Net zwanger, onzeker!

Die onzekerheid hoort er zo bij! En is ontzettend normaal. Ik denk dat iedere vrouw die voor het eerst zwanger is hier wel last van heeft (gehad). Mijn symptomen wisselden de eerste weken ook, behalve mijn overgeven. Dit heb ik consequent gedaan tot en met 16 weken. Van mijn borsten heb ik nooit last gehad (behalve vanaf 18 weken al regelmatig melk lekken) en de andere symptomen kwamen en gingen. Vooral in het begin is dat heel normaal, omdat je lichaam aan het wennen is aan de veranderde hormonen in je lijf. Die pijn kan komen omdat je baarmoeder aan het oprekken is en is volkomen normaal!
Wat de rest al zei: jij kunt eigenlijk niet veel doen om ervoor te zorgen dat het goed blijft gaan. Je lijf heeft nu de controle en je moet er op vertrouwen dat zij doet wat nodig om je kindje goed groot te krijgen. Let inderdaad op je eten en drinken als je dan toch ergens mee bezig wilt zijn en vooral lekker genieten voor zover dat kan!

Lieve dames, 
heel erg bedankt voor alle geruststellende reacties! De klachten, of nja kwaaltjes, wisselen inderdaad per dag en soms per moment. Ik wil gewoon graag, net zoals iedereen haha, dat het goed gaat. Het is nog zo vroeg en pril. Nu ik het mijn partner heb verteld voelt het allemaal ineens heel echt aan en ben ik er een stuk geruster op. Nog steeds wel bang dat het verkeerd gaat, maar ik zie nu ook in dat ik daar totaal geen controle over heb en gewoon van het beste uit moet gaan. 
Dankjewel dames! 

Terug
Bovenaan