Net te weten gekomen zwanger angst

Goedenacht, ik las even opnieuw deze topic. Maar vanaf wanneer is er bloedcontact ongeveer? Klopt het pas rond 6 weken of wanneer je eigenlijk ongesteld had moeten worden? Ik had net een tukkie gedaan en nu net wakker & weer op mijn telefoon. Stom hè? :-D maar ik dacht even over deze vraag na. Welterusten.  

Het is inderdaad ontzettend moeilijk. Ik dacht vroeger ook altijd van ja zwanger dan stop ik gelijk heb ik ook soort van gedaan ik he  gisteren met zwak momenten en stress op werk toch weer 3 sigaretten gerookt ? nu voel ik me nog dommer. Ik vraag me af ; op zich  kan ik het best makkelijk nog volhouden niet roken maar als je echt zo'n môment hebt van kan niet meer, zou je dan misschien een nicotine kauw gom of zo'n zuigtablet mogen om de druk eraf te halen? Lijkt mij beter dan een sigaret opsteken al is het natuurlijk wel beter om niet te doen. Maar op zo'n moment loop ik dan ook echt bijna tege  de muur omhoog 

Ook in die kauwgom etc zit nicotine wat slecht is voor je kindje.
Misschien kun je beter kijken naar de oorzaak van stress op je werk en daar wat aan doen dan toch die sigaret opsteken.
Je vergeeft het jezelf nooit mocht er wat met je kindje aan de hand zijn. Neem aan dat dit ook reden genoeg is om er van af te blijven?
Heb zelf ook gerookt en toen we er voor kozen om voor een kindje te gaan echt meteen van de een op de andere dag gestopt.
Ik weet dus hoe het is alleen heb het gelukkig zelf niet moeilijk gehad.

Ik zie veel mensen reageren over bloed contact maar dat heb je helemaal niet met je baby. Je baby maakt zelf bloed en kan zelf een andere bloedgroep hebben dan de moeder. 

Wat jammer dat het toch niet gelukt is om helemaal te stoppen, het is écht veel beter voor je kindje.. of er bloedcontact is of niet lijkt me eigenlijk niet zo relevant. Vanaf het allereerste begin is roken gewoon slecht voor de baby, punt. Voor hulp om te stoppen met roken, en om te weten welke hulpmiddelen je wel of beter niet kunt gebruiken tijdens je zwangerschap kun je terecht bij de huisarts of verloskundige. Succes.

Ik rook zelf niet, maar een collega was een zware roker. Geprobeerd te stoppen. Dit leverde zoveel stress op wat nog slechter was voor het lichaam en de baby. Dat de vk liever had dat ze een paar rookte en minder stress had dan dat haar lichaam vol stress zit....

Natuurlijk begin je zwangerschap het liefst pas als je al gestopt bent, maar dat is simpelweg niet de situatie... dus laat je er niks over wijsmaken. De situatie kun je nu namelijk niks meer aan doen en overleg nu met de vk wat het beste is voor de baby in deze situatie. Deze kan je veel beter informeren dan forumleden.

Succes!

Terug
Bovenaan