Net zwanger en direct al een paar vraagjes!

Hoi,

Ik heb al gemerkt dat het overal anders is. Ik kom zelf ook uit een dorp (woon daar nu niet meer) maar ik weet dat het daar  gebruikelijk is dat je gewoon door de huisarts begeleid wordt. Ook de thuisbevalling wordt daar door de huisarts gedaan.
Maar in de meeste gevallen moet je gewoon naar de verloskundige. Bij de ene mag je al met 8 weken terecht en bij de andere pas met 12 weken. Het is zo verschillend allemaal. Je kunt het beste de verloskundige bij jouw uit de buurt bellen en dan hoor je precies hoe het werkt.  

Ik vind zelf 12 weken te laat omdat je dan de keuze niet meer hebt of je een nekplooimeting wil laten doen...

Het ligt er idd maar net aan waar je woont. Hier werden tot 5 jaar geleden ook de controles door de huisarts gedaan. Vanaf 30 weken werd je doorverwezen naar de vk. Gewoon vanwege het feit dat er te weinig vk waren.
Tijdens mijn eerste zs mocht ik al naar de vk, maar was een thuisbevalling om die reden niet mogelijk, dus werd het een verplaatste thuisbevalling in het zh.
Bij de tweede mocht een thuisbevalling wel en was dat ook de planning, maar ging het niet door vanwege stuitligging..
Succes, Sil

Terug
Bovenaan