Net zwanger, onzeker!

<p>Lieve mensen,</p><p>Na ruim 2.5 jaar proberen is het eindelijk raak! 2 dikke strepen vanmorgen! Omdat ik het niet geloofde meteen nog maar 1 gedaan. De HA gebeld, verloskundige was alleen voor spoed te bereiken. Aangezien het mijn eerste zwangerschap is, en nog ontzettend pril(wk 4/5) én ik geen gyno of verloskundige kan spreken tot maandag ben ik ontzettend onzeker. Ik heb een zeurend gevoel aan mn linker zij. Doet geen pijn maar wel constant aanwezig. </p><p>En hoe kan ik er, in ieder geval tot aan maandag, alles aan doen om ge zorgen dat dit goed gaat? En misschien wel belangrijker, hoe neem ik die angst en onzekerheid een beetje weg?</p><p>Alvast heel erg bedankt!</p>

Hoi anni,
Er voor zorgen dat jet goed blijft gaan kan alleen je lichaam helaas. Daar heb je zelf weinig invloed op. 
Probeer te vertrouwen op je eigen lichaam dat het goed komt! Toen ik inverwachting was van onze dochter, had ik de eerste 2 weken continu een soort van menstruatie krampen. Ik ging elke 10 minuten naar het toilet om te kijken of ik niet bloede. Maar het hoorde gewoon bij de zwangerschap. Omdat mijn baarmoeder groter werd. Na een paar weken was het bij mij ook weer weg. En onze dochter is onder tussen al weer bijna 4 ? 

Ik had ook rond de 4/5 weken een soort van menstruatieachtige buikpijn. Niet zoveel als normaal, maar toch wel beetje zeurderig. Mijn zwangerschap verliep prima :)

Hoihoi, 
Wat de andere dames ook al zeggen: er is nu niks dat jij kunt doen wat er direct voor zorgt of het goed gaat of niet. 
Wel kun je opletten wat je eet. Geen rauw spul, geen ongewassen groenten/fruit, niet roken en niet drinken. Je kent de adviezen vast wel. Heb je foliumzuur? Neem dat vast. Gebruik je dagelijks vitaminen of medicijnen? Check even of je die nogsteeds mag gebruiken. 
Dat trekkende gevoel in je buik hoort er bij. Zolang het niet extreem pijnlijk is is er niks aan de hand. Er moet ruimte gemaakt worden en dat kun je voelen.

Gefeliciteerd! Geniet er van dit weekeind, het is nu nog jullie geheimpje. 
Ik wens je een goede zwangerschap?

De onzekerheid kan je niet wegnemen, maar probeer je niet te druk te maken, en juist uit te gaan van het beste! Je baby zit veilig in je baarmoeder, dus ga wat leuks doen en eet gezond, en dan begint het wachten tot die eerste mooie echo! Geniet ervan!

Hoi 
ik ben nu ook zo onzeker .. ben 4 weken en een dag , gisteren licht roze bloed verlies en wat menstruatie pijn ... hiervoor heb ik een miskraam gehad .. maar toen voelde ik dat het niet goed was , dat heb ik nu niet . Hoop dat het een innesteling bloeding was 

alles komt goed 

Hi,
Op de eerste plaats gefeliciteerd super leuk. Het is altijd erg onzeker (vooral in het begin), maar je kunt helaas niks doen meid. Jou lichaam moet het doen. Maar probeer daar vertrouwen in te hebben. En ik weet het het vraagt enorm veel geduld van je dat zal 9 maanden lang zo zijn. Maar geniet geniet geniet, het is je zo gegund na zo'n hele poos. Toch kan ik het niet vaak genoeg zeggen GENIET, het is zo bijzonder. Groetjes

Toen ik 5 weken zwanger was had ik echt erge pijn in me buik en krampen en was ook continue aanwezig opgeven moment hield ik het niet meer van de pijn en ben ik naar een dienstdoende arts geweest, die dacht aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en stuurde me geluid door naar de gynocoloog, ze zagen een lege vruchtzak 2 dagen erna bloedprikken en weer terug voor een echo hcg verdubbeld maar echo niks veranderd dit zo 3 keer en uiteindelijk een mooi vruchtje te zien, het blijken mijn darmen te zijn, soms nog buikpijn maar blijf gewoon denken dat het me darmen zijn. 10 sept eerste echo bij de verloskundige en kijken of er hartactie is ben ook ergens bang nog steeds dat het fout kan gaan, maar probeer op me lichaam te vertrouwen positief blijven denken en van elke dag genieten. 

Terug
Bovenaan