Net zwanger en onzeker !

Hoi allemaal !
Ik ben dus nog maar net zwanger (zit theoretisch gezien in m'n 5e week), want we hadden dit weekend een positieve zwangerschapstest. Tuurlijk, logisch dat je het nog onwerkelijk vindt enzo, er gaat van alles door je heen. Het is onze eerste, we hebben er een maand of 9 over gedaan. Maar ik zie zo tegen die komende 2 maanden op, voordat we naar de VK gaan. Is dat gek? Ik bedoel, je hoort genoeg om je heen dat het fout kan gaan enzo, ik had nooit gedacht dat dit me zou overkomen, dus dat ik me er dan zo'n zorgen over zou maken als het eenmaal zover is. Ik heb de afgelopen 3 jaar behoorlijk wat van het ziekenuis van binnen gezien, omtrent darmstoornissen. Dus ik ben gewoon op m'n hoede, zeker wat m'n gezondheid betreft. Is dat gek ??
 
Helemaal niet gek, ik was ook harstikke blij toen ik door de eerste twaalf weken heen was. En dat terwijl ik met 6.5 weken en met 9.5 weken echo's heb gehad en ik dus al wist dat er een levend kindje in zat. Ik heb niet echt veel ervaring met het ziekenhuis maar toch maak je je zorgen. Het zal er wel bij horen, lijkt me niet vreemd in ieder geval. Je moet ook maar zo denken, gemiddeld 8 van de 10 komen wel goed door de eerste drie maanden heen, het gaat veel vaker wel goed dan niet goed. Je moet het gewoon proberen in je achterhoofd te houden dat het mis kan gaan, maar dat het niet perse hoeft. Probeer ervan te genieten!

groetjes, jane
 
GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!
Onzeker? Ik zou zeggen: loop eens door de lijst met onderwerpen.... volgens mij gaat de helft van de berichtjes over onzekerheid, met name in de eerste weken! Probeer er niet te veel bij stil te staan. De eerste tijd is het echt alleen afwachten, meer kun je niet doen. Er zijn geen methodes of trucjes om een eventuele miskraam tegen te houden.
 
Dat je je zorgen maakt is heel normaal. Vijftig procent van de zwangerschappen gaat voor 12 weken nog mis. Das best veel. Je moet er wel rekening mee houden. Ik ben net aan het bijkomen van een miskraam 7 weken. Maar geniet er lekker van en laat de natuur zijn gang gaan.Er komt vast een mooie baby uit over 9 maanden.
liefs
 
Gefeliciteerd!!! Gek? Nee, absoluut niet. Voor mij werd het ook allemaal pas echt na de echo. Toen ik had gezien dat er echt een kindje in mij groeide ging het pas echt leven. Daarvoor durfde ik niet echt blij te zijn. Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen goed. Probeer je niet teveel zorgen te maken (makkelijk gezegd). Heel veel succes.

Liefs,

Alfie
 
Nee..dat is absoluut niet gek...
Ik ben bijna 19 weken zwanger en ook al heb ik het hartje zien kloppen op de 2 echo's die ik heb gehad.. ik heb nog steeds dat ik soms bang ben dat het niet goed gaat....
Het is ook niet zo vanzelfsprekend allemaal vind ik....
 
Nou, bedankt voor al jullie reacties, ik denk dat het gewoon komt omdat het toch best een impact op je heeft. Zeker met mijn gezondheidsklachten in m'n buik (ik was af en toe echt bang dat het ons niet zou lukken, gewoon onzekerheid) en dan is het nu ineens wel gelukt. Daarbij gaat het vaak genoeg fout (we horen genoeg in onze omgeving). Jullie hebben gelijk, gewoon van proberen te genieten en dat ga ik ook gewoon (proberen) te doen !!!
 
Hallo!
Nee, dat is absoluut niet gek, hoor!
Ik begrijp je onzekerheid erg goed. Ik ben nu 10 wkn. en 5 dgn. zwanger. Al jaren ben ik darmpatient en heb 8 operaties achter de rug en heb veel verklevingen in mijn buik door al deze operaties. Mijn man en ik hebben ook veel angst en onzekerheid zowel met betrekking op de nog prille zwangerschap maar ook over mijn gezondheid. Dus ik begrijp je onzekerheid erg goed. Ik probeer toch heel positief te blijven en nu dubbel mijn rust te nemen. Heb in het begin moeite gehad met genieten, maar ik durf dat nu steeds meer te doen. En ja, onzeker zijn we allemaal, zeker als je gezondheid ook nog gaat meespelen. Heel veel sterkte, geniet ervan en neem je rust!
 
Terug
Bovenaan