Net nieuw hier...

Hallo,

Welkom hier!

Ik ben mama van Tijs (02-08-2006) en Stef (29-07-2008). Het zijn 2 heerlijke ventjes.
Ook ik geniet ontzettend van het moederschap, al hebben we  bij beide wel een zware babytijd gehad.

Ik werk 3 dagen in de week op woensdag, donderdag en vrijdag. Om woensdag en donderdag gaan ze naar mijn schoonouders en op vrijdag naar het kinderdagverblijf. En mijn ouders hebben we als back-up. Die willen niet vast oppassen, wat hun goed recht is. Mijn schoonmoeder past al 25 jaar op kleine kindjes, dus die wilde absoluut wel oppassen. Het is bij ons zo prima geregeld. 1 dag KDV bevalt ons heel goed. Tijs gaat er vanaf dag 1 met plezier naar toe en Stef vindt het er ook super. Dus ik laat ze daar allebei met een gerust hart achter.

Toen ik na het verlof van Tijs 3 dagen ging werken, heb ik daar best lang aan moeten wennen. Het heeft een half jaar geduurd voordat ik de goede balans had gevonden. Was ik thuis, dan wilde ik meer tijd thuis zijn, was ik op het werk, dan wilde ik meer tijd daar zijn. Dus dat vond ik wel heel erg wennen. Dat hoefde ik nu dus niet meer.

Na de geboorte van Tijs heeft het bij mij een jaar geduurd voordat ik weer helemaal mezelf was. Toen hij 1 was had ik pas weer echt zin in koffie, dat was voor mij het teken dat ik weer echt helemaal mezelf was. Ik ga ervan uit dat het nu dus ook zolang duurt. UIteraard merk ik wel dat het steeds beter gaat, maar iedere keer denk ik weer: Ja, ik voel me weer fitter, beter in mijn vel enzo.

Groetjes,
Susan

Hoi!
Welkom op dit forum!
Ik ben moeder van 2 jongens. Van bijna 2 en 6 maanden. Ik werk 2 dagen per week op een kinderdagverblijf.

Wat een ellende he..die hormonen! Ik denk dat ik me pas de oude gaat voelen als ik stop met de borstvoeding. Maar ik ben bang dat dit nog wel ff duurt. Aangezien hij moeilijk doet over de fles!

Veel plezier hier!

Hoi Hoi

Ook hier een trotse mama van een zoontje nu 7.5 maand (03-08-08)
Ik heb al wat tips gespaart hier ben blij dan ik ergens terecht kan met mn vragen zonder de cb of dokter te hoeven bellen hihi.
Ik ben 27 en woonachtig in Limburg ik werk bij Pearle opticiens en heb afgelopen za een vast contract gekregen.
nou genoeg over mezelf.
hartelijk welkom en hoop dat je gezellige uurtjes kunt vullen hier.

Groetjes van Kim en Danny

Heey di

Welkom hier!!

Ik ben een trotse mama van een zoontje van alweer 9 maanden(wat vliegt de tijd) Celeno heet hij.
Er zijn inderdaad nogal wat onderwerpen hier en het valt af en toe niet bij te houden haha.
Maar ik vind het erg gezellig en inderdaad erg verslavend!
Werk al 7 jaar als leidster in de kinderopvang, nu nog 3 dagen.
Vind het erg lekker 3 dagen, want zo kan ik de andere 4 van mijn zoon genieten.

Veel plezier op het forum!

xx

Hoi Di!

Ik ben ook heel blij met het forum! Mijn naam is Priscilla en ben mama van Domenikos (3-9-08) Billy (28-11-06) en Ioannis (16-2-05). Mijn man is grieks en we wonen op Kreta. Het is heel fijn om lekker in het nederlands op de hoogte te blijven qua vanallesennogwat!

groetjes,Priscilla

Dag allemaal,
Nou ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en heb van alles om terug lezen. Wat leuk zeg!
Fijn om te horen, dat iederen nog zit met de nasleep van hormomen en/of lichamelijke conditie. En heel belangrijk de zwangerschapskilo's.....
En ik lees dat de gene die gebruik maken van een kdv dit meestal 1 dag doen en dat de kids het leuk vinden. Ik heb ook maar een afspraak gemaakt voor aankomende vrijdag, om eens te gaan kijken. Heb al wat informatie aangevraagd. Dus onze kleine meid gaat binnenkort ook heen!

