Net zwanger en enorm onzeker door buikpijn

Hallo Dames,

Ik ben vandaag 4 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje. Waardoor het de eerste keer is merk ik dat ik erg onzeker ben en heel bang ben dat het mis gaat. Ik ben erg misselijk en heb gevoelig, opgezette borsten. Moet ook heel vaak plassen. Maar waar ik me zorgen over maak is de buikpijn. De buikpijn is niet continue maar soms kan het wel heftig zijn. Soms denk ik ja het zijn me darmen, maar een andere keer denk ik het zal toch niet mis zijn. Rond de innesteling heb ik oud bloed verloren. Vandaag bij de huisarts geweest voor de buikpijn. Hij maakte zich er niet zo'n zorgen om, maar begon wel over een miskraam of  buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Heb 27 juni de afspraak bij de verloskundige. Heeft één van jullie zich ook zo gevoeld? Of misschien wel tips voor mij?

Groetjes!!

Hoi,

ik herken je onzekerheid, alles is nieuw en eng. een beetje buikpijn hoort erbij hoor ik ben nu 9 weken en heb het soms ook nog wel. zolang je niet dubbel ligt van de pijn kan het vast niet zoveel kwaad. vaak merk jezelf wel het verschil tussen je darmen en ''menstruatiepijn'' dat laatste is trouwens vaak een teken dat je baarmoeder groeit. het blijft gewoon afwachten hoe spannend en eng alles ook is we hebben het helaas niet zelf in de hand.. mocht je je toch erg onzeker voelen kun je altijd je verloskundige bellen ook al ben je nog niet voor een afspraak geweest, zij kan je misschien wel wat meer geruststellen.

Vandaag ook de verloskundige gesproken. Zij zei me dat zolang het dragelijk is er niets  is om aan te twijfelen. Het lijkt indd vaak om menstruatiepijn. Heb wel sinds een week last ook van obstipatie dus dat zou misschien ook mee kunnen spelen. Maar was gaan Googlen en dat was mijn grootste fout geweest. Overal komt dan naar voren miskraam. Ga in ieder geval niet meer Googlen.!

hoi danielle!

ik had precies het zelfde in het begin van mijn zwangerschap, maar naarmate ik er meer op ging letten ging ik beseffen dat het meer met mijn darmen te maken had! beetje mentruatie achtige krampen is bij mij tot nu toe altijd geweest dat ik naar het toilet moest niet meteen soms duurde het even maar de krampen bleven. ik heb mijn onzekerheid erover aangegeven bij mijn verloskundige en mocht tot mijn 13e week iedere week komen! (ook mijn eerste kindje) heb dit erg fijn gevonden! geef het eens aan bij je verloskundige! meestal is dit geen probleem het is tenslotte hun beroep om jou zwangerschap zo fijn mogelijk te laten verlopen!

en met google zoeken heb je gelijk in heb dit ook vaak en veel gedaan wat echt alleen maar op miskraam eindigt, je leest zoveel over miskramen zelfs in een laat trimester, wat overigens niet zo heel erg gek veel voorkomt maar je leest alleen het slechte en meestal niet het goed :(

ik ben overigens nu 15 weken en 1 dag! en nog steeds best onzeker! stomme google!

Ik herken het zo erg! je gaat zo twijfelen en bang worden door Google t liefst wil ik ook elke week naar de vk maar ik denk niet dat ze t waarderen ( er zitten er 5 bij mij in de praktijk) dus wees heel blij met joun begripvolle vk myllowww!

Voor de rest moeten we afwachten Danielle en kunnen we beter niet Googlen haha..

Hoi danielle

ik hoop dat ik je angst weg kan nemen. Ik heb zelf in december namelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. En als ik jou klachten hoor lijkt mij het niet dat jij het ook hebt. De pijn is zo heftig dat je het met pijnstillers niet eens kan onderdrukken. Je hebt dan vreselijke pijn in de buik maar ook in je schouders en rug en je weet niet of je moet zitten of liggen van de pijn.

Ik ben inmiddels nu 11 weken zwanger en menstruatie pijn of wat buikpijn heb ik in de eerste weken ook gehad.

Probeer je je er niet te druk over te maken en ik hoop dat ik je een beetje hebben kunnen helpen op deze manier

Allereerst van harte gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap en bedankt voor jullie lieve berichten.

@mylowww: Ik ga zeker nog contact opnemen met de verloskundige. Ik denk dat die onzekerheid wel een lange tijd zal blijven. Vooral als ik dan krampen heb en ik moet dan naar de wc, dat is dan voor mij een heel spannend moment.

@charlotte: Wat vervelend zeg! Mag ik vragen hoeveel weken je was toen je erachter kwam dat je een BBZ had? Jullie berichtjes doen me goed en dat geeft me wel een positieve boost.

@desiree: Google heb ik verbannen. Mezelf voorgenomen niks meer over pijntjes te gaan googlen, want het negatieve komt altijd direct naar voren. Gelukkig is mijn vriend heel positief ingesteld. Als we dan 's ochtends wakker worden ben ik heel misselijk en dan zegt die dat is goed, dan voel je je op een 'minder' leuke manier toch dat je zwanger bent. Hier kan ik dan wel hard om lachen, want als meneer zich zwak/ziek/misselijk voelt, doet die alsof die dood gaat hahaha.

Geniet van jullie zwangerschap meiden <3

Hoi Danielle,

Ik ben 12 weken geleden bevallen van een prachtige dochter. Jouw onzekerheden / angsten klinken mij heel bekend in de oren. Ik had het ook, met name de eerste 12 weken, maar eigenlijk wel de hele zwangerschap door. Ik had rond 6 weken onwijs veel last van mijn buik, maar dit waren mijn darmen. Echt krampen en steken, zowel onder als boven in mijn buik, Rond 8 weken zwanger was het ineens over.

Ook die krampjes heel herkenbaar, maar zoals eerder gezegd is dit waarschijnlijk je baarmoeder die groeit.
Ik heb ook veel gegoogled en inderdaad, dat moet je echt niet doen. Mijn man en ik hebben toen afgesproken: GEEN google, je hoeft maar 1 onderwerp in te typen en je gaat al half dood.. Je leest inderdaad vaak alleen de negatieve dingen, want de positieve dingen staan vaak ook niet op internet. Waarom zou je iets delen als iets goed gaat en geen bijzonderheden zijn? Dat heeft mij wel geholpen toen ik me dat besefte.

En misschien heb je hier nog iets aan: mocht het misgaan (en je hebt geen reden om dat te denken, denk ik) dan is het zo ... Je kan er niks aan doen, je hebt er geen invloed op. Ik heb zelf 1 miskraam gehad voor deze zwangerschap en ik baalde er toen heel erg van.. Maar het hielp me wel door te denken: ik kon er niks aan doen, soms gebeurd dat gewoon.. Ik had het niet kunnen voorkomen. Hoe meer weken jij zwanger bent, hoe kleiner de kans wordt. Er is nu geen reden om dat te denken, dus waarom zorgen maken? Dat geeft je alleen maar een rotgevoel en jij en je baby hebben daar niets aan toch? Geniet lekker van het wondertje in je buik en spring een gat in de lucht!!! Zorgen maken kan altijd nog :)

Groetjes en vooral HEEL veel plezier

Terug
Bovenaan