Net ontslagen vanwege zwangerschap.

Klopt, hoe lullig het ook is, als je op uitzendbasis werkt, mogen ze je bij wijze van spreken al ontslaan als ze je haarkleur niet leuk vinden. Ze mogen ten alle tijden zonder opgaaf van reden de uitzendovereenkomst beëindigen.
Daarom probeerden ze het ook niet eens te verbloemen dat ze het doen vanwege mijn zwangerschap. Er kan ze toch niks gemaakt worden.

Ik weet dat je niet verplicht bent iets te zeggen over je zwangerschap bij een sollicitatie. Mijn bedoeling is, als je het nog niet ziet, om het pas bij een vervolggesprek ofzo te zeggen. IK heb ook het idee dat je een beetje een lullige start maakt als je aangenomen wordt en na twee weken moet ik dan vertellen dat ik al 4 of 5 maanden zwanger ben ofzo. Dan maak je volgens mij ook niet echt een goede beurt. Snap je?
Lastige dingen. Maar heb ook veel positieve verhalen gelezen van vrouwen die gewoon gefeliciteerd werden en gewoon konden beginnen, dus wie weet bestaan er ook leuke bazen nog.

Ik krijg gewoon een ww-uitkering hoor, dat is geen probleem. We gaan er financieel natuurlijk wel iets op achteruit, maar we redden het nog steeds goed hoor. Dat is het probleem niet.

Ik houd jullie op de hoogte hoor. En lief dat jullie zo meeleven.
Ik vind dit forum echt een uitkomst.

Liefs Gerrie.

Hallo
Ik heb er ook ervaring mee toen ik zwanger was van mijn zoon ben ik ook ontslagen ik kreeg toen ook een ww uitkering maar de tijd dat je recht heb op zwangerschapsverlof kreeg ik een ziektewet uitkering ik werd toen wekelijks betaald en het was geloof ik meer dan je ww uitkering dus goed navraag doen en aangeven dat je zwanger bent ik was toendertijd al ongeveer 6mnd zwanger dus is het mij ook niet gelukt om een nieuwe baan te vinden ik ben er mee gestopt nou helemaal dat de 2e opkomst is het is ook mooi om er voor je kindje te kunnen zijn die beslissing heb ik dus genomen en ik kan hem nou ook niet meer missen dan maar wat inleveren en van mijn kind genieten later waneer hun naar school zijn dan zie ik wel weer veel succes

Ja zo denk ik er ook over. Je hebt nooit complete zekerheid in je leven.
Dus als je graag een kindje wilt, dan moet je er gewoon voor gaan. Je redt het toch wel weer en voor elk probleem is een oplossing.
Gelukkig.

Ik ben nu 10 weken zwanger dus ik hoop dat ik nog ene leuke baan vind. Ik blijf voorlopig in ieder geval solliciteren. Kan nooit kwaad.
Ik heb al met het uwv gebeld over de uitkeringen e.d. Dat zit gelukkig allemaal wel goed.
Ik moet een zwangerschapsverklaring opsturen en dan komt het goed.
Ik maak me in ieder geval geen zorgen. We zien wel hoe het loopt en we redden het gewoon, dus ja.

Bedankt voor je reactie!

Liefs Gerrie.

Toevallig ben ik net met papieren bezig voor mijn eigen werk..
Ik had geluk dat ik mag blijven werken (zat nog in mijn proeftijd) maar ik word wel gekort op mijn uren en de lengte van mijn contract..

Ze mogen jou om de reden zwanger zijn niet ontslaan ook niet als uitzendkracht!!
Ik zal er zeker wat mee gaan doen want het is zonde als er natuurlijk geen inkomen meer is..

Wens je iig succes met alles!

Ik heb zojuist gereageerd bij juppie, ik heb ook zo een fijne baas! in sept zit ik zonder baan.

Ik wist het al wat langer dat mijn contract niet verlengt wordt, ben gaan solliciteren tussen een misgelopen en huidige zwangerschap in.

Het was in een ziekenhuis. Ik heb 2 gesprekken gehad en kreeg vervolgens een telefoontje dat ik was aangenomen. Ik kreeg nog een arbeidsvoorwaardengesprek. De dag na dat ik aangenomen was deed ik een test.......................... ik bleek onverwacht zwanger! toen ik de stukken voor het arbeidsvoorwaarden gespek kreeg, vernam ik ook dat ik een hepatitus b spuit moest laten zetten en dat gaat niet met een zwangerschap! Ik heb het dus eerlijk verteld: daarna werd me doodleuk gezegd dat een zwschap en inwerken niet samenging want tegen de tijd dat ik met zw.verlof ging moest ik mee kunnen draaien. Waarschijnlijk waren ze bang dat wanneer ik beval, ook tevens alle kennis die ik de voorbije maanden had opgedaan zou uitpoepen!

Ik heb er werk van gemaakt. Het is lopende.

Ondertussen zit ik tot 1 sept bij mijn oude baas. Heb net een punctie achter de rug. Ik rust goed uit en dan laat ik me inschrijven bij het arbeidsbureau. Ik verwacht niet dat ik iets voor 3 maanden krijg. maar ik zie wel, laat het maar op me afkomen. Mijn kindje is belangrijker.

liefs
talke

Terug
Bovenaan