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie slaap schema eruit ziet. Jefflyn wordt om 7 uur wakker. Maar vaak is ze na een uurtje of zelfs na een half uurtje alweer zo moe dat we haar nog weer op bed moeten leggen. Soms slaapt ze dan nog wel een uur. Af en toe heeft ze niet meteen slaap en gaat ze rond 9:30 nog een half uurtje naar bed. haar lange slaapje is van 12:00 tot 14:30 en meestal aan het einde van de middag ook nog een half uurtje.  Rond  19:00 en 19:30 gaat ze naar bed. En ze slaapt de hele nacht door, pas om 7 uur horen we haar weer. Dus opzich hebben we niks te klagen volgens mij. Maar ik snap niet zo goed waarom ze vlak na 7:00 alweer moe is, ze heeft ook niet meteen erge honger want ze ligt vaak nog een half uurtje bij mij, de luier doen we nog en dan pas krijgt ze de fles. Later naar bed hebben we ook al geprobeerd, maar het blijft 7 uur.
Hoe doen jullie dat?

Karin:   Mijn dochter is geboren via een keizersnee, wel gepland uiteindelijk maar toch nog wel vrij onverwachts. Ik had alles thuis al klaar, toen ze bij 38 weken erachter kwamen dat ze in een stuit lag. Ik heb heel veel bloed verloren na die tijd, waardoor ik bloedarmoede heb gekregen, dus de nasleep van de keizersnee was wel vervelend. Maar het herstel is me best mee gevallen, ik was super snel weer op de been alleen nog wat vermoeid. Alleen merk ik dat ik nog wel moeite heb om filmpjes en foto's te zien van de geboorte van Jefflyn. Ze mocht de eerste tijd nog niet bij mij zijn omdat ze moeilijk op gang kwam  en ik was ook nog niet in orde door dat bloedverlies. Na 5 uur werd ik even naar haar toe gebracht. Ik vond de keizersneee zelf heel eng, werd ook misselijk en heb het voor mijn gevoel nauwlijks meegekregen omdat ik me zo raar voelde. Maar nu we bijna 8 maand verder zijn, denk ik... Ach een volgende keer zou ik het zo weer doen. Maar dat had ik de eerste maanden echt niet!

Hoe was jouwn bevalling en hoe kijk je er achteraf na.

Liefs Dilini

Hey allemaal,

Ik werk nu nog 3 dagen, 2 dagen gaat Tim naar het kinderdagverblijf en 1 dag komt oma oppassen en dat gaat allemaal heel erg goed. Op het kinderdagverblijf heeft hij het goed naar zijn zin.   Ik zou eigenlijk liever nog een dagje meer thuis zijn, maar ben aan het zoeken dus wie weet zit het er wel in.
Mijn bevalling is heel snel verlopen, op 18-08-2008 om 10.00 uur 's ochtends  de eerste rare gevoelens in  mijn buik (zou het dit zijn!?!?!) om half 2 de vk gebeld, die kwam om half 3, om half 4 naar het ziekenhuis gereden omdat ze dachten dat ik te weinig vruchtwater had (dit was gelukkig niet zo) en om  16 uur lag ik op de kamer.
Tja en na even hard werken was Tim er al om 19.07. Heerlijk om hem eindelijk in je armen vast te houden, beetje aandringen bij de verpleegsters, even douchen en om 22.00 uur   zat ik heerlijk met hem thuis op de bank samen met de opa's en oma's.

Echt super dus, toen ook nog eens een hele leuke kraamhulp dus ja mijn zwangerschap, bevalling en kraamtijd is dus super verlopen.
Nu maar hopen dat het bij een evenuele 2e ook zo goed, dat kan nu alleen nog maar tegenvallen.

Maar eerst maar eens genieten van deze heerlijk knul!!!

Lfs Yvonne

Oja, Tim is nu 7 maanden en slaapt ook nog erg veel.
"s ochtends hooguit (en dan is het al lang) een uurtje op en dan weer 1,5/2 uur slapen.
Ook al slaapt hij 's nachts goed door van 19.30 tot 07.00 (vanmorgen zelfs om 08.00 wakker moeten maken). Overdag heeft hij ook nog geregeld een slaapje nodig.
Niet altijd makkelijk als je ergens heen wil, maar ja als hij het nodig heeft dan krijgt hij het. Er komen nog tijden genoeg dat hij langer wakker is.
We geven nu ook 's middags warm en 's avonds brood omdat hij 's avonds vaak al te moe is om nog echt te eten dus krijgt hij brood met opvolgmelk, dit gaat tot nu toe (net mee begonnen) beter.

Lfs Yvonne

Terug
Bovenaan