Net ontslagen vanwege zwangerschap.

A

Anoniem

Guest
Hallo.

Ik moet het even kwijt hoor.
Misschien hebben nog meer mensen ervaring hier mee....

Ik heb een beetje een vervelende werkgever. Het boterde al niet zo. Ik werk op uitzendbasis en nu heb ik eergisteren verteld dat ik zwanger ben en vandaag krijg ik te horen dat ik ontslagen ben. Toevallig he?
Per 15 augustus wordt het beëindigd.

Ik vind het niet erg hier weg te moeten, maar het is natuurlijk wel naar dat we er financieel iets op achteruit gaan.
Bovendien is het vervelend te weten dat er dus écht zulke sneue werkgevers nog bestaan.

Groetjes Gerrie.

pfff wat een raar gedrag zeg! gelukkig vind je het niet zo erg dat je weg moet maar inderdaad, dat dat nog bestaat zeg!

x an

Ja ik had het toch al niet meer naar mijn zin. Vervelende collega's en bijna niks te doen hele dagen.
Maar dat ze het ook zo onsubtiel zouden doen, twéé dagen nadat ik verteld heb dat ik zwanger ben. Dat vind ik zo erg.
Maar goed, weet je gelijk waar je aan toe bent he?

Hoop wel dat ik nu nog ergens aangenomen wordt.
Ik ben nu 10 weken zwanger.

Groetjes Gerrie.

Hoi,

wat vervelend! Ik zou snel contact opnemen met het uitzendbureau en nagaan wat ze voor je kunnen doen. Het is soms moeilijk te bewijzen dat je ontslagen bent vanwege je zwangerschap, maar ik vraag me af of dit dan wel mag? Als je ontslagen bent heb je ook recht op een uitkering, maar hoe dit precies werkt weet ik niet. Misschien dat het uitzendbureau je daarbij kan helpen. In deze situatie zou ik daar echt gebruik van maken.

Succes!
Margrethe

hoi hoi

hihi shit ik ben nu 8weken en 4dagen zwanger en werk dus ook op uitzendbasis hoop dat mij niet het zelfde gebeurd

Wat balen voor je zeg.

Inderdaad wel heel prettig dat je het niet erg vind dat je daar weg moet maar je hebt inderdaad wel de stress van goh vind ik nog werk voor de beeb komt?En je loopt natuurlijk geld mis.Ik zou inderdaad maar even goed informeren of er niet ergens een uitkering te halen valt.Kun je het geld wel missen?Als ik mijn baan kwijt zou raken zouden we ons wel redden maar echt net.Ik heb dan wel het voordeel dat ik een vast contract heb.

hoi hoi

ik weet niet precies hoe het met een uitzendburo gaat   maar niemand mag onstslagen worden van wege zwangerschap dan is de werkgever strafbaar
want dat is in iedergeval dicriminatie dus ik zou er toch ff achteraan gaan   en kijken in hoeverre dit mag
want volgens mij als jij uitgezonden bent bestaat er toch een contract tussen de werk gever en het uitzendburo en misschien ook wel jou
maar je mag nooit onstslagen worden vanwegen zwangerschap

en ook waneer je een baan zoek hoef je niet te melden dat je zwanger bent en ze mogen je ook niet weigeren hier om   dus laat je goed in formeren

horen we nog wat van je ???????

gr eus

het gaat hier ook niet echt om een ontslag, je bent in dienst van het uitzendbureau en de opdrachtgever beeindigd gewoon de opdracht. En dat mag de opdrachtgever gewoon doen. Maar wel jammer dat er nog steeds zoveel werkgevers zijn met een zwangerschapsfobie, blijft me verbazen.

Terug
Bovenaan