Net ZWANGER...nog meer dames???

Hallo allemaal.

Mijn vriend zijn afgelopen maandag erachter gekomen dat we een kindje krijgen!!!
Ik ben in Juli gestopt met de pil, 1x echt ongesteld geweest..en zou afgelopen weekend weer ongesteld moeten worden. Maaaar dat werd ik net, en maandag kon ik het echt niet meer uithouden. 2 testen gehaald, allebei zo positief als wat! Dol gelukkig, maar ook nog een beetje in shock dat het zo snel is gegaan...
Dinsdag meteen de huisarst gebeld, voor een gesprekje. Gelukkig was hij ook erg entiosiast! Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger, en 30 mei uitrekend. De huisarst vertelde me dat ik over 5 weken weer moest komen en dan werd doorgestuurd naar de verloskundige. Maar ik las op de site van de VK dat je al rond je 8ste week een kennismakingsgesprek normaal zou hebben. Hoe zit dit bij jullie? Ik bel morgen maar even naar de VK praktijk om te horen hoe en wat. Want het duurt me anders veeeeeeeeeels te lang haha. Verder voel ik me gelukkig wel goed, alleen wat misselijk met flagen. En soms gigantische eetbuien haha. Maarja dit hoort erbij he. Kijk nu ook niet meer echt op een kilotje meer haha.
Hoe zit het bij jullie en het vertellen aan mensen in jullie omgeving? Wij hebben besloten om nog een paar weken te wachten, maar dit vind ik wel steeds lastiger worden. Ik wil het zoooo graag aan wat mensen vertellen (ouders, zusje, schoonouders)
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes Saartje.

Hoi Saartje!

Gefeliciteerd meid!Geniet lekker van je zwangerschap!

Zelf ben ik er sinds afgelopen zondag achter gekomen dat ik ook zwanger ben! :)) Dit 3 maanden na een miskraam! Ben ook erg blij! Maar ook wel voorzichtig. De vorige keer ging het mis met 11 weken :S
We zijn rond dezelfde dag uitgerekend. Ik de 31e :)) Je bent nu dan trwns 4 weken zwanger en zit in je 5e week ;)

Ik zelf heb de vorige keer gelijk een afspraak met de verloskundig gemaakt en ben niet bij de huisarts geweest. Tegenwoordig is dat niet meer nodig. Vaak test de huisarts niet eens meer omdat de testen die bij de drogist te verkrijgen zijn net zo goed zijn! Als ik jou was zou ik idd lekker de vk gaan bellen. Vaak kom je dan met de 8e week op gesprek en krijg je zo rond de 12e week je eerste echo.

Wat vertellen aan je familie betreft dat is natuurlijk helemaal je eigen keuze! Zelf heb ik besloten om er toch nog even mee te wachten. Het is nu nog zo pril en de eerste 12 weken is het risico op een mk nog best hoog (niet dat ik je bang wil maken hoor!) Nou ga ik over 2 weken met mijn fam een weekendje weg dus zal het wel moeten vertellen vrees ik (ivm eten enzo) maar verder vertel ik het pas aan vrienden en collega's enz als ik een goede echo heb gehad.

Succes en veel plezier met je zwangerschap ;)

Liefs Jolien

Hoi saartje,

Ik ben nu bijna 13 weken, en had bij net 7 weken de eerste echo, de tweede echo had ik bij 10 weken. Normaal krijg je de eerste controle rond de 10-12 weken, maar ik ben zwanger geraakt via een behandeling en dan krijg je die eerder. Op moment dat ik een positieve test had, heb ik het ouders/schoonouders verteld. Omdat we natuurlijk erg bezig waren met zwanger raken en hun er ook vanaf wisten. De rest heb ik het verteld toen ik rond de 12 weken was.

groetjes daisy
12w+6d

Hoi Saar!

Super! Gefeliciteerd!

Spannend he? Het is onzettend moeilijk te vertellen, de een doet het na 3 maanden de ander al na 2 weken.. Het is jouw keuze!

Heb je inmiddels gebeld naar de vk? Ik kan al terecht bij 6,5 week! In elk geval voor een gesprekje e.d.... Altijd fijn!

Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger, en heb het dinsdag aan mijn moeder veteld, en gisteravond aan mijn schoonouders. Allemaal erg blij!

Succes!

Hallo hallo,

Ja heel erg spannend allemaal. Ik heb net de VK gebeld. Ik heb een afspraak op 3 nov (klinkt nog zover weg maar is al over 5 weken haha) En onze eerste echo krijgen we op 16 nov, op mijn verjaardag!!! Dus daar valt of staat mijn hele verjaardag mee haha.
Eigelijk duurt dit me allemaal veels te lang, wil zo graag weten of het allemaal goed is in mn buik, Maargoed ik moet nu maar op mn moeder instinkt afgaan he. Ik voel me goed op wat kleine kwaaltjes na maar das alleem maar goed;)
We hebben besloten toch nog maar niks te gaan vertellen. Indiedergeval nog een aantal weken wachten tot we iets verder zijn.

Groetjes.

Hoi!

Gefeliciteerd iedereen! Ja hier ook net zwanger... nou net?? Mijn UD is 4 mei 2010. Dus ik ben 8 weken of 10 weken, heb een onregelmatige cyclus en hoever ik ben moet worden gemeten en kan niet worden gemeten van mijn laatste keer ongi.

Spannend zeg. Ik kan veel mensen om me heen die net zover waren als ik, die allemaal een miskraam hebben gehad. Dit wordt voor mij de 2de kindje maar is al mijn 5de zwangerschap.

Hallo Dames,

Gefeliciteerd allemaal !!!!! Nou ik weet het al 2 weken dat ik zwanger bent. Zelf weet ik vanaf woensdag dat het al 6 weken is. Ik zal volgens de huisarts op 17-05-2010 uitgerekend zijn. Zelf heb ik al een kind van 11 jaar.

Zelf moet ik nog een vk zoeken en gelijk een afspraak maken. Hoop wel dat ik snel terecht kan. Ik ben namelijk heel erg nieuwsgierig naar de baby.

Groetjes............

Hey zwangere vrouwen,

Allemaal van harte gefeliciteerd natuurlijk! Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en zit nu in de 5e week... pfffff spannend allemaal hoor. Ik was gisteren zo enthousiast dat ik het niet kon laten om mijn ouders, zussen en beste vriend te vertellen. Ik voel me heel bijzonder en kan niet wachten tot de kritieke periode voorbij is. Zit nu helaas thuis met griep, moet maar even goed uitzieken, maar goed verder alles prima; wel erg moe.
Ik kon het gisteren niet geloven toen ik de test had gedaan; we zijn namelijk op vakantie geweest en hebben voor het eerst die maand een serieuze poging gedaan dus zo onvoorstelbaar dat het dan gelijk raak is.

Leuk om contact te onderhouden met dames die in zelfde periode zitten

Liefs Angelique

Terug
Bovenaan