Net terug van het cb

We zijn net terug van het cb. Amy doet het nog steeds prima. Ze woog nu 5550 gram en is 60 cm.
Ze heeft ook voor de tweede keer prikjes gehad. Vandaag was papa ook mee (de vorige keer vond ik het zo zielig, dat ik vond dat hij ook maar mee moest. Voor Amy en voor mij). Maar ze heeft zich dapper gehouden. Alleen als de naald erin ging moest ze huilen. Ze ligt nu lekker te slapen. De vorige keer heeft ze er weinig last van gehad, heeft ze alleen wat meer geslapen, ik hoop dat ze er nu weer zo door komt.
Ze begonnen  wel  te zeuren over het feit dat ze op haar duimpje zuigt. Want: een speen kun je afpakken, een duimpje niet. Laat zo'n kind toch lekker op haar duimpje zuigen!
Ze doet het alleen als ze erg moe is, en als ze in bedje ligt. Zodra ze slaapt zakt het duimpje eruit en slaapt ze lekker verder.
En we moesten haar meer op haar buikje leggen. Dat ze dat verschrikkelijk vindt, en de boel dan bijelkaar schreeuwt, maakt niet uit, het moet.
We waren om 10 uur bij de arts, en toen was ze al twee uur wakker, want ze had om 8 uur de fles al gehad. Dus ze was moe, en ze vertikte het dus om zich op te trekken tot zit,  met behulp van twee vingers. Dat wij vertelden dat ze overdag niks anders doet dan zich omhoog werken omdat ze rechtop wil zitten was niet genoeg. Dus de volgende keer moeten we perse weer naar de arts, zodat ze zelf ook kan zien dat ze het wel doet.
Ach, nou ja, ze doet het prima, en mag in principe naar 4 voedingen per dag. Dat gaan we dus maar eens proberen. Eens kijken hoe dat gaat.

Zo, ik ben m'n agressie ff kwijt. Wat een gezeur toch altijd. Als het toch goed gaat, wees daar dan blij mee, en ga niet zoeken naar iets. Maar ja...

Groetjes Lilian

Jeetje, balen is dat dan hè.
Ik begin het cb ook steeds minder serieus te nemen. Ze hebben altijd wel iets te zeuren.
Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat ze er zijn en dat ze de kinderen in de gaten houden maar ze willen wel eens iets te veel bepalen en de perfecte baby voor zich zien.
Vertrouw lekker op jezelf. Jij weet wat de kleine wel en niet kan!
grtjs

Lijkt wel of elk CB hetzelfde is zeg! Wat een stelletje zeikerds zeg! Je weet zelf het beste hoe je baby zich ontwikkeld hoor! En Katie vindt het ook helemaal niets op haar buikje, leg haar max 1 x per dag op haar buik, totdat ze gaat brullen en dat is heeeel snel! hahaha. ze kunnen me wat daar!
Gewoon je eigen ding doen hoor!

Zouden ze bij zo'n bureau eigenlijk wel weten hoe onzeker je bent als jonge moeder en dat het (eigenlijk) niet fijn is om nog onzekerder gemaakt te worden.
Gelukkig doet Amy het goed!! Geef haar maar een dikke knuf, dat heeft ze verdiend, na die rotprikjes van vanmorgen. Ik ben even kwijt van wanneer Amy ook al weer is, was ze nou van 17 dec? (ter vergelijking met Liv, die is van 14 dec, dan zouden ze ong even oud zijn).
Patricia

Dag Lilianneke!

Je hebt echt wel gelijk. Laat ze maar kletsen. Soms zit er misschien iets tussen waar je wat aan hebt en daar moet je dan gebruik van maken. Maar verder weet je het heel goed. Je kind doet het fantastisch, zo te horen. Eigenwijze arts, maar ja, het is z'n/haar werk: ze moeten het zien.

Ik vroeg de fysio ook al hoe dat dan in de bush-bush gaat: daar leggen ze de kinderen ook niet op de buik. Maar daar dragen ze de kinderen op de rug, waardoor ze hun nekspieren trainen. Dat zei fysio. En die vond het ook prima als ik Beau op mijn buik leg en dat hij dan zo op zijn buik ligt. Dat vindt hij wel vaak leuk en hij begint dan te kletsen.

hoi hoi,

ach ja, ik trek me er ook niet zoveel van aan van dat cb, maar op het moment dat je het dan aanhoort....grrrr. Dan wordt ik toch wel even een beetje kriegelig.
En Amy houdt vanaf dat ze twee weken oud is al haar koppie goed omhoog (toen natuurlijk wel erg wiebelig, maar toch). We hoeven haar hoofdje al een maand niet meer te ondersteunen. En als ze bij ons op de borst ligt als we schuin op de bank hangen (snappen jullie het nog?) dan houdt ze haar hoofdje echt heel goed recht.

Patricia, Amy is idd van 17-12, dus bijna even oud als Liv.
En geen enkel kind is gelijk, ze doen alles op hun eigen tijd, toch?

Groetjes Lilian

Nou, en duimen: daar moet je echt doen wat je zelf het beste vindt, hoor. Laat je niet onzeker maken. Vraag naar argumenten, misschien hebben ze wel een goed argument. En als ze je niet kunnen overtuigen hebben ze pech, maar dan moeten ze met iets beters komen.

Terug
Bovenaan