Net wat ik zocht...

hallo allemaal,

In mijn omgeving is er niemand bezig met het krijgen van kinderen, laat staan met het zwanger raken/zijn. Ik voelde me soms best alleen staan in al mijn blijdschap. Ik ben imiddels 36+6 weken zwanger en liep heel toevallig tegen dit forum aan...
Ik kan nog een weekje of vier meeschrijven met wat geluk...

Gezellig! Klets maar lekker mee!
Vanaf morgen mag je lekker thuis bevallen, da's een mooie mijlpaal! Wil/mag je thuisbevallen?

Groetjes, Kaskes (moeder van een dochter van 3 1/2 en 37 wkn 4 dgn zwanger)

Eeej hallo allemaal ,

Ik zal in het ziekenhuis bevallen. Ik ben twee keer opgenomen in het ziekenhuis ivm een vermeende zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig twee keer loos alarm, maar toen we vorige week terug mochten naar de verloskundige waren we al zo gewend aan het vooruitzicht van een ziekenhuisbevalling dat we het daar maar gewoon bij laten.

Daarnaast woon ik in een (zeer gehorige) bovenwoning in Utrecht. Om mijn bevalllingsleed nou   te delen met mijn onder- en bovenburen... Gisteren ging ik klossen halen bij de thuiszorgwinkel en toen ze vroegen of ik een ondersteek nodig had voor de thuisbevalling ging ik heel even toch twijfelen. Gek is dat... hoe dichterbij het komt, hoe liever ik gewoon in mijn eigen bed wil bevallen.

Groetjes Freetje, vandaag 37 weken

Hoi Freetje,

Wat een herkenbaar stukje! Zeker van het bevallen in het ziekenhuis. Ook wij wonen in een niet al te geleuidsdicht appartement (zou het aan Utrecht liggen ) en ik wil dan ook in het ziekenhuis bevallen. Al hoorde ik op de cursus over bevallen wel een mooie anekdote. Dat als je gaat bevallen er allemaal hormonen vrijkomen. Een hiervan is het-kan-me-niet-schelen-hormoon. Dus mocht het thuis gebeuren......
En ook ik heb de vraag gekregen bij de thuizorgwinkel over de ondersteek. Ik heb hem maar meegenomen en hier ver onder een stoel weggelegd, je wordt er toch niet echt wild van.

Geniet nog even van de laatste weken van je zwangerschap.
Gr Froukje 39+3wk

Haha, mooi he.. hier nog iemand in een gehorig appartement in Utrecht :)
Dat is overigens niet de reden voor de thuisbevalling, dat is het feit dat ik zwanger ben van een tweeling. Maar anders zou ik om dezelfde reden ook overwegen om in het ziekenhuis te bevallen. Voordat de hele gracht kan meegenieten.
Dat "het kan me niets schelen"-hormoon komt me bekend voor uit verhalen (daar had het huisgenootje van mijn vriend in zijn studententijd duidelijk last van toen ze besloot in haar studentenkamer te bevallen terwijl alle medebewoners thuis waren..). Ook heb ik gehoord dat je bij binnenkomst in het ziekenhuis al je schaamtegevoel bij de deur achterlaat.. die baby moet eruit!!
succes nog allemaal, groetjes, Ruth

haha,
Nou wie weet wordt het onder invloed van dat 'het-zal-me-een-worst-wezen-wat-de buren-denken-hormoon' toch nog een thuisbevalling.
Ik ben onder behandeling geweest in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht en ondanks dat iedereen daar heel lief en betrokken was, vond ik het afgelopen dinsdag een verademing om terug te zijn bij mijn verloskundige.

Ik wacht het gewoon af, je weet nooit hoe het loopt. Misschien knalt onze zoon er wel binnen een paar uurtjes uit en hebben we helemaal geen tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Zeker gezien de stad een fort geworden is door alle werkzaamheden....En misschien vertik ik het op het moment supreme ook wel gewoon om nog weg te gaan. Dan moet die placenta maar gewoon in een vuilniszak ipv in een ondersteek.

Hoi allemaal,

Grappig om te lezen dat we toch ook allemaal aan de buren denken. Ook ik ga in het ziekenhuis bevallen. Voorheen woonde ik ook in Utrecht in een gehorig appartement. Zou daar nooit willen bevallen. Nu wonen we in een buitenwijk van Utrecht. De buren zouden wel wat kunnen horen, maar zijn bijna nooit thuis. Toch kies ik liever voor het ziekenhuis. Dat geeft mij een wat veiliger gevoel. Gelukkig wel met mijn eigen verloskundigen erbij hoor.
In welk ziekenhuis willen jullie bevallen en waarom? Heeft er al iemand ervaring met de ziekenhuizen in de buurt?

Groetjes

Terug
Bovenaan