Net te weten gekomen zwanger angst

<p>Hallo  </p><p>Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben , alleen ik ben een roker. Vorige maand was ik al geminderd tot 5 sigaretten per dag, ik rookte eerst zowat een pakje per dag, omdat we zwanger wilden worden. Door een sterftegeval in de familie ben ik 2 weken geleden toch weer meer gaan roken. Nu voelde ik me al vanaf dinsdag best beroerd. Ik heb alles ook bijgehouden van eisprong en nod en zo maar door dat verdriet ben ik alles vergeten. Totdat ik beroerd werd, ben ik in mijn agenda gaan kijken om te zien wanneer ik ongesteld moest worden. Toen bleek dat ik al 4 dagen over mijn nod zat. Heel erg zenuwachtig en vol schrik deed ik een test ja hoor zwanger. Ik heb sinds gisteren niet meer gerookt maar ben echt bang dat het te laat is dat mijn kleintje er iets van heeft opgelopen..</p><p>Heeft iemand een dergelijke ervaring ? </p><p> </p>

Roken is nooit goed maar ik ken mensen die de hele zwangerschap hebben gerookt en gewoon een gezonde kleine hebben. 
Geruststelling dat pas vanaf week 9 / 10 de navelstreng gaat werken. Voor nu zorgt de dooierzak voor voeding. 

Oh maar in die dooierzak heeft de nicotine teer en andere stoffen dan geen invloed of wel ? Heeft de kleine nu nog geen navelstreng? Oh dat wist ik niet!
Maar m'n Angst blijft wel want het zat toch ook in m'n bloed 

Oh maar in die dooierzak heeft de nicotine teer en andere stoffen dan geen invloed of wel ? Heeft de kleine nu nog geen navelstreng? Oh dat wist ik niet!
Maar m'n Angst blijft wel want het zat toch ook in m'n bloed 

Ten eerste wat ontzettend goed en knap dat je gelijk stopt. Het is niet goed om te roken tijdens je zwangerschap maar je bent er zo vroeg bij er is tot zes weken ongeveer niet echt bloed contact met jou, dus vertrouw op je lichaam en die baby die daar zijn ding doet en geef jezelf een schouderklopje

Wat goed dat je meteen stopt met roken zodra je weet dat je zwanger bent. Roken tijdens de zwangerschap is nooit een goed idee, maar het is nog heel vroeg en het is echt knap dat je meteen bent gestopt (hoeveel mensen zeggen er niet “ach 1 kan geen kwaad,.. rook al minder dan hiervoor.. stress is ook slecht etc”).
veel sterkte met het stoppen, zal niet makkelijk zijn in t begin ongetwijfeld maar je doet het voor het allermooiste doel, jouw kleine kindje! En probeer je niet te druk te maken hoor wat gebeurd is is gebeurd, terugdraaien kun je het niet meer. 

Ik ben ook gestopt toen ik er achter kwam dat ik zwanger was en ben inmiddels bijna 14 weken zwanger. Nipt uitslag was goed, hartje klopt en bij elke echo en check zeggen ze dat alles er goed uit ziet.
Ik zou me niet zo druk maken als ik jou was. Stress is ook niet goed voor je baby! 

Goed dat je nu gestopt bent! Hoor soms dat vrouwen gewoon doorroken. Ik was ook eerst geschrokken omdat ik ook nog had gerookt tot aan de positieve test. Ja goed is het niet maar als je het gewoonweg niet wist, tja en nu lekker gezond eten en proberen niet terug in de valkuil van het roken te vallen. 
Liefs Zoë 

Terug
Bovenaan