Net zwanger, angsten?

Hoi hoi,

Een vraagje.. geen idee of mensen zitten te wachten op mijn verhaal maar hier komt die..

Ik heb PCOS en ging er vanuit dat ik niet snel of zelfstandig zwanger zou worden.. nu ben ik dus in 1x zwanger geraakt echt mega bijzonder.. nu speelt alleen de angst op…. Mijn cyclus was best lang +/- 37 dagen. Laatste menstruatie was 19 november en ik had een LH piek op 10/11december.. naar verwachting had ik vandaag 25december of morgen 26 december ongesteld moeten worden.
Ik dacht voor de grap op 22 december een vroege zwangerschapstest te doen…. Deze gaf positief resultaat wel erg licht maar positief! 3dagen later nog 1 met net zo een licht resultaat en een CB die 1,2 weken aan gaf.
Ik ben bang en emotioneel omdat ik bruinverlies heb.. en omdat ik af en toe wat krampen en pijn heb.. het is mijn eerste keer en weet niet of dit normaal is…
Ook vraag ik me af hoelang ik nu ongeveer zwanger ben.. want 1-2 weken klinkt zo onwerkelijk haha.

Groetjesss
 
Allereerst gefeliciteerd!
Als de Clearblue 1-2 weken aangeeft ben je 4-5 weken zwanger.
Bruinverlies en krampen, dat kan er bij horen. Ik heb het ook gehad. Bij mij werd het zelfs rood bloed. Inmiddels 21 weken zwanger. 
Het kan ook betekenen dat je een miskraam gaat krijgen, maar zo lang je geen heftige krampen, stolsels of veel bloed verliest, niet te veel zorgen maken.
Je zou over een aantal dagen misschien nog een test kunnen doen, en over een week ofzo een digitale weer, dan zou het op moeten lopen! 
 
Hoi Nienelientje,
Wat leuk en van harte gefeliciteerd!
Voor mij nu ook mijn eerste zwangerschap en pas net 5 weken. Ik snap je onzekerheid en dat er opeens heel veel op je afkomt, dat heb ik ook. We willen direct alles goed doen en vragen bij alles zich af of het erbij hoort, haha.
Maar krampen heb ik ook, beetje gespannen buik. Bruinverlies niet maar dat schijnt te komen door de innesteling van het eitje! ?
Heb je al een verloskundige of gynaecoloog gebeld? Die kunnen je direct helpen met je vragen.
Probeer het los te laten en te genieten dat het is gelukt! (stress is ook niet goed) Wat mij daarbij heeft geholpen is door te denken je hebt je nu genoeg ingelezen, ik kan nog 20 artikel lezen (over bv voeding) maar daar gaat hetzelfde instaan dus laat het los. En vroeger werden er baby's geboren van ouders die roken, drinken en zonder foliumzuur en die zijn ook goed op de wereld gekomen.
Beter dan je best kan je niet doen.
De dingen die echt belangrijk zijn weet je inmiddels al of heb je gehoord van de verloskundige en verder moet je wachten tot je eerste afspraak. Die kunnen je ook vertellen hoeveel weken je zwanger bent.

Hoop dat het een beetje heeft geholpen om mijn ervaring ook te delen.
Groetjes, succes en genietse!
Chelsea
 
Goedemorgen Chelsea,
Jij ook gefeliciteerd!
gelukkig ben ik niet de enige die deze klachten heeft!
Als jij nu 5 weken bent zijn we ongeveer even ver! Dat is toevallig!
Ik heb me inderdaad aangemeld bij de verloskundige en ga ook zeker mee doen met moeders voor moeders!
Ik ben echt zo gelukkig maar je hebt gelijk dat elke keer alles lezen ook geen nut heeft. Ik probeer nu vooral te genieten.
Ik ben zo blij en trots maar er mag ook een beetje onzekerheid zijn van me.. maar niet te veel want dat is ook niet goed!
Liefs,
Nienelientje
 
Onzekerheid hoort er bij maar laat je niet gek maken. :D Het is ook nog zo raar he!? Dat er dus blijkbaar iets groeit maar je het niet merkt (buiten misschien je zwangschapskwalen).
Ja leuk dat we ongeveer even ver zijn :) heb jij al veel last van de kwaaltjes of voel je je nog heel goed?
 
Ja dat is zekerheel Vreemd!!Ik heb last van wat kraampjes en licht gevoelige borsten maar verder nog niks en jij??? Zeker leuk dat we ongeveer tegelijk zijn! Was echt een prachtig kerst cadeautje om er achter te komen!
 
Toen ik 2 dagen overtijd was had ik een beetje een licht gevoel en beetje misselijk. En ik had heel erg honger, haha. Toen die avond een test gedaan :) de dagen daarna ook nog een licht gevoel waardoor je beetje misselijk voelde en hoofdpijn kreeg en ook wat krampjes in mn buik. En was ook wel moe. 's-nachts wordt ik vaak wakker en dan kan ik niet meer slapen.Het klinkt zo best wel veel maar het is allemaal nog zo licht dat ik er niet echt heel veel last van heb gehad.
Dit duurde ongeveer 3 dagen en daarna niet meer moe, geen hoofdpijn meer, minder misselijk.
En volgens mijn man ook al last van mood swings haha, maar dat denkt die volgens mij alleen maar. Voor mijn gevoel nergens last van.

Heb jij het al durven te vertellen aan andere mensen? Ik heb het gisteren met het kerstdiner aan de ouders verteld met een cadeau'tje met babyschoentjes en de test erin. Ze waren dolenthousiast en direct heel beschermd. Zo schattig haha
 
Terug
Bovenaan