Net terug van de HA!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Zoals veel van jullie weten, was na 6 normale cyclussen,  de 7e ronde  61 dagen lang. Om wat duidelijkheid te krijgen over dit en om te vragen of misschien door middel van een bloedtest gekeken kan worden waar dat aan kan hebben gelegen, ben ik net naar de HA geweest.

Zegt ze dat we pas na 2 jaar!!!! doorverwezen zullen worden voor testen. Dit zou betekenen dat ik tot december 2008 moet wachten!!! en we zijn al 9 maanden bezig. Alleen als ik abnormale cyclussen krijg, zou ik eventueel in aanmerking kunnen komen om doorverwezen te worden.  

Ik zal zeker niet eerder doorverwezen worden omdat ik nog geen 30 ben  en dus nog alle tijd heb. Dat zou dus inhouden dat ik tot mijn 30ste moet wachten om doorverwezen te kunnen worden. Lekker is dat, we willen 3 of 4 kinderen.

Ik ben  best wel teleurgesteld.

Liefs,

Sara

Als je een jaar bezig bent met zwanger worden zonder resultaat mag je doorverwezen worden naar de Gyn.
dan zou ik dat zeker weten doen als ik jou was hoor.
Veel sterkte meid en hopelijk is het gewoon snel raak..

Hoi Sara,

Goh meid, dat is zeker een teleurstelling, maar wat net al geschreven wordt, is waar, als je na ruim een jaar niet zwanger bent, kan je volgens mij wel rechtstreeks contact opnemen met een gynacoloog.
Maar...hopelijk is dat niet nodig en ben je toch nog snel zwanger meid.
Wat zei ze dan over die lange cyclus...kunnen ze zeker niks zinnigs over zeggen?

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Haar reactie op die lange cyclus was, "ja dat krijg je ervan als je wat overgewicht hebt. Dan kan dat zomaar gebeuren". Ook echt op zo'n toont dat ik er gewoon boos over ben.

De ronde voor die lange cyclus had ik een LP van 18 dagen en dat was volgens haar 200% niet mogelijk omdat iedereen altijd een LP van 14 dagen heeft en dat alleen de dagen voor je eisprong kunnen varieren.

Ik ga ook niet wachten tot volgend jaar december. Als we 13 maanden bezig zijn zonder resultaat, ga ik zelf contact opnemen met een Gyn.
En het stomme is, die HA is zelf ook bezig met het proberen zwanger te raken....

Hoe gaat het verder met jou?

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Wat een domper zeg! Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat je 2 jaar moet wachten hoor! Na 1 jaar mag je al naar een gyn. En volgens mij heb je daar tegenwoordig geen verwijsbrief van de HA voor nodig.
Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en dat je snel zwanger bent!

Groetjes,
heartje

quote: Sara79 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-08-2007 15:16:50'));

Hallo meiden,

Zoals veel van jullie weten, was na 6 normale cyclussen,  de 7e ronde  61 dagen lang. Om wat duidelijkheid te krijgen over dit en om te vragen of misschien door middel van een bloedtest gekeken kan worden waar dat aan kan hebben gelegen, ben ik net naar de HA geweest.

Zegt ze dat we pas na 2 jaar!!!! doorverwezen zullen worden voor testen. Dit zou betekenen dat ik tot december 2008 moet wachten!!! en we zijn al 9 maanden bezig. Alleen als ik abnormale cyclussen krijg, zou ik eventueel in aanmerking kunnen komen om doorverwezen te worden.  

Ik zal zeker niet eerder doorverwezen worden omdat ik nog geen 30 ben  en dus nog alle tijd heb. Dat zou dus inhouden dat ik tot mijn 30ste moet wachten om doorverwezen te kunnen worden. Lekker is dat, we willen 3 of 4 kinderen.

Ik ben  best wel teleurgesteld.

Liefs,

Sara

Hoi Sara,

Ik was bij de HA voor iets anders en toen ik meldde dat ik met de pil was gestopt, maar mijn cyclus niet op gang kwam kreeg ik direkt een formuliertje om bloed te laten prikken! Had ik helemaal niet om gevraagd. Voordat ik de kans had dit te doen was ik ook al ongesteld geworden (na 65 ) dagen dus ik heb het maar laten zitten. Ik ben 37, misschien datie mij daarom zo snel de gelegenheid gaf, maar het is maar een kleine moeite. Misschien moet je even wat doorzeuren of een andere HA proberen!
Groetjes Wietske

Wat een belachelijke huisarts zeg! Die heeft je gewoon niet serieus genomen. En dan meteen een opmerking over wat overgewicht! Slaat ook helemaal nergens op. Heeft onze huisarts nooit tegen mij iets over gezegd. Die heeft gewoon een excuus gezocht om je snel weer naar huis te sturen.
en dat je pas na 2 jaar naar de gyn wordt doorgestuurd als je nog geen 30 bent, slaat ook nergens op.
Succes meid, hopelijk ben je snel zwanger en heb je je huisarts verder niet nodig!

Groetjes,
mv Tijs

hey Sara,

volgens mij hoef je ook geen 2 jaar te wachtten hoor. als ik jou was zou ik de gyn zelf op bellen, een assistent dan. Zelf werk ik ook in het ZH, maar er zijn regelmatig vrouwen die uit eigen initiatief naar de poli bellen hoor. ligt er misschien wel aan wat voor ziekenhuis het is..maar niet geschoten....

succes!

Terug
Bovenaan