Net relatie verbroken en zwanger

<p>Ik zit in een nogal lastige situatie aangezien ik vandaag erachter gekomen dat ik circa 5.5 week zwanger ben en ik 1.5 week geleden mijn relatie heb verbroken. Ik heb de relatie verbroken omdat hij niet wilde stoppen met blowen en veel onverstandige keuzes maakte. </p><p>Ik heb het hem vandaag verteld en hij reageert heel hard en afstandelijk. Hij wil er pas dinsdag even over in gesprek want vandaag "is daar echt geen tijd voor". </p><p>Ik heb het familie verteld waarbij die in eerste instantie wel reageerde met "doe dan een overtijdbehandeling." Waarbij mijn moeder wel reageerde dat ze me altijd zou steunen. Ik zei zelf eerder ook dat ik dan een overtijdbehandeling zou doen in die situatie, maar ik sta er nu al geheel anders in en weet niet of ik dat wel wil. Ik ben 26, heb een goede baan en zou over een aantal maanden nog een opleiding erbij doen. </p><p>Ik weet het echt niet meer. Zijn er hier meer mensen die in dezelfde situatie zitten of alleenstaande moeders? Kunnen we eventueel in contact komen?</p>

Hoi hoi
Moeilijke situatie idd.
Kan alleen maar zeggen volg jou eigen gevoel zonder te luisteren na mening van anders.
Als jij het wil houden moet je dat zeker doen.
Groetjes 

Iemand zei hier laatst: een kind heb je voor de rest van je leven, een abortus ook. 
26 is een mooie leeftijd en je hebt een vaste baan. Dat klinkt erg goed. Maar je gevoel moet ook goed zijn en de vader klinkt helaas niet erg verantwoordelijk. 
Ik ben ook 26 en heb nu een dochter van 3,5 maand. Alleen zou wel zwaar zijn maar niet onmogelijk..
Heel veel sterkte en kracht toegewenst. Laat je niet gek maken en ga uit van je eigen gevoel! Heel cliché, maar volgens je hart.

Ik zit in een soort gelijke situatie, 25 jaar en bijna 14 wk zwanger en de relatie met mijn partner dreigt ook verbroken te worden.. De zwangerschap afbreken is voor mij geen optie, maar het alleen moeten doen roept ook een hoop angsten op. Ik herken je gevoel dus..
Ik zou wel met je in contact willen komen! Weet alleen niet goed hoe? Ik deel mijn gegevens liever niet openbaar.
Sterkte voor nu! 

Hoi!

Ik zit inderdaad ook in dezelfde situatie, alhoewel ik 20 ben en mijn keuze al heb moeten maken. Onze relatie werd ook verbroken en na een week kwam ik erachter dat ik (ongepland) zwanger was.. Toen ik het mijn moeder had verteld en bij de eerste echo geweest was, voelde het gelijk goed en was van een eventuele abortus geen sprake meer. Ik wilde dit kindje zeker weten.

Mijn ex vriend reageerde ook heel warrig. Het ene moment was hij totaal ongeïnteresseerd en smeekte hij om een abortus, het andere moment wilde die hij in één keer wel het kindje en het samen gaan doen. Inmiddels ben ik 36 weken zwanger en is de situatie daarin nog niet veranderd. 

Ik heb dus besloten om het alleen te doen, met hulp van mijn ouders. Ik woonde namelijk op mezelf en eigenlijk zo goed als samen met mijn ex vriend, maar ben op dat moment zelfs weer teruggegaan naar mijn ouders. Heb ik spijt van deze keuze? Nee, absoluut niet. Ik weet dat het waarschijnlijk heel zwaar gaat worden om het in m’n eentje te doen, maar toch is dit het mooiste wat ik (nu al) meegemaakt hebt.

Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is, maar  misschien is het fijn om in ieder geval even te praten met bijvoorbeeld een verloskundige. Dat klinkt misschien heel raar, maar zij kunnen je heel goed helpen met deze keuze. De eerste vraag van hun was namelijk zelfs of ik dit kindje wel wilde laten komen, want zij zouden het begrijpen als dit niet zo was. Dit gesprek heeft me daarbij echt geholpen. Ze staan er volledig onpartijdig in. Maar ook als je je kindje via een echo hebt gezien, voelt het gelijk heel anders. Er zijn ook instanties waarbij je mensen om advies kunt vragen, speciaal bij ongeplande zwangerschappen of als je alleenstaand moeder gaat worden.

Ik zou ook graag in contact met je komen, maar ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe... Maar denk er in ieder geval heel goed over na en doe wat goed voor jou voelt, niet voor een ander. Ik hoop echt dat het dinsdag een goed gesprek gaat worden voor je! Heel veel succes...

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest. Morgen mag ik naar de gynaecoloog voor een echo en er is een verwijzing naar de medisch psycholoog.  Hij zegt alleen maar "ik wil geen kind met jou", "laat me met rust. Hou op.", "wij passen niet bij elkaar". Ik vermoed dat hij al een ander heeft.  Ik heb daadwerkelijk de hele dag gehuild. Ik ben echt heel erg van slag. Als ik denk aan abortus kan ik alleen maar huilen. Ik weet het echt niet meer. 
Welke instanties zijn dat dan die je kunnen helpen?
Gebruiker 10104405 bij hoeveel weken had je die echo en wat voelde je toen?

Terug
Bovenaan