemen. We zijn zeker ook heel kort samen
 
Ik denk: veel te vroeg.. 
Waarschijnlijk zijn jullie hartstikke verliefd in deze vroege fase, en dat is iets prachtigs om van te genieten, maar laat het niet je gezonde verstand in de weg staan.
Samen een relatie opbouwen, daarnaast jezelf ontwikkelen als mens zijn heel belangrijke dingen! Als dat beide goed zit kun je vanuit die basis een kindje de wereld in brengen. 
Dat heeft niet perse met leeftijd te maken, wel met 'klaar zijn', zowel individueel als samen. 
Als t goed zit tussen jullie dan gaan jullie eerst een heerlijke verliefde tijd tegemoet & komt het op de juiste tijd goed. Iets om naar uit te kijken:) 
succes met de keuze!
 
Terug
Bovenaan