Net terug van het cb

heeeeeel kriegelig kun je er van worden, ja. Krijgt je kind de fles of borstvoeding? want Beau is van 4 dec. en moet voorlopgig minimaal 5 keer per dag eten, dat zou jouw kind ook moeten als het bv krijgt. Volgens de folder van het cb dan.

Hai,
ik lees je berichtje nog eens door en begin er nu steeds minder van te snappen, tenminste van ons CB dan. Ik vertelde dat Liv maar 4 voedingen per dag wil en dat vonden ze te weinig. maar ze doet het verder prima. Nou heb ik inmiddels de arts van het bureau weer gesproken en ze had overlegd met de lactatiekundige. Die zegt dat een kindje wat "het goed doet" wel 4 voedingen per etmaal mag hebben.
Ik ben bevestigd in   mijn eigen idee: ik voel het zelf goed aan als er iets is met Liv en het hangt er maar net vanaf wie je spreekt wat voor advies je krijgt.
Nogmaals een knuffel voor Amy!
Patricia

ja, die CB's door het hele land, je snapt er niks meer van. Wat ik hier soms ook lees over de hoeveelheden die de kinderen krijgen. De een mag maar 5x 120 cc geven, terwijl Amy al op 5x 160 cc zat (10 cc extra water ivm beter poepen). En wij moesten ook Friso extra (voor hongerige baby's) gaan geven, want ze mocht ABSOLUUT niet meer voeding binnen krijgen (drie weken geleden). Dus nu kreeg ze 160cc water met 3 schepjes Friso gewoon en 2 schepjes  Friso extra. Het zal wel met gewicht te maken hebben, maar als ik dan lees dat sommige baby's al 180 cc in de fles mogen, denk ik: waarom Amy dan niet als ze dat eigenlijk graag wil.
Maar we mogen dus nu naar 4x per dag 200/225 cc.
Ik heb ook gevraagd wanneer we "moesten" beginnen met fruithapje, en toen werd gezegd: pas vanaf 5 maand. En dan moeten we eigenlijk ook eerst met groente beginnen, omdat fruit er altijd wel ingaat omdat dat zoet is. Maar beginnen met bijvoeden hoeft pas vanaf 6 maand, maar omdat ze anders wel heel veel nieuwe dingen krijgen, mag het al vanaf 5 maand. En hier op het forum lees je ook regelmatig dat moeders al met 4 maand mogen beginnen met fruit. Maar volgens de arts is dat dan "omdat de ouders dat zo graag willen" Alsof we bij hun gratie onze kinderen mogen opvoeden.
Snappen jullie het nog, snap ik het nog.....
Je zou toch denken dat die CB's zich enigszins aan landelijke richtlijnen moeten houden, maar die zijn op deze manier ver te zoeken.
Gelukkig kan ik ook dingen vragen aan mijn moeder en schoonmoeder en daar doe ik dan toch nog iets meer op uit dan op wat dat CB zegt. 't Is handig dat ze er zijn voor het wegen en meten en de prikjes, maar verder....

En wat betreft dat duimen: de enige reden die ze gaf was dat de speen makkelijker af te leren is, omdat je die weg kunt halen, het duimpje niet. Ik heb toen gezegd dat een speentje echt niet wil, die spuugt ze gelijk uit en dan gaat het duimpje erin. En dat ik toch niet van plan was om die speen vast te nieten aan haar gezichtje...
Nee, nou dat was idd ook niet de bedoeling zei ze...Pffff, de muts!
En ik ben er toch zelf ook nog bij wat dat duimen betreft. Als ze later overdag ook veel gaat duimen, dan zien we dat dan wel weer. Er lopen ook wel kinderen rond van 4 die nog een speen hebben.... Ach ja...

Amy was gelukkig goed te pas net, heeft netjes haar flesje leeggedronken, en ze lachte zelfs toen ik bij haar bedje kwam. Ze heeft nog even lekker in de box en het wippertje gespeeld, en ze heeft zelfs niet zoveel last van haar beentjes als de vorige keer. Dus ik heb goede hoop dat ze hier ook weer makkelijk door komt (maar je weet nooit).

Groetjes Lilian

hihi euhm.... volgens mij voel ik hier wat irritaties!!!!
Die heb ik zelf ook hoor. De vorige keer tilde Jeske haar hoofdje nog niet op en dat was echt slecht volgens hun. Oh en optrekken tot zit met 2 vingers? Dat doet Jeske echt nog lange niet hoor. Dan zal ik ook wel weer op mijn donder krijgen straks. Maakt mij niet uit ik lust ze rauw. Hahaha nee maar je wordt er wel onzeker van.

Wat is dat toch met dat op de buik liggen??? Toen Kyna een baby was, werd dit helemaal niet zo gepusht. Lynn vindt dit niet zo geweldig en het cb zei dus ook dat ik dit minimaal 5x op een dag met haar moest oefenen!

minimaal 5x per dag op haar buik leggen?? Nou echt niet he! 1 x vind ik meer dan zat! Katie vindt het ook helemaal niets, ligt ze te kreunen en steunen, loopt helemaal rood aan en gaat op een gegeven moment huilen. Dan doe ik dat echt niet 5 x op een dag. Het is ook net wanneer ik eraan denk eigenlijk...

Wat een gedoe toch altijd met dat CB. Ik vind het wel heel erg dat ze je blijkbaar niet geloven als je zegt dat je baby al iets kan, maar het toevallig even niet doet als je daar voor controle bent. Ik ervaar dat zelf ook weleens. Roman wilde een keer de vpk niet volgen met zijn ogen. Hij was heel moe en vond haar blijkbaar niet zo interessant. Ik zei toen dat hij dat thuis wel deed en dat hij ook met z'n hoofdje meedraaide enzo. En toen keek ze me echt zo wantrouwig aan, zo van 'ja, dat kan jij nu wel zeggen....maar...'
??????? vaag hè.

Maar goed, inmiddels word ik er gelukkig wat minder onzeker van. Roman doet het goed en we hebben een soort van rust en regelmaat. Maar in het begin vond ik het CB wel vervelend, zag ik er ook tegenop als ik er weer naartoe moest.

Terug
Bovenaan